fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מאבק הצהרונים הגיע לכנסת

חבר הכנסת אכרם חסון הגיש הצעה לסדר וביקש לדון בסירוב העירייה להקים מערך צהרונים עירוני, גם ח"כ רחל עזריה התערבה
רחל עזריה עם שר האוצר. "השימוש בצהרון נחוץ"
רחל עזריה עם שר האוצר. "השימוש בצהרון נחוץ" (צילום: נועם פיינר)

 

חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו) הגיש השבוע הצעה לסדר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לדון בסירובה של עיריית נהריה להקים מערך צהרונים בלתי פורמלי עירוני ברחבי העיר. חסון מבקש להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת והצעה לדיור מהיר.

"לאחרונה נתקלתי במקרה לא מובן ואף מכעיס בנהריה, עיר של 70 אלף איש, ולא מתקיימים שם צהרונים עירוניים. יש דרישה לצהרונים מצד ההורים בעיר אשר עומדים מול סירוב של העירייה לפתוח כאלה. בזמנים אלו, שהמלחמה העיקרית שלנו היא ביוקר המחיה, כמעט בלתי אפשרי שאחד ההורים יוותר על תעסוקה כדי לגדל ילדים בבית לאחר שעות הלימודים. הנטל הכלכלי גדול מאוד ומוערך ב~15 אלף שקלים לכל ילד כולל חודש אוגוסט".

 רחל עזריה עם שר האוצר. "השימוש בצהרון נחוץ"
רחל עזריה עם שר האוצר. "השימוש בצהרון נחוץ" (צילום: נועם פיינר)

במקביל פנה השבוע עו"ד קרן ארנשטיין דנה גם ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, שקידם את מתווה הנחות בצהרונים מול משרד האוצר. במכתב כתבה ארנשטיין לביבס: "כולי תקווה שתעזור לנו המשפחות בנהריה לשכנע את עיריית נהריה לפתוח מערך צהרונים יחד עם כל ההטבות כדי שנוכל להגיע לרווחה כלכלית. אני מבקשת את התערבות השלטון המקומי בהשפעתו על עיריית נהריה כדי שהיא לא תפגע בביטחון האישי והפיזי של ילדינו, ולהשאירם בגן הילדים והמסגרות בחינוך בלתי פורמלי עד השנה 16:00".

לאחר פרסום הכתבה בצפון~1 בשבוע שעבר הגיבה גם חברת הכנסת רחל עזריה  (כולנו) המשמשת כיו"ר ועדת הרפורמות: "בהיותי סגנית ראש עיריית ירושלים הובלתי מהלך להוזלת הצהרונים בעיר. ברחבי הארץ רשויות מקומיות כבר הבינו שכדאי ונכון לפעול להוזלת צהרונים. אחוז תעסוקת נשים קפץ בשנים האחרונות, שני בני הזוג עובדים, והנחת העבודה היא שאין מישהו בבית בשעות הצהריים. אם בעבר צהרון היה רק בשימוש של מעטים, כיום השימוש בצהרון הוא צעד נחוץ על מנת להתקיים כמשפחה ולכן הכרחי שהעירייה תפעל למען זה. אני סמוכה ובטוחה שגם בנהריה המהלך הזה בסופו של דבר יצלח. כי כך נכון לעיר ולציבור".

מעיריית נהריה נמסר: "לגבי הצעתו של חה"כ אכרם חסון: עיריית נהריה מבינה כי חבר הכנסת מעוניין לייצר לעצמו פרסום יש מעין על חשבונה של העירייה. לא ברור לנו מי הסמיך את חבר הכנסת להביע לכאורה את עמדת תושבי העיר. יחד עם זאת העירייה מבצעת בדיקה נוספת של האפשרויות לפתיחת הצהרונים. ובהתאם לבדיקה זו יוחלט האם לפתוח את הצהרונים השנה. על כל פנים נציין כי העירייה תשמח לעשות כן".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות