fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בארץ ובחדרה: תיאטרון ביכורים

מדובר ביוזמה חדשה של המרכז העירוני לאמנויות הבמה והתיאטרון בשיתוף סטודיו במה של פנאי העיר, הכוללת תחרות יוצרים נושאת פרסים.

האירוע ייערך בימים ראשון, שני ושלישי, 17-19.12, באולם מופת ויכלול שלוש הצגות חדשות, שעולות לראשונה על במה. צוות שופטים מיוחד שיצפה בהצגות ידרג אותן וההצגה הזוכה תזכה בפרס. בנוסף יוצגו בשעות הבוקר גם הצגת ילדים.

את תיאטרון הביכורים, שממומן על ידי משרד התרבות והספורט, מנהל אופיר רוזן, שגם מנהל את סטודיו במה, והמנהל האמנותי של התיאטרון הוא אברהם שלום הלוי. על ההפקה מחלקת האירועים של עמותת "פנאי העיר" חדרה בראשות שי מנשס.


רוזן, יליד חדרה,הוא בוגר סטודיו למשחק בית צבי ותואר ראשון בתאטרון, לחדרה החליט לחזור אחרי 14 שנים בתל אביב, "עם חזון אמיתי וכנה, לפתוח פה בית ספר למשחק ולהביא את מה שלי לא היה בילדותי", הוא אומר. סטודיו במה הוקם בתחילה עם קבוצה קטנה של ילדים ובני נוער, התפתח וצמח וכיום מגיעים ללמוד בו תלמידים מכל האזור ועד עפולה וצפת. “תמיד היה לי פרגון מהעירייה אבל קרה משהו אמיתי יותר מאז שאייל עפגין מנכ"ל עמותת פנאי העיר הגיע, יצרנו שיתוף פעולה אמיתי והקמנו את המרכז העירוני לאמנויות הבמה והתיאטרון ועכשיו את הפסטיבל שזה הפרויקט הראשון הגדול המשותף שלנו. יש לנו תכניות גדולות לעשות יחד תיאטרון רפרטוארי ובית ספר למשחק תלת שנתי בחדרה,לתת מענה לילדים .ובני הנוער בחדרה כשבמקום שיצטרכו לנסוע לתל אביב הבאנו והנגשנו להם כאן הכל

 

"פסטיבל הביכורים הוא פרויקט מדהים,ראשוני ברמה ארצית", מציין רוזן, "אנחנו נותנים במה לבימאים ומחזאים שזו הפעם הראשונה שהם בעצם מביימים משהו בתאטרון, הוצאנו קול קורא, קיבלנו מעל 50 מחזות לילדים ולמבוגרים של שמות גדולים,עשינו פרזנטציה ובחרנו לפסטיבל עצמו 3 הצגות שראינו כיותר בעלות פוטנציאל. בנוסף בחרנו גם שתי הצגות ילדים מקסימות שניתנות במחיר סמלי של 25 שקלים, זה מקסים שבחנוכה יש עוד במה לראות הצגות מצוינות במחיר מוזל באמת".

 

אלו ההצגות שנבחרו: "הדרך לירושלים" מחזה מאת גבריאל בן שמחון. המחזה מציג את מסעה של אניית המעפילים יהודה הלוי ב1947, כפי שחווה פרופ' גבריאל בן שמחון בהיותו ילד על האנייה. מחזה פיוטי ועשיר המתאר את תלאות המסע ומעלה שאלות חשובות הנוגעות לאמונה, ליכולת לאמץ זהות חדשה ועל תופעת המשיחיות שאפיינה את העלייה ממרוקו. עיבוד ובימוי: רועי מלכה, שחקנים: רועי קקון, בל וענונו, אביתר בר דוד, נתנאל בסיל ונוספים. יוצג בערב הפתיחה, יום ראשון, 17.12, 20:30.

 

"4000 מייל" מאת איימי הרצוג, סיפורו של ליאו, בחור צעיר, בן 21, שמגיע לדירת סבתו, ורה בת ה-91, לאחר שחצה את ארה"ב ברכיבת אופניים. במהלך שלושת השבועות שלאחר הופעתו הפתאומית של ליאו בדירתה של ורה בניו יורק ירקמו השניים את מערכת היחסים שלהם מחדש.

בימוי ותרגום: יובל זהבי. בהשתתפות: דור רונן, רות פרחי, מאשה שמוליאן, קלרה זרצקי. יוצג ביום שני, 18.12, בשעה 20:30.

צילומים: פנאי העיר
צילומים: פנאי העיר

"טוביה גירסת 2017", מחזה מקורי ובימוי :אירית קוסובר. בהשראת הספר "טוביה החולב"  מאת שלום עליכם.

שחקנים: איציק דריי, אירית סוקי, הילה מיטרני.

תקציר: ישראל 2017. במושב בדרום הארץ חי טוביה החקלאי עם משפחתו . לאחר חורף הרסני במיוחד, מוצא עצמו מתמודד עם מחסור בעובדים ומזומנים ומנסה בכול כוחו ,לשמר את החזון והאידיאל שחומקים מבין ידיו. מסביבו קולות אחרים ,בניהם של גולדה אשתו ,להתקדם ולמכור את האדמה , ובעיקר ,ארבעה בנות פנויות , המחפשות אהבה. יוצג ביום שלישי, 19.12, 20:30

הכניסה לשלושת ההצגות היא חופשית.

 

גם הצגות הילדים הן הצגות בכורה של יוצרים צעירים. ביום שני, 18.12,בשעה 9:30, תוצג ההצגה  "דרך המשקפת": שרבוב הילדה, מסדרת את חדרה בהוראת אמא שלה. היא מכינה אותו לקראת ביקור של "ראש הממשלה" שעתיד לבוא לביקור חגיגי. קוף חמוד וסקרן מופיע ומפריע לה לסדר.

המחזמר הצבעוני רצוף הרפתקאות מרתק את הילד ומפתח את דמיונו. כתיבה: שירי וערן פז. משתתפים: נדב ילון , שירי אלקבץ. ביום שלישי, 19/12, 9:30, תוצג ההצגה "שוקי והפיה ללה": לשוקי יש יומולדת, אחותו ללה מארגנת לו מסיבה. אבל שוקי מבטל את החגיגה כי הוא לא רוצה לגדול. ברגע האחרון מופיעה הפייה ללה ומשנה הכל.כתיבה, בימוי ומשחק: הילה מיטרני, שוקי לוי. כרטיס להצגות יעלה 25 שקלים.

לפרטים וקניית כרטיסים: אתרי האינטרנט של העירייה ושל עמותת "פנאי העיר" ובטל' 04-9118806.

"המטרה היא לתת במה לאנשים שלא יכולים להגיע לקמארי או להבימה חשיפה ראשונית להצגות ובעצם להתחיל לעשות תרבות אמיתית מקומית בחדרה לא רק לדברים גרנדיוזים ופסטיבלים חיצוניים. לא רק לעשות חוג במתנסים אלא להביא את הדבר האמיתי, אלא שלילדים שבאים לסטודיו במה יהיה מקום להתפתח ולגדול, הצוות שהעובד איתנו במהלך השנים הוא הכי מוכר בתעשייה, כל האנשים הכי חמים בתחום רוצים לבוא ולקחת חלק בכל התכניות הגדולות שיש לנו בעיר חדרה וזה מדהים”, הוסיף רוזן.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות