fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למרות הנחישות: האופוזיציה הפסידה בהצבעה

ישיבה מתישה. מועצת העיר צילום עצמי
ישיבה מתישה. מועצת העיר צילום עצמי

האופוזיציה התישה את הקואליציה

 

18 חברי קואליציה החלו את ישיבת המועצה בשבוע שעבר. רק 13 סיימו אותה. הסיבה: האופוזיציה התעקשה להגיש 13 שאילתות ו-4 הצעות לסדר. קצת אחרי חצות, כשהגיע הרגע להצביע על מינויים לתפקידים וועדות, כבר לא היה קוורום חוקי

 

הקואליציה של מרים פיירברג-איכר נחלה סוג של תבוסה מהאופוזיציה המורחבת בישיבת המועצה בשבוע שעבר, לאחר שלא התקיימה הצבעה על חלק מהנושאים המתוכננים, בהם מינויים שונים של חבריה לתפקידים ולוועדות. אם לא די בזאת, הישיבה נמשכה עד אחרי חצות מאחר שחברי האופוזיציה התישו את המשתתפים ב-13 שאילתות וארבע הצעות לסדר. כן אושרו הדוחות הכספיים של עמותת היכל התרבות ושל האגודה לעידוד תיירות.

באופוזיציה החדשה חברים הרצל קרן, עופר אורנשטיין, ענת לביא אזולאי, דניאל מהרט ואלכס אברבוך מ"למען נתניה", נציג הליכוד חיים פרידריך ונציג הבית היהודי ד"ר ישראל שיטבון. כולם הגיעו לדיון נחושים ומלוכדים ובמשך ארבע שעות הגישו 13 שאילתות וארבע הצעות לסדר במגוון נושאים ציבוריים: דשא סינטטי, פלנתניה, יום ירושלים, פיקוח בחופים, בית הידידות לעדה האתיופית, מכבי נתניה ועוד. כאשר הקואליציה ביקשה להאריך את הישיבה כדי לדון בנושאים נוספים במישור העירוני, היא נדרשה לפי החוק ל-75 אחוז תמיכה מהחברים הנוכחים וכאן ציפתה לה הפתעה. הקואליציה, שהתחילה את הישיבה בהרכב של 18 חברים, נותרה בשלב זה עם הרכב של 13 חברים וביחד עם שבעת חברי האופוזיציה לא היה קוורום – מספר חברי מועצה מינימלי כדי לקיים הצבעה. המבוכה בין חברי הקואליציה הייתה כה גדולה, שכאשר עלתה הצעה להצבעה להמשיך את הישיבה בשבוע הבא, הם הצביעו נגד ולמעשה חסמו את עצמם עד לישיבת המועצה הבאה ביוני.

חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, עופר אורנשטיין: "חברי האופוזיציה גילו אחריות ממלכתית איפשרו את אישורם של נושאי ועדת הכספים המיועדים בעיקר לתחום החינוך ואת הארכת פרויקט מבנה חזיתות הבתים. שני הנושאים הללו לא היו עולים ללא תמיכת האופוזיציה". בתגובה לשאלה, אם התנהלות כזו אינה פוגעת בהתנהלות העיר, אמר אורנשטיין: "מינויים פוליטיים לא פוגעים בעבודת העירייה".

 

ישיבה מתישה. מועצת העיר צילום עצמי
מועצת העיר צילום עצמי

גורמים בכירים בקואליציה אמרו בסיום הישיבה שהם לא באו מוכנים לסיטואציה שנוצרה. אחרים ציינו כי ייתכן וזו תחילת התערערות כוחה של הקואליציה.

יו"ר סיעת למען נתניה, הרצל קרן: "בלי ספק נפל דבר במועצת העיר נתניה שיקרין על המשך תפקודה של המועצה בשנה וחצי שנותרו עד לבחירות. זו הפעם הראשונה שהקואליציה של פיירברג-איכר לא מצליחה להעביר החלטות האופוזיציה גילתה אחריות ציבורית כאשר דרשה להמשיך את הישיבה בשבוע הבא, ואילו הקואליציה העירונית קיבלה החלטה לא ברורה לדחות לישיבה הבאה בחודש הבא את יתרת הנושאים שנותרו לדיון".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות