fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגיע להם: מי הם יקירי חוף הכרמל לשנת 2018?

יקירי חוף הכרמל. צילום: המועצה האזורית חוף הכרמל
יקירי חוף הכרמל. צילום: המועצה האזורית חוף הכרמל

אות יקיר חוף הכרמל הוענק השנה לחמישה מתושבי המועצה על מפעל חיים ופעילות ציבורית משמעותית רבת שנים

ניסים פרנג'י, גבע כרמל

ניסים פרנג'י נולד בטורקיה בשנת 1945. מזה שנים רבות מקדיש ניסים זמן רב לפעילות התנדבותית למען הקהילה, דרך ועד האגודה ועד היום בוועד המקומי. אין אירוע או חג בלי שניסים משתתף הן כשחקן והן מאחורי הקלעים בהפקה, בצילום ובתיעוד. גאוותו ואהבתו הגדולה היא לכדורגל, והוא הקים את בית הספר לכדורגל לילדים בחוף הכרמל ובו מתאמנים ומשחקים 70 ילדים.

טירק הלנה, כרם מהר"ל

הלנה טירק נולדה בשנת 1925 בכפר סטארינה בצ'כוסלובקיה. שלושת אחיה הגדולים, חיים, משה ושמואל, נולדו לפני מלחמת העולם הראשונה. הלנה ושתי אחיותיה שרלוטה ומרינה נולדו אחרי שאביהן חזר מן השבי הרוסי. אחרי השתלטות הגרמנים נשלחה המשפחה לאושוויץ. האב והאם נשלחו לתאי הגזים וגם חיים ומשפחתו. הלנה ושתי אחיותיה נשארו יחד ושרדו את התופת בזכות העזרה והתמיכה שנתנו האחת לשנייה. בשנת 1949 עלתה לישראל בעקבות אהבתה לשמחה, יליד פולין, שנשאר יחיד מכל משפחתו. הם התחתנו והיו בין ראשוני מקימי המושב כרם מהר"ל, שם גם נולדו ילדיהם אברי ואשר. האסונות המשיכו לפקוד את חייה כאשר בשנת 1988 נפטר שמחה בעלה בטרם עת, מספר שנים לאחר מכן איבדה את נכדתה רינת, כשטבעה בתאונה שקרתה בגן,  ובשנת 1996 נהרג בנה אברי כשהתהפך עם טרקטור.

למרות כל הזיכרונות והסיוטים, הלנה מרגישה שחייבים להמשיך ולספר את הסיפורים, כדי שלא ניתן יהיה להכחיש את השואה. הלנה העבירה ומעבירה שיחות בנושא השואה לבוגרים ולנוער. דלתה תמיד פתוחה לתרום מניסיונה ומעברה והינה בקשר וחיבור לכלל הקהילה.

דוד גרליך, שדות ים

דוד גרליך נולד בשנת 1928 בשטרסבורג שבצרפת. במהלך מלחמת העולם השנייה נדדה המשפחה לדרום צרפת ומצאה מסתור. דוד נתבקש על ידי פעילים של המחתרת היהודית לסייע בהעברת ילדים יהודים את הגבול עם שווייץ. עם תום המלחמה חזרה המשפחה לשטרסבורג, ודוד הצטרף להקמת סמינריון למדריכים אשר הוכשרו להדריך ולחנך ילדים יהודים יתומים ניצולי שואה, בחיזוק המסורת היהודית ואהבה לארץ ישראל. בשנת 1949 התחתנו דוד ומיכל ועלו כחלוצים לארץ ישראל לקיבוץ שדות ים.

דוד איש חינוך בכל רמ"ח אבריו. מורה ומחנך דורות רבים של תלמידים משדות ים ומיישובי חוף הכרמל, שידע להעצים כל ילד באשר הוא. חזונו היה לאפשר למתקשים במקצועות הריאליים למצות את יכולתם ופיתח עבורם חוג בחירה בשם "מתמטיקה יוצרת", שעסק בהפקות וצילומי קולנוע בטרם עידן הווידאו. לימים הפך החוג למגמת הקולנוע ולאולפן האור קולי בבית הספר. עם סיום עבודתו בבית הספר, שימש במשך שנים כמנהל המכללה האזורית בחדרה. דוד הקים בשדות ים את אולפן הווידאו הראשון, שהפיק ותעד סרטים ואירועים מחיי הקהילה ואף לקח על עצמו לתעד את קורות החיים והסיפורים האישיים של ותיקי הקיבוץ.

גלי הוס, עין הוד

גלי הוס נולד בשנת 1944 בקיבוץ עין הים שהיה ליד עתלית. בשנת 1950 הקימו חברי קיבוץ עין הים, ביחד עם יוצאי קיבוץ רמת רחל, את קיבוץ עין כרמל. בשנת 1974 קבע את ביתו בכפר האמנים עין הוד. במהלך כל השנים הפגין מעורבות בחיי הכפר והקהילה ובמסגרת פעילותו בוועדים השונים תרם מזמנו, מרצו ותבונתו. בוועדת ההיגוי של עין הוד בה כיהן, תמיד העלה על נס את ייחודו וצביונו של הכפר ותושביו ואת החשיבות והחובה לשמר ולחזק את המאפיינים הללו. מעורבותו אף באה לידי ביטוי כשהתנדב לשרת כחבר מליאה, תפקיד שמילא כ –  12 שנים.

מרדכי עמר, עתלית

מרדכי עמר נולד בשנת 1947 במרוקו ועלה עם משפחתו לישראל בשנת 1953. המשפחה השתקעה בישוב שומרה שבגליל העליון ולאחר כחצי שנה, עברו להתגורר בגבעת רילף שבעתלית.

החל משנת 1974 נרתם מרדכי לעשייה למען עתלית. הוא נבחר בבחירות אישיות לראשות המועצה המקומית בעתלית ב-1978 וכיהן בתפקיד זה עד פרישתו ב-1998. כמו כן כיהן כיו"ר הוועדה למינהל העובדים במשרד הפנים, כיו"ר הנהלת המתנ"ס, כיהן בוועד המנהל של בית הספר כפר גלים ובעמותה לשימור מחנה המעפילים. בנוסף כיהן גם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה מורדות הכרמל, שחלשה על תחום התכנון והבנייה בטירת הכרמל, נשר, עתלית ורכסים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות