fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגינות על הבית

הן שבע בנות מנהריה הנמצאות באותו בסיס ושומרות ביחד על הבית שלהן. הכירו את התצפיתניות מזרעית שמבצעות את תפקידן במסירות אין קץ
אחת בשביל השנייה. התצפיתניות הנהרייניות שומרות על הצפון (צילום: דובר צה"ל)
אחת בשביל השנייה. התצפיתניות הנהרייניות שומרות על הצפון (צילום: דובר צה"ל)

מיכל סער, דנה וולף, עדן אלול, נטלי קוברינסקי, דנה אושרוב, מאיה קבלה ומיכל רוברמן, כולן מנהריה, הן תצפיתניות שמשרתות בבסיס זרעית שעל הגבול. במילים אחרות, הן צופות על הגבול עם לבנון, שומרות על כולנו ועל המשפחות שלהן.

מיכל סער ודנה וולף מספרות על התפקיד: "שתינו לא הכרנו את התפקיד ושובצנו אליו בשיבוץ קדם צבאי, אבל כתושבות האזור, הכרנו כבר את הבסיס. בתפקיד אנחנו יושבות במשמרות של 24 שעות, שבעה ימים בשבוע כדי לאסוף מודיעין בגזרת לבנון. זה תפקיד עם הרבה חשיבות וזו עבודה מבצעית לכל דבר. אנחנו בקשר עם הכוחות בשטח ואנחנו עובדות עם הכוחות בפעילויות שלהם ומאבטחות אותם מבחינת תצפית. מדובר בתפקיד לא פשוט אבל חשוב ומאתגר, וההבנה שיש משמעות לקושי ולעבודה הקשה והתחושה שאם אנחנו לא נעשה אז אף אחד לא יעשה את זה במקומנו, עוזרת להתמודד עם התפקיד וגם להיות גאות במה שאנחנו עושות. כשמבינים את המשמעות של מה שעושים זה מאוד ממלא. בנוסף, יש כאן הרבה בנות וחיילים נוספים מה שיוצר אחווה והווי גדולים מאוד, כך שגם זה עוזר ותומך מאוד במהלך השירות כאן".

איך זה לשרת כל כך קרוב לבית ולא לצאת הרבה?

"אנחנו סוגרות הרבה שבתות, אבל יש ביקורים שזה כיף. בנוסף, להיות קרוב לבית, אבל לא בבית, לא מקשה עלינו, להיפך, זה מעודד לשרת בגזרה כשאת יודעת שאת ממש שומרת על הבית שלך ועל אנשים שאת מכירה".

איך העובדה שאתן מנהריה משפיעה על ביצוע התפקיד?

אחת בשביל השנייה. התצפיתניות הנהרייניות שומרות על הצפון (צילום: דובר צה"ל)
אחת בשביל השנייה. התצפיתניות הנהרייניות שומרות על הצפון
(צילום: דובר צה"ל)

"לזה שאנחנו מנהריה יש הרבה משמעות, כי מעבר לזה שאנחנו מכירות את השטח גם מלפני וגם מעכשיו, אנחנו יודעות בדיוק על אילו יושבים אנחנו שומרות ומה יכול לפגוע איפה, ואנחנו מרגישות שאנחנו באופן ישיר מגינות על הבית.

יחד עם זאת, יש כאן גם בנות לא מנהריה או לא מהצפון בכלל וכולן מבצעות את התפקיד באותה מסירות. בנות ממקומות אחרים מתאהבות בגזרה ובצפון בכלל ולכולן כאן אכפת והן מבינות את גודל האחריות שיש להן בידיים ולכן כולן עושות את המקסימום שהתושבים ירגישו בטוחים ושהגזרה תפעל כמו שצריך".

אתן אוהבות את מה שאתן עושות?

"כל פעם את צריכה להבין עם עצמך מחדש אם את אוהבת את התפקיד. זה תפקיד לא פשוט אבל אנחנו מרגישות שחיי אדם תלויים בנו וזה וגרם לנו לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר ולהבין את החשיבות שלו. בתקופות מסוימות גודל האחריות מפחידה אבל בסופו של דבר לא הכל על הכתפיים שלנו, ויש מערכת תומכת מסביב".

הייתן ממליצות לבנות להתגייס לתפקיד?

"בהחלט. אחד מהקשיים הוא חוסר בבנות וחשוב שבנות כן ירצו להתגייס לתפקיד ולהגיע לגזרה כדי לשרת כתצפיתניות. שירות של תצפיתנית הוא מההתחלה עד הסוף חווייתי ולא שגרתי. זה שירות שונה, מבצעי, מאתגר בגזרה מעניינת והוא ממלא אותך בסיפוק ולדעתנו אנחנו עושות את התפקיד הכי חשוב בצה"ל, ולכן אנחנו ממליצות מאוד. התפקיד ביגר אותנו, גרם לנו להסתגל לתנאים שונים מאיך שחיינו עד עכשיו, להתמודד עם קשיים וזה גרם לנו להיות הרבה יותר עצמאיות, לדעת לעבוד ביחד ולהיות שם אחת בשביל השנייה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות