fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה יהיה בחורף? סכנת מפולת בחוף המצוק בנתניה

עיריית נתניה: "המקרה טופל במידית על מנת לסכל כל סכנה ולהבטיח יציבות במקום"
מפולת המצוק כרמל (צילום: נתי ריגלר)
מפולת המצוק כרמל (צילום: נתי ריגלר)

שוב. סכנת מפולת בחוף המצוק בנתניה.  תושבי העיר  דיווחו כי יש חשש למפולת מהמצוק מדרום לחוף סירונית למלון כרמל. החשש הגדול הוא ממפולת בסמוך לאתרי בנייה.

חבר מועצת העיר לשעבר נתי ריגלר חרד למפולות שיבואו עם החורף: "כתוצאה מזרימת המים יהיו עוד ועוד מפולות. כבר 50 שנה מדברים על חיזוק המצוק ומה שנעשה לא מונע סכנות מפולת. המדינה צריכה לעשות את זה, ועירית נתניה צריכה ליזום וללחוץ לקיים את זה. אני חושש שהמפולות יגיעו עד לקו הבניה עוד כמה שנים אם לא תעשה עבודת חיזוק. ליד מלון כרמל הקימו קיר תומך שהיום הוא חשוף, אינו תומך וקיים חשש להתמוטטות שלו ברבות השנים. דווקא בפרויקט שער הים בחוף סירונית עשו עבודות תמיכה למצוק".

מפולת המצוק כרמל (צילום: נתי ריגלר)
מפולת המצוק כרמל (צילום: נתי ריגלר)

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "נדגיש כי המקרה הנ"ל טופל במידית על מנת לסכל כל סכנה ולהבטיח יציבות במקום. עיריית נתניה היא מהחלוצות והראשונות לטפל בנושא ייצוב המצוק החופי ומשקיעה בכך מיליוני שקלים בשנה כבר למעלה מ]15 שנה.  העירייה יצרה בשיתוף עם משרדי הממשלה-המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים ומוסדות התכנון, תכנית לייצוב המצוק החופי.  כמו כן, בעקבות התערבותה ופועלה של ראש העירייה, מרים פיירברג -איכר, לכך שנושא ייצוב המצוקים יוכר כפרויקט לאומי, הקימה ממשלת ישראל חברה ממשלתית לטיפול במצוקים, האחראית לביצוע הגנות ימיות, כאשר הפרויקט הראשון של החברה הממשלתית יהיה הקמת שוברי גלים קבועים בנתניה והוא יחל בביצוע ככל הנראה כבר בשנה הבאה. תכניות אלו שיזמה העירייה לפני שנים רבות ואשר מלוות בתסקירים סביבתיים ומודלים ימיים רבים, נמצאות בהליך סטטוטורי מתקדם ביותר. במקביל, מבצעת העירייה כל העת, באמצעות צוות מהנדסים ובשיתוף מנהלת החופים, סיורים תכופים לניטור מצב השכבות הגיאולוגיות לאורך המצוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות