fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה העניינים? עוברים למגדלים

סקר, שנערך על ידי הפורום הישראלי לגורדי שחקים ובנייה עירונית, קובע כי יותר ויותר תושבים בקריות מעדיפים לעבור לרבי קומות
פרויקט מגדלי אפגד בעכו (צילום: א.א סטודיו)
פרויקט מגדלי אפגד בעכו (צילום: א.א סטודיו)

תנופת הבנייה לגובה החלה תופסת תאוצה בכל הארץ, ומגדלים של 20 קומות ויותר, שהיו פעם נחלת מרכז הארץ, נבנים היום גם בצפון. סקר חדש, שנערך על ידי הפורום הישראלי לגורדי שחקים ובנייה עירונית, קובע, כי מגדלי היוקרה נכנסו לתודעת תושבי הקריות עם עלייה במספר התושבים הרואים במגורים במגדל יוקרה סמל סטטוס. הסקר נערך במהלך החודשים ספטמבר~אוקטובר האחרונים, בקרב 532 מרואיינים תושבי חיפה, הקריות, עכו ונהריה, המתעניינים ברכישת דירה במגדל מגורים.

אדריכל גיל שנהב ממשרד האדריכלים כנען שנהב (צילום חן גלילי)
תופעה התופסת תאוצה. אדריכל גיל שנהב [צילום: חן גלילי]
הנשאלים התבקשו לענות על השאלה: "כמי שמחפש כיום דירה חדשה, עד כמה תנופת הבנייה לגובה בעיר השפיעה על שיקולך לבחון אפשרות של מגורים במגדל?".

כ~46 אחוז השיבו כי עובדה זו השפיעה עליהם במידה בינונית עד מידה רבה; כ~23 אחוז השיבו, כי ההשפעה הייתה מעטה, ואילו כ~31 אחוז השיבו כי תנופת הבנייה לגובה בעיר לא השפיעה כלל על שיקולם לבחון אפשרות מגורים במגדל.

עוד נשאלו המרואיינים: "מגדל המגורים מתאפיין במספר יתרונות ביחס לסוגי מבנים אחרים _ נוף, ביטחון אישי וסמל סטטוס. מבין יתרונות אלו, מה לדעתך מהווה את היתרון העיקרי של מגדל המגורים"?

כ- 44 אחוז השיבו, כי היתרון העיקרי עבורם הוא הנוף המרהיב הנשקף מהקומות הגבוהות; כ~27 אחוז השיבו כי זהו סמל הסטטוס והפאר, דוגמת הלובי הכפול בכניסה וההשקעה בשטחים הציבוריים; 21 אחוז השיבו כי מוקד המשיכה העיקרי הוא דווקא נושא הביטחון האישי הבא לידי ביטוי בחנייה סגורה לדיירי המגדל בלבד המובילה ישר לקומות המגורים, עמדת שומר בכניסה וכו'. בקרב כ~8 אחוז לא נרשמה העדפה.

אדריכל גיל שנהב מכנען שנהב אדריכלים, יו"רCTBUH_ ISRAEL   מסביר, כי תהליך המעבר של תושבי הצפון למגורים במגדל יוקרה הוא תופעה התופסת תאוצה, במקביל למגמה הגוברת בארץ ובחו"ל של בנייה לגובה. המתעניינים במעבר למגדל מגורים הם מקרב אוכלוסייה שבוחרת לפנק את עצמה בדירה מפוארת במגדל עם ערך מוסף של אחד הפרמטרים הנבדקים, ובראשם, הנוף הפתוח לים שנשקף מהקומות הגבוהות.

הנשאלים התבקשו לענות על השאלה- "כמי שמחפש כיום דירה חדשה, עד כמה תנופת הבנייה לגובה בעיר השפיעה על שיקולך לבחון אפשרות של מגורים במגדל?" כ 46% השיבו כי עובדה זו השפיעה עליהם במידה בינונית עד מידה רבה, כ 23% השיבו כי ההשפעה הייתה מעטה ואילו כ 31% השיבו כי תנופת הבנייה לגובה בעיר לא השפיעה כלל על שיקולם לבחון אפשרות מגורים במגדל.

עוד נשאלו המרואיינים "מגדל המגורים מתאפיין במספר יתרונות ביחס לסוגי מבנים אחרים- נוף, בטחון אישי וסמל סטטוס. מבין יתרונות אלו, מה לדעתך מהווה את היתרון העיקרי של מגדל המגורים"? כ- 44 אחוז השיבו כי היתרון העיקרי עבורם הוא הנוף המרהיב הנשקף מהקומות הגבוהות של מגדל המגורים. כ 27 אחוז השיבו כי זהו סמל הסטטוס והפאר, דוגמת הלובי הכפול בכניסה וההשקעה בשטחים הציבוריים ואילו עבור 21 אחו\ מוקד המשיכה העיקרי יהווה דווקא נושא הביטחון האישי הבא לידי ביטוי בחנייה סגורה לדיירי המגדל בלבד המובילה ישר לקומות המגורים, עמדת שומר בכניסה וכו'. בקרב כ 8% לא נרשמה העדפה.

לדברי אדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים, יו"ר CTBUH- ISRAEL  תהליך המעבר של תושבי הצפון למגורים במגדל יוקרה הינו תופעה התופסת תאוצה, זאת במקביל  למגמה הגוברת בארץ ובעולם של בנייה לגובה. המתעניינים במעבר למגדל מגורים הינם אוכלוסיה שבוחרת לפנק את עצמה בדירה מפוארת במגדל עם ערך מוסף של אחד הפרמטרים הנבדקים, בראשם, הנוף הפתוח לים שנשקף מהקומות הגבוהות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות