fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליז ברנוב מקרית אתא תשמש כדגלנית בטקס יום העצמאות בהר הרצל

סמ"ר ליז ברנוב. צילום: דו"צ
סמ"ר ליז ברנוב. צילום: דו"צ

בין 72 הדגלנים שנבחרו מיחידות צה"ל השונות להיות הדגלנים בטקס יום העצמאות בהר הרצל בירושלים, תהיה גם סמ"ר ליז ברנוב (21) מקרית אתא, שחתמה על שירות קבע כנגדית בצה"ל.

ברנוב עלתה לישראל כילדה בת ארבע ואת התיכון סיימה בבית הספר לקציני ים בעכו. בשירות הצבאי שירתה ברנוב כבקרית שליטה ימית בחיל הים ואת ההחלטה על שירות קבע כנגדית קיבלה בהשארת מי שהיה אז הרס"ר שלה.

"בהתחלה השירות לא מצאתי את המקום שלי" מודה ברנוב ומציינת שגם היא הייתה חיילת בעייתית לעיתים "כשפגשתי את הרס"ר שלי וראיתי איך הוא מצליח להשפיע על אנשים, ראיתי איך הוא עוזר לחיילים עם בעיות אישיות וחיילים עם בעיות בבית רציתי להיות כמוהו".

סמ"ר ליז ברנוב. צילום: דו"צ
סמ"ר ליז ברנוב. צילום: דו"צ

תפקיד הנגד ביחידה צבאית, כפי שנתפס על פי רוב, זה להתעסק בעינייני משמעת, אולם ברנוב חושפת צד נוסף "זה לא תפקיד פשוט, זה הרבה מעבר להעיר על הופעה. זה לבנות את עצמך ואת ההשפעה שלך על אנשים. בתפקיד הזה אפשר לבחור בין זה שיפחדו ממך או יכבוד אותך ואני מעדיפה שיכבדו אותי בעיקר וקצת יפחדו ממני".

את העדפתה לחתום קבע כנגדית ולא לצאת לקצונה היא מסבירה "באזרחות הייתי יכולה לעשות יותר כסף, אבל מעבר לעבודה השירות כנגדית זה גם שליחות, לדבר ולהשפיע על חיילים. כל דור חדש של מתגייסים מביא איתו משהו אחר ואני צריכה לחזק אותו, לבנות אותו, כי אני נמצאת איתם רוב הזמן ובונה אותם. אם הצלחתי לבנות חייל יותר טוב, הוא גם יהיה אדם יותר טוב כשישתחרר מהצבא".

ברנוב חתמה על שירות קבע ולדבריה היא מתכוונת להישאר בשירות שנים רבות. על בחירתה כאחד מהדגלנים בטכס המרכזי אומרת ברנוב "החיים קצרים וצריכים לנצל כל מה שמגיע. לעמוד עם הדגל בטכס כזנ של יום הולדת למדינה שלנו, ולי ניתנה הזכות הזאת, זה כבוד גדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות