fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא בבית ספרנו

גזענות או סערה בכוס תה? ימים יגידו, אבל דבר אחד בטוח: לא משעמם בהפועל חדרה, וזה בלשון המעטה.

הסערה החלה בעקבות חשיפת אתר ערוץ הספורט ודאבל פס, על כך שבבית הספר לכדורגל של המועדון החליטו להפריד קבוצות בין שחקנים יהודים וערבים וזאת לאחר לחץ גדול מצד ההורים היהודים.

בית הספר לכדורגל של הפועל חדרה מונה כ-300 ילדים המפוזרים על פני המגרשים השונים בעיר. "הבעיה" החלה לאחר שהעונה הוחלט לקלוט בנוסף כ-50 ילדים מהעיר הסמוכה אום אל פאחם, שלוקחים בשנים האחרונות חלק בבית הספר של חוסיין אגברייה, תושב אום אל פאחם.

המהלך הגיע בשל התנאים הגרועים בעיר והיעדר מגרשי אימון, במה שגרם לילדים לעבור ולשחק בתנאי ראויים יותר בעיר השכנה חדרה (ולכך נגיע בהמשך).

הילדים מאום אל פאחם שובצו כחלק מהאקדמיה לכדורגל בשכונת בית אליעזר. בשבוע שעבר התפתחה סביב הנושא סאגה גזענית מכוערת כשהורים של ילדים מהמגזר היהודי איימו להפסיק ולהביא את ילדיהם לאימונים – במידה ואלו ישובצו ביחד עם ילדים ערבים. ההורים פנו לראשי המועדון ודרשו להפריד את הקבוצות, אחרת אותם הורים יעזבו את בית הספר וידרשו את כספם בחזרה. אחד ההורים אמר שלא לייחוס: "לא מדובר בגזענות אלא בדרישה שלנו להיות כל אחד עם החברים שלו".

 

בחדרה נכנעו ללחצים והחליטו להפריד בין הילדים היהודים לערבים. יו"ר האגודה אורן גולן אמר: "התחלתי לקבל עשרות טלפונים מהורים ורובם אף הפסיקו להביא את הילדים לאימונים. עבורי כדורגל הוא קודם כל בסיס לדו קיום ובמחלקת הנוער שלנו ובבוגרים מככבים שחקנים מהמגזר הערבי. במקרה הזה נשארתי חסר אונים ולא הייתה לי ברירה אלא להפריד מיידית את הפעילות של הילדים הערבים והיהודים. אני עדיין מנסה למצוא פתרונות ולשכנע הורים לילדים מהמגזר היהודי לאחד בין הקבוצות כדי למנוע את המצב הזה, שגרוע לספורט בכלל ולחברה בישראל בכלל".

ילדי חדרה מתאמנים, השבוע. בינתיים הקבוצות מופרדות (צילום: שלומי גבאי)

אגב, הבלאגן הגיע גם למסדרונות הכנסת. יו"ר שדולת הספורט של הכנסת, ח"כ עיסאווי פריג', מתכוון ליזום דיון בנושא בכנסת מיד עם תחילת מושב החורף. פריג' פנה לראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, במכתב: "בית הספר לכדורגל של הפועל חדרה, אשר אמור להיות מקום אליו ילדים ובני נוער מגיעים בכדי לקבל חינוך ולספורט, הפך לאחרונה למקום שמהווה דוגמא לגזענות. אבקשך לפעול לביטולה לאלתר של ההפרדה בין הילדים, להשקיע בחינוך ובהסברה, גם אל מול ההורים, ולא לתת לגזענות להרים ראש ולנצח. עיריית חדרה צריכה להיאבק בגזענות ולא לאפשר לכספי ציבור לממן הפרדה כזאת".

גנדלמן התייחס לנושא במכתב תגובה לפריג'. "העובדות מלמדות כי במועדון הפועל חדרה פעילים כיום 31 שחקנים מהמגזר הערבי ב-14 קבוצות פעילות במחלקת הנוער. בקבוצת הדגל של המועדון, קבוצת הנוער, משחקים לא פחות משבעה שחקנים מהמגזר הערבי ומאמן הכושר של כל המועדון, האיש שבאמצעותו המועדון פתח את דלתו לילדים מאום אל פאחם, גם הוא מהמגזר הערבי", סיפר ראש עיריית חדרה, "מועדון הפועל חדרה לא מאפשר ולא יאפשר לקומץ כזה או אחר לנהל אותו וזאת הסיבה שיו"ר המועדון עמד על כך שהפעילות של האקדמיה לכדורגל של אום אל פאחם תמשיך לפעול ולהתאמן בחדרה והעיר חדרה תמשיך להעמיד את מתקניה לטובת הפעילות המבורכת הזאת".

גורם המקורב למועדון סיפר: "מצד אחד, הפועל חדרה היא האחרונה שאפשר לומר עליה גזענית. במועדון משחקים המון שחקנים מהמגזר הערבי, ולאורך כל השנים שררה אחווה ביניהם לבין השחקנים היהודים, וגם בין ההורים. הבעיה החלה השנה, כאשר הגיע המנהל המקצועי ישראל צרפתי. כנראה שהוא מתוגמל על כל ילד שהוא מצרף למועדון, ובעקבות הקשרים הטובים שלו עם הקבוצות במגזר, הוא הצליח להביא לחדרה עשרות ילדים חדשים. מן הסתם המהלך הזה עורר את כעסם של ההורים, ומכך נבע כל הבלאגן".

ישראל צרפתי אמר בתגובה: "מדובר בסערה בכוס מים. בסך הכל היו שלוש הורים בבית אליעזר שלא אהבו את זה. בעברי שיחקתי במגזר הערבי ושרפו לי מכונית ולא נשברתי. גם כאן אני לא נשבר וכבר בימים הקרובים הילדים יתערבבו מחדש".

ישראל צרפתי. "סערה בכוס מים" (צילום: רולנדי ברנשטיין)
ישראל צרפתי. "סערה בכוס מים" (צילום: רולנדי ברנשטיין)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות