fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהישיבה החרדית בנהריה לחייל מצטיין בשייטת

יובל כורם צילום: דו"צ
סמ"ר י' צילום: דו"צ

 

חמישה חיילים תושבי הגליל המערבי יקבלו השנה אות מצטייני הנשיא לשנת 2017 והם: רב"ט רבקה סייבל מכפר מסריק, סמ"ר י', לוחם שייטת מנהריה, רב"ט סופי קרצ'מסקי מקיבוץ יחיעם, סמ"ר עומרי זריהן, ממעלות תרשיחא, סמלת שחר זהבי מקיבוץ גשר הזיו.

בכל שנה ישנם 120 מצטיינים שמקבלים תעודות הוקרה מידי הנשיא  ראובן ריבלין והרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט בטקס יום העצמאות בבית הנשיא.

בשבועיים הקרובים עברו  החיילים חזרות בהר הרצל שבירושלים וישתתפו במגוון אירועים לכבוד יום העצמאות ויום הזיכרון, מפגשים עם בכירים ועוד.

רב"ט סייבל עלתה בחודש יוני 2015 מניו יורק, כחלק מגרעין צבר. היא החליטה לעשות עלייה כשהייתה בת 16 מכיוון שתמיד אהבה את ישראל והייתה מאד מעורבת בקהילה היהודית. בהתחלה היא מספרת כי היה לה ממש קשה, היא הייתה צריכה להתרגל לישראל, ואז לצבא. אביה יגיע לטקס אחרי 15 שנה שלא היה בארץ, ואחרי שנה שלא ראתה אותו.

רבקה סייבל
רבקה סייבל צילום דו"צ

לסייבל היה קשה לקבוע פרופיל, מפני מצבה הרפואי המורכב בו היא מתפקדת עם חצי ריאה. היא שובצה בקשרי חוץ, אבל רצתה לעשות משהו אחר בשירות. עברה להיות מדריכת שר-אל, והיא מאוד מרוצה מהתפקיד. "אני עוברת בין הרבה בסיסים, פוגשת אנשים, מתנדבים מכל העולם, מלמדת אותם על יהדות וישראליות. אנחנו עבורם הפנים של צה"ל".

סמ"ר י', לוחם שייטת 1 מנהריה מגיע מבית חרדי. בזמן לימודי החטיבה למד בישיבה חרדית ובתיכון עבר ל"ישיבת מירון". לקראת סוף הלימודים כבר ידע שירצה להתגייס, למרות שאף אחד במשפחתו לא התגייס לפניו. בבחירתו האישית בחר י' ללכת הכי רחוק וקרבי שיוכל. באוגוסט 2014 התגייס לשייטת, עבר את מסלול ההכשרה והוא משרת כלוחם ומתכנן קריירה צבאית.

יובל כורם צילום: דו"צ
סמ"ר י' צילום: דו"צ

רב"ט סופי קרצ'מסקי, עוזרת וטרינר, מקיבוץ יחיעם, נולדה בסן פרנסיסקו ועלתה לארץ כחלק מגרעין צבר. החלום שלה היה להתגייס והיא רואה גאווה כיהודייה ואף רוצה להישאר בארץ גם לאחר שירותה הצבאי. לקרצ'מסקי יש תואר ראשן בכימיה מאוניברסיטת פרינסטון. היא התאמנה במשך 14 שנים בקונג פו והייתה מדריכת קונג פו באופן מקצועי. "הופתעתי לקבל את ההצטיינות , אני מאד מתרגשת".

סופי קרצ'מסקי  צילום:דו"צ
סופי קרצ'מסקי צילום:דו"צ
שחר זהבי  צילום דו"צ
שחר זהבי צילום דו"צ

סמ"ר עומרי זריהן, רס"פ בבא"ח נח"ל ממעלות תרשיחא רצה להתגייס לנח"ל בעקבות אחיו ששירת גם הוא בחטיבה. בסוף המסלול יצא לקורס מ"כים, ומאז הוא משרת בהכשרות בבא"ח. השירות שלי מאד משמעותי, אני מרגיש שאני לוקח חלק בעיצוב דור הלוחמים הבא במדינה.

סמ"ר עומרי זריהן צילום: דו"צ
סמ"ר עומרי זריהן צילום: דו"צ

לזריהן, שלושה אחים, משפחתו פעילה חברתית והוריו, שימשו  בעבר כמשפחת  אומנה לילדים שהוצאו מהבית. עומרי רוכב על סוסים מגיל 14, בחווה הסמוכה לביתו.

סמלת שחר זהבי ראש תחום לוגיסטיקה ומשמעת של מפעילות האמר קרבי מקיבוץ גשר הזיו. זהבי לפני שירותה הצבאי עשתה שנת שירות בכפר יחזקאל, ב"בית לילד" דרך התנועה הקיבוצית. לקראת הגיוס הלכה לכנס בנושא מפעילות האמר קרבי, וראיינה אותה מפקדת בקורס. כיום היא משרתת עם הבנות שהתגייסה איתם.  זהבי הפעילה במשך 9 חודשים האמרים. כיום משמשת כרס"פ של 2 פלוגות סדיר ופלוגת הכשרות מבלי לצאת לקורס מ"כים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות