fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עושה שולחן כתיבה על החוף?

חגית ג'רבי. אחרי הסאפ מכתב
חגית ג'רבי. אחרי הסאפ מכתב

בחוף ינאי ראיתי ניצב שולחן כתיבה ישן צבוע חום ועליו מנורת שולחן. על השולחן העתיק יש מחברת, עטים ודף מנוילן שעליו הסבר על מיצב שולחן הכתיבה המזמין את האנשים לכתוב מכתב. ויש גם מגירה נעולה ומעליה חריץ, ויש גם כסא לשבת. סקרנים רבים כמוני ניגשו אל השולחן חלקם כתבו אך כולם התפעלו.

"מכתבים על החוף פרק א'" הוא מייצב אומנות של האומנית והמשוררת תושבת חופית אביטל הררי. הררי, עורכת דין בהכשרתה, עוסקת באומנות רב תחומית. היא למדה גישור, טבע תרפיה, ספרות וכתיבה יוצרת וספר הביכורים שלה "מחילת הארנב" נבחר לאחד מעשרת ספרי השירה המומלצים על ידי הספרייה הלאומית לשנת 2015. הוא נולד במהלך ההליכות היומיומיות שעשתה הררי על החוף קרוב לביתה.

שולחן כתיבה צילום חגית גרבי
שולחן כתיבה צילום חגית גרבי

"שולחן הכתיבה הוא דימוי לעולם פנימי המתעורר בכל פעם בקרבתם של החול והמים עם צבעם המתחלף של אורות השמים וציוצם של ציפורי החוף. שולחן הכתיבה הוא המקום בו אפשר לתת ביטוי למחשבות, למאוויים לחלומות ולזכרונות", היא כותבת בדף ההסבר. על השולחן יש מחברת והיא נועדה לכל אותן מחשבות: "אין צורך להתאמץ יתר על המידה, אמור את שעל ליבך, היה חלק מן התפאורה, שלח את מילותיך לאוויר החופשי. השאר עקבה על החוף, סמן שהיית אל תחשוש".

השולחן הוצב בחוף לפני חודש ולאחר שבועיים כבר נכתבו לתוך המגירה למעלה ממאה מכתבים. הם נכתבו בבוקר לאור השמש או בלילה לאור המנורה בה ניתן להדליק אור לבן. אנשים כתבו מתוך ליבם גם ללא כישורי כתיבה שפכו את מחשבותיהם וליבם והכניסו את המכתב לחריץ.

את המכתבים אספה הררי בכל ערב כמו מצאה אוצר בהתרגשות גדולה. התרגשות שלא עברה לה במהלך כל החודש. המכתבים נכתבו בעברית אנגלית וגם באמהרית וגם בימים גשומים. מכתבים מן הלב. מהם שמחים ומהם עצובים ואת כולם אספה ותערוך לספר: מכתבים על החוף" וגם תציג בתערוכה. "כל מכתב אוצר" היא כתבה בדף הפייסבוק שלה.

חגית ג'רבי שולחן תרבות צילום עצמי
חגית ג'רבי שולחן תרבות צילום עצמי

בימי הגשם הועבר השולחן מן החוף לביתה של האומנית אך השבוע הוחזר למקומו בחוף.

חגית ג'רבי רכזת ספרות מבית הספר תיכון אלדד בנתניה וחותרת סאפ: "איך אפשר לראות שולחן כתיבה ולא להתיישב לכתוב. ועוד בחוף הים?  זהו מיזם אמנותי מזמין ומרגש. וברור שכתבתי ויותר ממכתב אחד"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות