fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחם בזירה ובחיים

מור אטיאס מפרדס חנה משרת בקבע כמדריך לוחמה בטרור במג"ב ובזמנו הפנוי מתאמן ב-MMA. בנובמבר הקרוב הוא ישתתף באירוע גדול בהיכל נוקיה אליו יגיעו לוחמי MMA מהמובילים בעולם
שווה הכל. מור אטיאס. צילום: פרטי
שווה הכל. מור אטיאס. צילום: פרטי

בימים אלה מתכונן מור אטיאס בן ה-23 מפרדס חנה לאירוע שיא עבורו. ב-16 בנובמבר ייערך בהיכל מנורה מבטחים (נוקיה) בתל אביב אירוע הבלאטור בהשתתפות לוחמי MMA (Mixed Martial Arts) מהמובילים בעולם וישראלים שבשנים האחרונות מתחילים להתבלט בתחום.

עבור מביני עניין, MMA הוא ספורט חם בעולם, כשהכוכב הידוע שלו הוא קונור מקרגור. אטיאס, העומד להשתתף בקרבות החימום באירוע, הגיע לתחום דרך אמנויות לחימה אחרות. "אחי הגדול למד אמנויות לחימה, נחשפתי דרכו כילד ומאוד נמשכתי לזה", הוא מספר. "בגיל עשר הלכתי לאימון קרב מגע, התאהבתי וכל חיי סבבו סביב זה. סבלתי מהפרעות קשב וריכוז וקרב מגע מאוד עוזר לילדים כמוני. הייתי ילד היפראקטיבי, עצבני, ואמנויות הלחימה איזנו אותי, עם השליטה, הרוגע, היכולת להתמודד עם קשיים ואתגרים, להקשיב למורה ולעבוד בצוות, לדעת לוותר על האגו שלך, ללמוד להפסיד, להיות נחוש, להמשיך ולהתמודד גם אחרי שמקבלים מכה. אתה הפוך לבן אדם רגוע ופתוח יותר לקבוצה. כיום אני מלמד ילדים, כשילד מגיע אליי מבואס ורוצה לוותר על הספורט, אני אומר לו 'תמשיך עד שתצליח'".

לצד קרב המגע התנסה אטיאס בקראטה ואגרוף תאילנדי. "בצבא התלבטתי אם להמשיך בספורט או ללכת לקרבי, ובחרתי בקרבי – מג"ב. כשסיימתי שירות סדיר ניסיתי להתפרנס מאמנויות לחימה ולא הצלחתי. חזרתי לצבא קבע כדי להתקיים והמשכתי להתאמן. כיום אני משרת בקבע במג"ב כמדריך לוחמה בטרור, כולל קרב מגע".

מרגיש חי. מור אטיאס. צילום: פרטי
מרגיש חי. מור אטיאס. צילום: פרטי

בין הסדיר לקבע הספיק אטיאס להשתתף באליפות אירופה בשנה שעברה וזכה במדליית זהב בג'יו ג'יטסו ברזילאי, ספורט שמטרתו הכנעת היריב באמצעות בריחים וחניקות וללא שימוש במכות. במחנה האימונים בתאילנד הכין את עצמו לקרבות MMA, וכשחזר לארץ, המשיך להתאמן במכון MMA ישראל בנתניה. "התחברתי ל-MMA כי זה התחום הכי קרוב למציאות. יש בו חוקים מינימליים שמטרתם לשמור על הלוחמים: אסור להכות באשכים ובצוואר ולדחוף אצבעות לעיניים. פרט לכך, הכל מותר, וזה דורש יכולת להילחם בעמידה, בקרקע וגם בהיאבקות. קרב יכול להיות מוכרע בכמה דרכים. זה דורש ממך להיות לוחם יותר שלם, לתת תשובה בכל הרמות. יש בזה אלמנט של חשיבה, אסטרטגיה וקואורדינציה".

אטיאס השתתף בקרבות חובבניים ובקרב מקצועי מול אור שפיגל, בו ניצח בניקוד ונפתחה לו הדלת לבלאטור (Bellator), הארגון השני בגודלו בעולם בתחום (אחרי UFC). בעקבות זאת ישתתף ב-16 בנובמבר בקרב הראשון מול אסף מתן. "יש אופציה לקבל חוזה מול Bellator אם הקרב יהיה מוצלח", הוא מספר. "האירוע כולו יכלול 16 קרבות, הישראלים בקרבות מקדימים והכוכבים העולמיים בקרבות מרכזיים, כולל קרב אליפות בין דניאל וייסברג לבין פטריסיו פיטבול. זהו האירוע השני של Bellator בארץ, לאחר שבשנה שעברה היה מוצלח מאוד".

שווה הכל. מור אטיאס. צילום: פרטי
שווה הכל. מור אטיאס. צילום: פרטי

חלק מהשואו בקרבות MMA נובע מכך שהם מתרחשים בכלוב שאליו נכנסים הלוחמים, הדלת נסגרת מאחוריהם והם אינם יכולים לצאת. "זה נותן לאירוע רובד דרמטי", מאשר אטיאס, "זה מזכיר קצת את קרבות הגלדיאטורים ברומא העתיקה. כיום, כמובן, זה לא קרב עד מוות, ויש שופט שיודע לעצור את זה. יש בזה משהו חייתי, אבל מבוקר. יש פציעות, אבל לרוב אלה מכות יבשות, ואחרי מספר ימים אתה מחלים. בכדורגל יש, לדעתי, הרבה יותר פציעות".

ואי אפשר להימנע מהשאלה מה חושבים על העיסוק של הבן בשעות הפנאי. "הם מפחדים עליי, אבל מכבדים את החלטתי".

בימים אלה אטיאס עסוק באימונים. "להיות לוחם זה לאכול נכון, לוותר על אלכוהול, סיגריות, חיי לילה. אתה לא יוצא הרבה, כי צריך להתאמן כל יום. באורח החיים הבריא אתה מקיף את עצמך באנשים שחיים כמוך, וזה מחלחל לכל תחומי החיים. המטרה שלי להיות הלוחם הטוב ביותר, לדעת שכל יום אני משתפר. בדקות שבהן אני נכנס לכלוב, אני מרגיש חי, מלא התרגשות ואדרנלין, ומבין למה אני עושה את זה. החלום שלי היה ונשאר להגיע ל-UFC".

אטיאס סבור כי ב-MMA לא יהפוך בעתיד לספורט אולימפי. "זה נראה אלים מדי. אבל באולימפיאדה של 2024 ייכנס אגרוף תאילנדי, שדומה לחלק של ה-MMA שנעשה בעמידה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות