fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבקר המדינה: במשך 24 שנים מעסיקה עיריית נהריה יועץ משפטי חיצוני

מבקר המדינה יוסף שפירא מפרסם היום דוח ביקורת בנוגע להתנהלות השלטון המקומי. מהדוח: "התקשרות עיריית נהריה עם משרד עורכי הדין מקבילה לתקופת כהונתו של ז'קי סבג כראש העירייה והעסקתו הממושכת של משרד עורכי דין חיצוני זה עלולה ליצור באופן טבעי תלות ויחסי קרבה מיוחדים בינו לבין עיריית נהריה והעומד בראש בראשה". עיריית נהריה בתגובה: "נכון שמשרדו של עו"ד אבי גולדהמר מלווה את העירייה לאורך תקופה ארוכה, אולם ליווי זה מהווה יתרון גדול שכן מתוקף תפקידו, מכיר המשרד את המערכת היטב, ומכיר היטב את הנתונים המשפטיים הרלוונטיים כולל מתקופות עבר"
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין

מבקר המדינה יוסף שפירא פירסם היום את דוח הביקורת על השלטון המקומי לשנת 2016. הדוח דן במאבק באופן כללי בשחיתות הציבורית ושמירת טוהר המידות, בקידום סדרי מינהל תקין באתיקה הציבורית. בפרק בו מוזכרת עיריית נהריה, בדק המבקר את ההתקשרות של רשויות מקומיות עם יועצים משפטיים חיצוניים. עיריית נהריה מעסיקה את משרד עורכי הדין אבי גולדהמר כיועץ חיצוני של עיריית נהריה במשך יותר משני עשורים. 

וכך נכתב: "עיריית נהריה מעסיקה יועץ משפטי פנימי ומקיימת בנוסף התקשרות בת 24 שנים בסך הכל עם משרד עורכי דין. התקשרות עיריית נהריה עם משרד עורכי דין זה מקבילה לתקופת כהונתו של מר ז'קי סבג כראש העירייה, והעסקתו הממושכת של  משרד עורכי דין חיצוני זה עלולה ליצור באופן טבעי תלות ויחסי קרבה מיוחדים בינו לבין עיריית נהריה והעומד בראש בראשה. בשנת 2013 שילמה עיריית נהריה למשרד זה כ- 1.728 מיליון שקלים, בשנת 2014 שילמה לו העירייה 1.32 מיליון שקלים, ובשנת 2015 שילמה העירייה 1.206 מיליון שקלים עבור שירותיו המשפטיים". עוד מצוין, כי בהסכם ההתקשרות בין משרד עורכי הדין לעיריית נהריה לא הוסדרה הסוגיה של ניגוד עניינים אפשריים.

שפירא כותב בדוח כי הממצאים מחייבים הסדרת הנושא של העסקת יועצים משפטיים ועורכי דין חיצוניים על ידי הרשויות המקומיות, נושא המשפיע רבות על כל מערכת המשפטית של השלטון המקומי בישראל והוא בעל חשיבות ראשונה במעלה לשמירה על האינטרס הציבורי. המבקר מציין, כי על משרד הפנים לפעול להסדרת הנושא בשלטון המקומי וכן להסדיר את הסוגיה בדרך של קידום נושא הנוהל המוקפא כפי שהתחייב לפני בג"ץ או באמצעות תקנות.

מעיריית נהריה נמסר: "עו"ד גולדהמר מועסק על ידי עיריית נהריה ומעניק לה ייעוץ יעיל ומקצועי לטובת עיריית נהריה ותושביה. מרבית הרשויות המקומיות ברחבי ישראל מעסיקות עורכי דין חיצוניים והדבר לגיטימי וחוקי, שכן היקף העבודה המשפטית לה נדרשת רשות מקומית הינו רב. נכון שמשרדו של עו"ד גולדהמר מלווה את העירייה לאורך תקופה ארוכה, אולם ליווי זה מהווה יתרון גדול, שכן מתוקף תפקידו, מכיר המשרד את המערכת היטב ומכיר היטב את הנתונים המשפטיים הרלוונטיים כולל מתקופות עבר. בשום זמן לא היה מקרה בו המשרד שייצג את העירייה, נתן שירותים משפטיים לראש העירייה. כמו כן, בעבר אף נבדקה הטענה לניגוד עניינים ונמצא הן על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה והן על ידי משרד הפנים כי העסקתו של עו"ד גולדהמר על ידי העירייה הינה חוקית ותקפה. אנו נלמד את התוכן של דוח המבקר ונגיב בהתאם דרך הצינורות המקובלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות