fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא להמנון? 

בבית החינוך אופק בקיבוץ עברון, לא הושמע המנון התקווה בתום טקס זיכרון לרבין. הסיבה: ההמנון אינו שוויוני. סערה ולא מגשם
יצחק רבין ז"ל (צילום: לע"מ)
יצחק רבין ז"ל (צילום: לע"מ)

 

 

סערה בקרב תלמידים הלומדים בבית החינוך אופק בקיבוץ עברון השייך למועצה האזורית מטה אשר. ביום שני התקיים טקס לציון 20 שנה להירצחו של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל. תלמידי כיתה י', אשר מפיקים את הטקס בכל שנה, נדהמו כי הנהלת בית הספר ובהם מרכזת השכבה ומורים נוספים החליטו ברגע האחרון שלא להשמיע ולשיר את ההמנון.

יצוין כי במרבית הטקסים בבית הספר כן משמיעים את ההמנון הלאומי וגם בטקסים הקודמים לזכר רבין היה נהוג לעשות זאת. על פי התלמידים, הצוות אמר להם כי הטקס הוא שוויוני ומסמל את הדמוקרטיה, ואילו ההמנון אינו שוויוני ולפיכך החליטו ברגע האחרון שלא להשמיעו.

יצחק רבין ז"ל (צילום: לע"מ)
יצחק רבין ז"ל (צילום: לע"מ)

חטיבת הביניים והתיכון אופק מונים 600 תלמידים מכל אזור הגלילי המערבי, ביניהם גם תלמידים לא יהודים. הגישה החינוכית באופק היא שהתלמידים שותפים להחלטות, לרוב באווירה פתוחה וחופשית. ההחלטה שלא להשמיע את ההמנון פגעה בערכים עליהם מתבסס בית הספר, לדברי התלמידים וצרמה להם מאוד.

אחד התלמידים: "הוסבר לנו שהמסר של הטקס הוא שוויון והתקווה לא שוויונית. מעניין מה שר החינוך נפתלי בנט יגיד על זה. זה היה טקס מכובד ויפה ובתום הטקס פשוט לא שרו את ההמנון. החלטה מוזרה דווקא בטקס כזה לזכר רבין שרק נלחם על המדינה ורצה שהיא תמשיך להתקיים. המורה הבהירה כי יש בבית הספר צד"לניקים, והם לא יכולים לשיר 'נפש יהודי הומייה'. מבחינתנו אין בעיה, מי שלא יהודי שלא ישיר, אך אי אפשר לשנות את ההמנון הלאומי. בבית הספר יש מורים מהמגזר הערבי שאמרו במפורש שלא מפריע להם לשמוע את התקווה. המורה רצתה להשמיע  בטקס גם את קול המיעוט, והטקס כביכול היה במסר של שוויון אז לא היה ראוי לדבריה להשמיע את ההמנון".

מנהל בית הספר אופק, זיו שר: "בבית הספר אופק שרים את התקווה בכל אירוע ובכל טקס זיכרון. את הטקס לזכר יצחק רבין ארגנו השנה תלמידים, בשיתוף אנשי צוות והם אלו שהחליטו על מבנה הטקס. הנושא יילמד ויהווה הזדמנות לשיח חינוכי".

ממחלקת החינוך ההתיישבותי של משרד החינוך  לא התקבלה תגובה עד כה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות