fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדוע לא בונים יותר דירות קטנות בנתניה?

רק שמונה אחוזים מכלל הדירות שנבנו השנה בנתניה הן דירות בנות 2 ו- 3 חדרים. לעומת זאת 54 מהדירות הן בנות 5 ו- 6 חדרים ויותר, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחציון הראשון של שנת 2018.

מתוך 7191 דירות שנבנו בנתניה מתחילת השנה, רק 603 דירות, המהוות שיעור של שמונה אחוזים בלבד, הן דירות קטנות בנות 2 ו- 3 חדרים. לעומת זאת, שיעור הדירות הגדולות, 5 ו- 6 חדרים ויותר, עומד על 54 אחוזים מכלל הדירות שנבנו השנה בנתניה. נתון שהוא קצת יותר משיעור הדירות בנות 4 החדרים שנבנו השנה בעיר ועומד על 37 אחוזים.

רפי זנזורי. צילום יח"צ
רפי זנזורי. צילום יח"צ

יו"ר ארגון קבלני נתניה, רפי זנזורי: "פרויקטי מחיר למשתכן הנבנים במרכז הארץ לא נותנים מענה לזוגות הצעירים, ובייחוד למשפחות צעירות, המחפשים לרכוש דירה בעיר. לעומת זאת היזמים הבונים בשוק החופשי זיהו את הצורך של משפרי הדיור והחליטו לתת מענה לביקושים על ידי הגדלת שיעור הדירות בנות 5 ו- 6 חדרים ויותר המוקמות בעיר.

"בנתניה נבנות דירות בתמהיל כפי שנדרש ע״י מנהל התכנון, דהיינו 20 אחוז דירות קטנות והיתר גדולות יותר. אנחנו דורשים בכל פרויקט תמהיל שבו יהיו גם דירות בינוניות וגם גדולות. חשוב לציין גם כי מבדיקה שערכנו, יש בעיר יותר מ -40 אחוזים דירות קטנות ובסה"כ כ- 30 אחוזים דירות גדולות, כך שבממוצע עירוני יש תמהיל דירות ובהחלט תוספת של דירות גדולות היא הכרחית כדי לאפשר בעיקר למשפרי דיור להישאר בעיר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות