fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ללא תקצוב לא יפתחו השנה חופי הרחצה בעמק חפר

חוף ינאי צילום ברמן
חוף ינאי צילום ברמן

ללא תקצוב לא יפתחו השנה חופי הרחצה בעמק חפר. "חופי הים הם משאב לאומי, המשמש את כלל אזרחי ישראל ותושבי המועצה לא יכולים לשאת את ההוצאות על חשבון שרותים שהם צריכים לקבל".

חופי עמק חפר לא יפתחו את עונת הרחצה אם משרד הפנים לא יתקצב את חופי הרחצה. כך הודיעה ראש המועצה האזוריות עמק חפר – ד"ר גלית שאול, ביחד עם חבריה ראשי המועצות מחוף הכרמל  ומטה אשר -אשר  פנו למנכ"ל משרד הפנים בדרישה שמהמשרד יתקצב את עלות אחזקת החופים.

חוף מכמורת צלום ברמן
חוף מכמורת צלום ברמן

שלוש הרשויות מחזיקות בכ-60 ק"מ חוף, ועם ממוצע של 3.5 מיליון מבקרים בעונה. עלות אחזקת חוף מוכרז עומדת על כ-1.2 מיליון שקלים. כך לדוגמא, בעמק חפר ארבעה חופים מוכרזים שעלות הפעלתם כ-4.8 מיליון שקלים. המועצה אינה מסוגלת להמשיך ולממן ממקורותיה את תחנות ההצלה ואחזקת החופים ובשל כך יחדלו להפעילם ולספק שירותי הצלה באם לא יועבר התקציב ממשרד הפנים.

"בשנת 2016 בוטלה ע" שר הפנים, אריה דרעי, ההרשאה לגבות דמי כניסה לחופים, ומאז קיצץ המשרד את תקציב תמיכתו בעלות אחזקת החופים. חשוב לציין כי להבדיל מחופי הים בערים, המדינה אינה מאפשרת לפתח מקורות הכנסה מחופי הים במועצות האזוריות כגון מזנונים, מועדוני גלישה ושיט, קמפינג ועוד". אומרת ראש המועצה ד"ר גלית שאול.

במכתב ראשי הרשויות נאמר: "בשנים האחרונות התעצמו ההוצאות הכרוכות בטיפול בחופי הים. המועצות האזוריות נושאות בעלות אחזקת החופים שבתחומנו, עלויות הכוללת את תפעול החופים ותחזוקתם, שכר עובדים ומצילים, ניקיון, פיקוח וביטוח. עלויות אלה מגיעות במועצות האזוריות למיליוני שקלים, נטל הנופל על כתפי התושבים וגורע מרמת השירות שהמועצה נדרשת לספק לתושביה. זאת ועוד, בעקבות פסיקות בתי המשפט, גבר הנטל על קופת המועצות, הן בתשלום פיצויים לנפגעים והן בהגדלת הפרמיות הביטוחיות. חופי הים הם משאב לאומי, המשמש את כלל אזרחי ישראל. החופים עצמם בבעלות מדינת ישראל, ומנוהלים על ידי רשות מקרקעי ישראל. מכאן, שהמענה לחופים צריך להינתן על ידי המדינה, בראייה לאומית כוללת. אשר על כן, בלב כבד אנו נאלצים להודיע לך כי המועצות האזוריות אותן אנו מייצגים לא תפתחנה את החופים המוכרזים ללא מימון הולם אשר יכסה את ההוצאות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות