fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדוע לא משדרגים את קו הביוב ברחוב ז'בוטינסקי? 

טרם התקבלו ממצאים. הביוב שהציף את חלקה הצפוני של העיר (צילום: פרטי)
טרם התקבלו ממצאים. הביוב שהציף את חלקה הצפוני של העיר (צילום: פרטי)
תושבי  רחוב ז'בוטינסקי  ופינסקר בנהריה סובלים מידי יום מהבנייה המסיבית בצד המערבי של העיר.  באזור הים נבנים מאות יחידות דיור כשאחת הבעיות הגדולות הם  הצפה של  מים  ממערכת הניקוז. מערכת הניקוז לא שודרגה על אף היתרי הבנייה שניתנו.  במשך חודשים הירידה לרחוב ז'בוטינסקי  מוצפת במים. תושבים וגם בעלי עסקים מדברים על אי נוחות ברחובות המרכזיים הגובלים עם שדרות הגעתון ועל מים שגולשים מפרויקט בנייה סמוך ואין מוצאים את דרכם למערכת הביוב.
 יצוין כי  בנהריה לא הוקם תאגיד מים.  אם היה תאגיד, עיריית נהריה הייתה דורשת מהם לשדרג את  מערכות הביוב שיתאימו לאכלוס גדול של תושבים.  הרחבת התשתיות בצומת נהריה הוא פרויקט מורכב ויימשך לפחות כחצי שנה באזור מרכז העיר, בלוגיסטיקה מורכבת שיוצרת עומס על הקבלנים והיזמים הכמהים למכור דירות.
טרם התקבלו ממצאים. הביוב שהציף את חלקה הצפוני של העיר (צילום: פרטי)
ביוב מוצף. (צילום: פרטי)
אחד מהרוכשים באזור אמר: "אני עוקב מקרוב כבר די הרבה זמן. אנחנו צריכים להתאכלס בפברואר 2019.  יש רוכשים  שמועד האכלוס שלהם הוא בסוף השנה הנוכחית, כלומר תוך פחות משנה ואנחנו בלחץ גדול. פנינו למחלקת המים בעירייה אך לא  קיבלנו תשובות. מבירור שערכנו הבנו כי הבעיה ידועה אך לא רוצים בשנת בחירות לצאת בפרויקט גדול ומורכב כזה של שדרוג התשתיות בלב שדרות הגעתון ופשוט מחכים. למי מחכים? מי יפצה אותנו?  זה ממש לא מעניין אם זה שנת בחירות או לא.  חייב להתחיל במיידי בשדרוג  מערכות הביוב.
יצוין כי מערכות הביוב של נהריה נמצאות על סדר היום כבר יותר מחמש שנים. משרד  הבריאות נוקט גישה מאד תקיפה כלפי הרשות המקומית ומהנדס משרד הבריאות השווה את תשתיות הביוב של נהריה לעיר חלב בסוריה.
רק לפני חודש קיבלו היתר בנייה בשכונת נהריה מזרח אחרי יותר משנתיים של מאבקים על הקמת קו ביוב מאסף מזרחי.  גם בשכונת זו  שייבנו בה מעל אלפיים יחידות דיור יש תנאי לאכלוס רק בהשלמת קווי הביוב החדשים.  פרויקטים גדולים  מתעכבים חודשים על גבי חודשים כשהעלות הכלכלית של הטיפול במערכת הביוב מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, תקציב שאינו יכול לצאת מהרשות המקומית. לאור התעקשותה של נהריה שלא להקים תאגיד מים לאורך השנים, העיר הפסידה תקציבים שחלק מהם הצליח ראש העירייה ז'קי סבג להכניס לתוך הסכם הגג שנחתם לפני מספר חודשים מול משרד האוצר. יצוין גם שהמערכת לטיהור שפכים של נהריה יחד עם מועצת מטה אשר אינה שודרגה לרמה שלישונית כפי שמחייב החוק.
בעניין שדרוג מערכת הביוב מסרו בעיריית נהריה: "ישנו קבלן זוכה במכרז לשדרוג מערכת הביוב. לקראת אכלוס המבנים ברחובות פינסקר וז'בוטינסקי הם יחוברו למערכת ביוב משודרגת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות