fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאות נשים בגליל המערבי הפגינו נגד אוזלת היד בטיפול באלימות נשים

מאות תושבים מהגליל המערבי הפגינו היום (שלישי) נגד אלימות כלפי נשים.  במחאה נכחו משעות הבוקר 350 נשים במחאה על אוזלת היד של המדינה בטיפול באלימות.

בהפגנה השתתפו עובדות הרשויות המקומיות משלומי, מעלות תרשיחא נהריה, מועצה אזורית מטה אשר והמגזר הערבי, בכירות במשק והמגזר העסקי ופעילות חברתיות. גם במכרז הרפואי לגליל התקיימה  עצרת מחאה בשטח בית החולים, וכך גם ברחבת עיריית עכו.

את המחאה הובילה יו"ר נעמ"ת עופרה כהן אלקיים ויו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי. הביעו הזדהותם גם ראש עיריית נהריה רונן מרלי וראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן, חברי מועצות ונציגי ציבור.

נעמן ועובדות המועצה בהפגנה. (צילום: יח"צ)
נעמן ועובדות המועצה בהפגנה. (צילום: יח"צ)

כהן- אלקיים: "היום עשינו היסטוריה. זו את המחאה הגדולה ביותר בתולדות המדינה. מקבלי ההחלטות מוכרחים להבין שדרושים מעשים ולא רק דיבורים. אנחנו כאן כדי לטלטל את המדינה ולהעיר את ממשלת ישראל כדי שתקצה את המשאבים הדרושים למגר את מכת המדינה ואת התופעה האכזרית של אלימות כנגד נשים ובמשפחה. אנחנו לא נרפה ונמשיך לפעול ולמחות עד שהתופעה הזו תקבל את הטיפול הראוי".

מחאת האלימות במרכז הרפואי לגליל (צילום: רוני אלברט)
מחאת האלימות במרכז הרפואי לגליל (צילום: רוני אלברט)
ד:"ר ברהום ועובדי המרכז הרפואי (צילום: רוני אלברט)
צילום: רוני אלברט
ה
כהן אלקיים ושמואלי בהפגנה עם תושבי הגליל המערבי (צילום: רותם כבסה)
חברות מועצת העיר נהריה; אורנה שטרקמן ושרית נס -פררו (צילום: רותם כבסה)
חברות מועצת העיר נהריה; אורנה שטרקמן ושרית נס -פררו (צילום: רותם כבסה)

להוציא ילדים ממעגל האלימות

סגנית ראש עיריית נהריה בתואר שרית מולכו התייחסה למעגל הדמים שמתחיל כבר בגילאי הילדות."כאשר ילד חווה אלימות כלפי אימו בבית הוא גדל לרוב למציאות שבה אלימות היא דרך חיים וכך יש להתייחס לאשה. התפקיד שלנו כחברה וכקהילה, הוא לחנך ילדים לשוויון, להעצים ילדות ונערות לדרך חיים שוויונית המוקיעה אלימות. אלימות נגד נשים לא תיגמר לעולם אם לא נפעל להוציא ילדים ממעגל האלימות".

עוד מוסיפה מולכו: "נושא הנשים יקבל מענה משמעותי בפעילותי הציבורית, אכונן פורום נשים, שיחות ומעגלים שיביאו לקידום נשים, זכויותיהן, עידוד לתעסוקה והשכלה ועוד".

נעמן התיר לעובדות המועצה לשבות ואמר בעצרת: "היישוב מחויב להגנה על הנשים החיות בו, וכי מחלקת הרווחה כמו גם מחלקת השיטור, יעשו תמיד כל שביכולתן כדי לסייע לנשים במצוקה. אני קורא לתושבות ולתושבי שלומי לחבור אליי, כדי שיחד נפגין אחדות בנחישותנו למגר את האלימות כלפי נשים". מועצת שלומי משתפת פעולה עם המאבק ישראלי-חברתי הזה, לצדק לנפגעות ולשינוי התייחסות המוסדות כלפיהן.
24 נשים שנרצחו מתחילת השנה, הצליחו לנער את הציבור הישראלי, הדורש ממשלת ישראל להתחיל לפעול כנגד האלימות המשתוללת נגד הנשים בישראל. היום התקיימו בו זמנית עצרות מחאה בכל המדינה תחת הכותרת: בשנת 2018, עדיין מסוכן להיות אישה במדינת ישראל. בשבוע שעבר, בחרה כנסת ישראל להצביע נגד הדרישה להקים ועדת חקירה שתבדוק כיצד ניתן להגן טוב יותר על הנשים בישראל. בתגובה, הציבור הישראלי כולו התקומם ואמר די-  דם נשים אינו הפקר.
מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום: "אני לא רוצה לעשות אפליה מתקנת לנשים, אבל לצערי נשים, ילדים וקשישים בחברה בכלל, מנוצלות בדרכים רבות וצריך לעצור את זה. הפגיעה בהן ובציבור הקשישים והילדים רחבה. יש תוכנית ממשלתית שטרם אושרה על ידי הממשלה, אבל אין ספק שיש בה צורך כדי לתת מענה לגל האלימות הנוכחי".

מנהלת השירות הסוציאלי במרכז הרפואי לגליל חנה סולומון: "עובדות סוציאליות במחלקות, נתקלות על בסיס קבוע במקרים בהם נודע להן על נשים, ילדים, קשישים וקשישות שמגיעים למחלקות או לחדר המיון כשהן סובלות מאלימות. אין כמעט יום בלי דיווח על מקרה אחד של אישה מוכה. אנחנו באות לכאן ביום ובלילה אל המחלקות ועומדות לצד הנשים, כאשר אוזלת היד שלנו, נובעת מחוסר הרצון שלהן להתלונן ולאחר השחרור, הן חוזרות למעגל האלימות והחשש העיקרי שלנו, הוא שמחר נקרא עליהן בעיתון, אנו מבקשים בשם כולם לתת פתרונות רוחביים על ידי מתן תקציב ממשלתי, כדי שתהיה לנשים הללו תמיכה להגיש תלונה ולהתרחק ממקור האלימות".

מחאת הנשים בעכו. (צילום: עיריית עכו)
מחאת הנשים בעכו. (צילום: עיריית עכו)

 

השיח' עבאס זכור: "הדת האסלאמית הקפידה לשמור על כבודה של האשה"

העצרת בעיריית עכו  נערכה במעמד מנכ"ל העירייה, אוהד שגב, ראש מנהל הרווחה עדי מקל, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, אתי סבג, סגנית ראש העיר, שרי גולדשטיין, סגני ראש העיר אדהם ג'מל וזאב נוימן וחברי מועצת העיר; רפי לוזון, עאישה מורסי ובולוס נחאס.

את העצרת פתחה שרי גולדשטיין שאמרה: "כל מי שחפצה חיים אומרת די לאלימות ולרצח נשים. תופעת האלימות הולכת וגוברת למרות המודעות ליום המאבק הבינלאומי נגד אלימות נשים. צריך להעיר את הממשלה ולהפנות תקציבים לטובת הנושא. אנחנו כאן בשביל להשמיע את קולן של הנרצחות. אנו רוצות סדר עדיפות שונה. הבית הוא המקום שאמור להגן עלינו, ובמקום לקבל את ההגנה והחום אותם 24 נשים נרצחו השנה ועוד כמה אלפים נמצאות שם". עוד אמרה גולדשטיין, כי יש להמשיך במאבק עד שהממשלה תבין שמדובר בצורך חיוני".

מנכ"ל העירייה, אוהד שגב: "אנו מוחים על האלימות הגואה כנגד נשים. לצערנו המחאות והזעקה שעולה מהקרקע לא תשפיע על אלה שאלימים, כי הם צריכים טיפול אחר בשביל להפסיק ולחדול להיות גברים מכים. אנו נעשה כל מה שניתן ביכולות שלנו לטפל ולמנוע ככל שניתן מקרים שהידרדרו לכדי אלימות. החובה שלנו לתת לנשים את התחושה של הביטחון ואם יש בעיה של אלימות בבית אז יש בעירייה כתובת לכך כדי לטפל בזה. המסר הוא שאלימות לא אצלנו ובוודאי שלא אלימות כלפי נשים".

ראש מנהל הרווחה, עדי מקל: "כשאומרים די לאלימות זו חובה של כולנו כאזרחים לשים לזה סוף". חברת מועצת העיר, עאישה מורסי: "אנחנו נגד האלימות בכל החברה ובמיוחד נגד נשים. אנו מקווים שיהיו פרויקטים ופעילויות במטרה למגר את תופעת האלימות".

השיח' עבאס זכור שהשתתף בעצרת המחאה חזר על האיסור הדתי לנקוט באלימות נגד כל אדם. "מותר להביע דעה, אך אסור להשתמש בכח והדת האיסלאמית הקפידה לשמור על כבודה של האשה", הוסיף השיח' זכור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות