fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לכלוך, בלי מים וזוהמה: כך חי קשיש בן 77 מקרית אתא

מתנדבים משפצים את הדירה. צילום: נאור גריציאיניק
מתנדבים משפצים את הדירה. צילום: נאור גריציאיניק

עשרות מתנדבים הגיעו השבוע לביתו של תושב קרית אתא בן 77 ושיפצו אותו מן היסוד לאחר שהתגלה כי האיש מתגורר בתנאים תת אנושיים שמסכנים את בריאותו.

האיש מוכר בשכונה שבה הוא מתגורר וגם במחלקת הרווחה של העירייה כמי שחי בגפו בתנאים קשים של זוהמה וביתו במצב פיזי מחריד. אחד השכנים, מאור אמסלם, נוהג להביא לו אוכל לעיתים אולם רק לאחר שהצליח להכנס לדירה הבין עד כמה המצב חמור. ההחלטה לעזור התקבלה לפני כשבוע במהלך פגישה של כמה חברים: נאור גריציאיניק ומאור ועומר אמסלם.

מתנדבים משפצים את הדירה. צילום: נאור גריציאיניק
מתנדבים משפצים את הדירה. צילום: נאור גריציאיניק

כדי לגייס עזרה הוקמה קבוצת וואצאפ בשם "צוות עזרה ותרומות למ'" וגם באמצעות הפייסבוק הם סיפרו על מצבו של האיש ועל העזרה שדרושה לו. "אחרי שנכנסו אליו הביתה הבנו עד כמה המצב גרוע" סיפר גריציאיניק. הבית היה מלא זוהמה וליכלוך, בלי שירותים ואפילו בלי מים זורמים. אי אפשר היה להכנס לבית בלי מסיכות על הפנים בגלל הריח". גם נציגים של משרד הבריאות שהגיעו למקום נדהמו מההזנחה והודיע שהדירה אינה ראויה למגורים עד לסיום השיפוץ.

תוך שלושה ימים הצטרפו לקבוצה 250 מתנדבים ובתחיל השבוע פשטו עשרות מהם על הדירה ההרוסה. במשך שעות הם הוציאו ממנה ערימות של אשפה, שטפו בחומצה את הקירות והרצפה והחלו לשפץ אותה מן היסוד. בנוסף לאזרחים ובעלי המקצוע הרבים שבאו לעזור, הגיעו גם חיילים מבית הספר הטכני של חיל האוויר, שוטרים, מתנדבי מד"א ושורה ארוכה של עסקים שתרמו את כל המוצרים לבית, החל מריצוף ועד למוצרי חשמל.

"לא חשבתי שיבואו כל כך הרבה אנשים שרוצים לתרום ולעזור למישהו שהם לא מכירים" אמר גריציאיניק "אבל הגיעו המון. הגיעו גם בעלי מקצוע שתרמו זמן וחומרים כדי לשפץ את הבית". האיש מוכר כבר שנים לשירותי הרווחה של העירייה אולם עד כה הוא סירב לכל הניסיונות לעזור לו. השיפוצים יימשכו עד לשיקום מלא של הדירה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות