fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להצדיע להם: אלו החיילים המצטיינים מנתניה

סמל זיו שמש צילום דוצ
סמל זיו שמש צילום דוצ

בטקס מצטיינים של חטיבה 188, חטיבת שריון הנמצאת תחת פיקוד הצפון, שהתקיים בראשות מפקד החטיבה, אל״ם גל שוחמי, קבלו תעודות הצטיינות חיילים אשר ראויים להוקרה על שירותם הצבאי. בין המצטיינים גם סמל זיו שמש, רס״פ בפלוגה המסייעת בגדוד 74 של חטיבה 188.

שמש 21, נולדו גדל בנתניה. הוא למד בחטיבת אלדד ולאחר מכן בישיבת בני עקיבא. במרץ 2016 התגייס לחיל השריון. "בהתחלה לא רציתי להגיע לשריון, אבל ברגע שהגעתי למסייעת נהניתי מאוד. רק כשאתה מגיע לחיל המשוריין אתה מבין מה התפקיד, מתאהב ולא רוצה לעזוב".

זיו עבר הכשרה של לוחם מסייעת שריון שמונה חודשים. לוחם מסייעת הוא לוחם חי״ר שמטרתו לעבוד בשיתוף פעולה עם הטנקים ולסייע לטנקים במלחמה. בסופה של ההכשרה יצא באופן ישיר לקורס מפקדי כיתות. הוא שירת כמפקד כיתה בפלוגה המבצעית במסייעת 74. "הייתי מ"כ של מחלקת תצפית במשך יותר משנה ואז עברתי לתפקיד סמל מחלקה. אני לא אשכח את התקופה בה תפסנו קו בחברון כשרק התחלתי את התפקיד כמפקד".

לפני חודשיים נכנס זיו לתפקיד רס"פ, במסגרתו הוא אחראי על כל הפלוגה מהבחינה הלוגיסטית ומשמש כיד ימינו של מפקד הפלוגה. "הרס"פ הוא האבא של הפלוגה, הוא דואג להכל מבחינה לוגיסטית, ומבחינת משמעת ודואג לנראות של הפלוגה. חשוב לי לדאוג לחיילים ולוודא שלא יחסר שום דבר, מהדברים הכי קטנים". במשך תקופה של חודש וחצי זיו אף החליף את מפקד המחלקה ותפקד כמ"מ. "לאורך הדרך היה לי חשוב להתקדם ולתת את הכל, רציתי שיראו מי זה זיו". בזכות האחריות, המקצועיות וההשקעה הרבה קיבל זיו הצטיינות ממפקד חטיבה 188.

סמל זיו שמש צילום דוצ
סמל זיו שמש צילום דו"צ

 

בטקס מצטיינים של גדוד 869 בפיקוד צפון שהתקיים ברשות מפקד הגדוד, סא"ל תומר מלצמן, קיבלו תעודות הצטיינות חיילים אשר ראויים להוקרה על שירותם הצבאי. בין המצטיינים גם סמ״ר עדן סיטון מנתניה.

סיטון, בן 20, בוגר תיכון ש"י עגנון התגייס לאיסוף קרבי וסיים הכשרה של כשמונה חודשים בסיירים. הוא שובץ בגדוד האיסוף הקרבי 869 ובמשך כשנה היה לוחם בצוות רכוב. לאחר מכן, עבר למפל״ג שם ביצע מספר תפקידים שונים כגון: משק מודיעין ועוזר מ״פ. כיום הוא משמש כסרס״פ הפלוגה. עדן שר ומנגן על גיטרה. "רציתי להתגייס לתפקיד לוחמה ובאופן ספציפי לאיסוף קרבי. אני עובד מהלב ותמיד נותן הכל ב-100 אחוז".  בזכות ההצטיינות, היוזמה והמסירות קיבל עדן הצטיינות ממפקד גדוד 869.

עדו סיטון צילום דוצ
עדו סיטון צילום דוצ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות