fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר 13 חודשים הסתיים קורס צוללן מחזור 112

קורס צוללן מחזור 112. צילום: דו"צ
קורס צוללן מחזור 112. צילום: דו"צ

בשבוע שעבר נערך טקס סיום קורס צוללן מחזור 112, במעגן הצוללות בבסיס זרוע הים בחיפה. הטקס נערך בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט, מפקד שייטת הצוללות, אלוף-משנה א', מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים, אלוף-משנה נ', מפקד בית ספר צוללן, רב-סרן י', משפחות בוגרי הקורס ואורחיהם.

קורס צוללן, שאורכו כשנה וחודש, הוא אחד מהקורסים הייחודיים והיוקרתיים בצה"ל אליו מתמיינים כל שנה כמאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס הינו קורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי אשר מורכב משלושה שלבי הכשרה ובסיומו מוענקות לבוגרים הטריים דרגת סמל וסיכת צוללן. שייטת הצוללות הינה אחת מהיחידות האסטרטגיות, החשובות והמכריעות ביותר במערכות ישראל. השייטת מהווה כוח תקיפה וכוח מודיעיני מעומק האויב, באמצעותה מסוגלים הצוללנים לבצע פעולות ומשימות מבצעיות רבות הרחק מחופי ישראל. עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הלחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

קורס צוללן מחזור 112. צילום: דו"צ
קורס צוללן מחזור 112. צילום: דו"צ

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, אמר: "מעטים הם הלוחמים שסביבת חייהם המבצעית היא כלי המלחמה היקר ביותר בצה״ל, ספורים הם הלוחמים שסביבת הפעולה הטבעית שלהם היא במרחק קילומטרים רבים מבסיס-האם, בנתק כמעט מוחלט מהעולם החיצון. אתם עומדים כאן בישורת האחרונה של אחד מהמסלולים המאתגרים ביותר בצה״ל. הסיכה שאנו מעניקים לכם היום מסמלת לא רק את עמידתכם במסע זה, אלא בעיקר את האחריות האדירה שמדינת ישראל וצבאה מפקידים בידיכם. מחזור 112, אמנם ראיתם הרבה ועשיתם לא מעט – אך הפרק האמיתי בפנקס השירות רק מתחיל. אתגרים רבים יעמדו בפניכם, אך אני יודע כי יש על מי לסמוך. צללו רחוק, צללו עמוק ושובו בשלום לנמל".

מנתונים סטטיסטיים של מסיימים הקורס עולה כי 56 אחוז מבוגרי הקורס מתגוררים בערים, 40 אחוז במושבים וארבעה אחוז בני קיבוצים. 64 אחוז מהבוגרים לקחו חלק בפעילות בתנועות נוער. 20 אחוז בחרו לעשות מכינה קדם צבאית לפני הגיוס ו-28 אחוז בחרו לעשות שנת שירות. 76 אחוז הגדירו עצמם חילונים, 16 אחוז מסורתיים ושמונה אחוז הגדירו עצמם כדתיים. ל-48 אחוז מהמסיימים יש או היה קרוב משפחה בזרוע הים. 16 אחוז הם אחים בכורים, 52 אחוז הם אחים אמצעיים ו-32 אחוז הם בני זוקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות