fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לך תסביר לתיירים הסינים שאלו רק מים מלוכלכים

בעקבות הגשמים העזים, זרמו השבוע מים שחורים בחוף הרצל. חבר המועצה לשעבר נתי ריגלר: זה לא נראה טוב. עיר תיירות לא יכולה להתנהל ככה
מים שחורים בחוף הרצל (צילום: קורנל גולדשטיין)
לא מי ביוב. חוף הרצל השבוע צילום: קורנל גולדשטיין

השבוע נתקלו עשרות מתושבי נתניה שטיילו בחוף הרצל בתעלה שהזרימה מים מעופשים אל הים. מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בכל שנה עם ירידת הגשמים הראשונים.

"עיר תיירות לא יכולה להתנהל ככה. בכל שנה עם הגשמים הראשונים מתנקזים מי הגשמים מרחוב הרצל, כולל המים הנשטפים משוק העיר אל החוף ויוצרים תעלת ובה מים שחורים הזורמים אל הים", אומר חבר המועצה לשעבר נתי ריגלר, "אלה אמנם לא מי ביוב, אבל זה לא נראה טוב ולך תסביר לתיירים הסינים שנמצאים עכשיו בנתניה שזה רק מים, בעיקר כשאנו מתגאים ברצועת חוף בת 13 ק"מ מהיפהפיות בארץ. גם בעולם זה נראה רע מאוד".

ריגלר מציין כי לפני שנה מונתה ועדה שהייתה אמורה לשמוע חוות דעת של מומחים בנושא. "כבר בימים בהם פולג היה ראש עירייה הייתה הצעה להעביר צינור לעומק הים ואף תקצבו את הפרויקט, אולם ברגע האחרון הועבר הכסף למטרה אחרת, וכך נותר המצב כפי שהוא היום למשך שנים ארוכות. מדי פעם העליתי הנושא הזה, אולם כל העת נאמר לי שאין תקציב. איני יודע אם נכון להיום צינור כזה הוא הפתרון, אבל מה שבטוח הוא שעכשיו יש כסף".

מים שחורים בחוף הרצל (צילום: קורנל גולדשטיין)
לא מי ביוב. חוף הרצל השבוע צילום: קורנל גולדשטיין

דבר דומה קרה בשכונת עין התכלת. אחרי שנים של שיטפונות ברחוב השושנה וגרימת נזקים קשים לבתי תושבים, השקיעה העירייה 8 מיליון שקלים בנקז גדול המוביל את מי הגשמים אל הים ובכך נפתרה הבעיה.

אדיר בנימיני ששימש יו"ר הוועדה: "דנו בזה במסגרת הוועדה לאיכות הסביבה, בשיתוף עם חבר המועצה רפי ימין. התחלנו לקדם שם פתרונות קצרי טווח וארוכי טווח לבעיה. מאז שפרשתי ימין מוביל את זה מול ראש מנהל תפעול".

חבר מועצת העיר רפי ימין כתב השבוע בפייסבוק: "מדובר במי גשמים בלבד שנצבעו בשחור בגלל הכבישים. בוועדה הוחלט לנקות את מערכת התיעול לאורך כל השנה ובנוסף הוסיפו רשתות על מנת למנוע מלכלוך לזרום לים. אין פתרון נוסף לזה לצערי, אבל אפשר להיות רגועים – אלו מי גשמים בלבד. העלו פתרון צינור שיזרים את המים לעומק הים, לפי דעתי זה מיותר כי הגלים יחזירו את המים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "המים המגיעים דרך צינור הניקוז לחוף הרצל אינם מי ביוב אלא מים הנשטפים מהכביש ומכילים אבק ולכלוך. העירייה הציבה בשנה שעברה מתקן לתפיסת מוצקים בחוף הרצל כדי למנוע הגעה של פסולת כמו בקבוקים ושקיות ניילון. מתקן זהה הוצב גם בנקז החדש בעין התכלת. מוצאי הניקוז אינם מוחדרים לעומק הים מאחר שהמשרד להגנת הסביבה מתנגד לכך".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות