fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהי הדרך המשתלמת לקחת הלוואה?

הבנק לא עושה לכם טובה כשהוא נותן לכם הלוואה. רווחי הבנקים והמשכורות הגבוהות של הבכירים ממומנים מאשראי שהציבור נוטל. ככל שהלקוח לחוץ בכסף, כך הבנק מרוויח יותר. הנה כמה דברים שחשוב לזכור לפני שמתיישבים מול הפקיד
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

מאת: ורד אביטן *

כשמתעורר הצורך המיידי לקחת הלוואה לכל מטרה שהיא, פוחת שיקול העלות. ככל שאנו צריכים את הכסף – ככה נדמה לנו הבנק עושה לנו טובה בכלל שהוא נותן לנו הלוואה. אז בואו נבהיר כמה דברים:

ורד אביטן (צילום: ויקי מצופי)
ורד אביטן (צילום: ויקי מצופי)

1. רווחי הבנקים הגדולים והמשכורות הגבוהות ממומנים מאשראי שהציבור נוטל. ככל שהאשראי יקר יותר והלקוח לחוץ יותר, הרווח לבנק גבוה יותר.

2. קיימת תחרות סמויה בין הבנקים על מתן אשראי למשקי הבית. הם לא עושים לנו טובה. אנחנו, שלא תמיד צריכים את ההלוואות, עושים להם טובה. לא כי אנחנו לא חייבים לקחת הלוואה, אלא בגלל שאנחנו יכולים לקחת אותה מבנק אחר או ממקורות אחרים.

3. רובנו מקבלים לפחות פעמיים בשנה טלפון מהבנק עם הצעות למתן הלוואה – וחלקנו מתפתה ולוקח גם כשלא צריך.

4. רוב הלקוחות לא שואלים כמה ההלוואה עולה להם במונחי ריבית, אלא רק בודקים את גובה ההחזרים החודשיים. בירור ומיקוח יכולים להוזיל את העלות ב-40-20 אחוז.

5. פעמים רבות פנייה לגופי הפנסיה, קרנות ההשתלמות והגמל, בבקשה למשוך כספים נזילים שחסכנו, נתקלת בחומת שכנוע אגרסיבי לקחת הלוואה במקום ״לשרוף״ את החיסכון. זה מפתה, אבל חשוב לזכור שתשלומי ההלוואה מצטרפים להוצאות השוטפות.

אם החלטתם לקחת הלוואה, בדקו עלויות, עשו השוואה בין הבנקים, תתמקחו וזכרו שהלחץ משדר סיכון לבנק שמתורגם לעלויות גבוהות בהרבה מהמקובל. לפחות 36 אחוז מהלווים משלמים ריבית גבוהה משנדמה להם.

 

  • הכותבת היא בנקאית פרטית, www.avitanvered.com, טל': 04-8441818

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות