fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר חתימת ההסכם עם "זהות יהודית": האם ישמור גנדלמן על הסטטוס קוו בעניין השבת בחדרה?

גבריאל סרוסי (משמאל) עם צביקה גנדלמן ומלכי אלבז
גבריאל סרוסי (משמאל) עם צביקה גנדלמן ומלכי אלבז

אחד הסעיפים הבולטים בהסכם הקואליציוני שנחתם אתמול (ד') בין סיעות "זהות יהודית" ו"חדרה בתנופה" הוא סעיף 3 שבו נכתב: "חדרה בתנופה וגנדלמן ישמרו על הסטטוס קוו בענייני הדת בעיר חדרה". מה זה אומר מבחינת ההצעה של חבר המועצה שי ברכה לאפשר פתיחת מסחר בשבת? לפי מקורבים לעירייה: "הסעיף לא רלוונטי וההצעה של ברכה תעלה להצבעה בקרוב".

גנדלמן ישמור על הסטטוס קוו
גנדלמן ישמור על הסטטוס קוו

חברי סיעת "זהות יהודית" בראשות מלכיאל אלבז, נפגשו אמש עם ראש העיר צביקה גנדלמן וחתמו על הסכם קואליציוני, שהפך את הסיעה לאחרונת המצטרפות לקואליציה. בין הסעיפים הסטנדרטיים אי אפשר להתעלם מהסעיף האמור, שמשמעו שמירה על המצב הקיים בנושאי דת. לפני כשבוע, במהלך ישיבת המועצה, העלה חבר המועצה שי ברכה את הצעתו לאפשר פתיחת מסחר בשבת, בפאתי העיר ובכמה פרויקטים ומקומות נוספים בעיר שנמצאים בשלבי בניה או עתידים להיבנות. 17 חברי מועצה מתוך 21 הסכימו לדחות את ההצבעה על ההצעה ולאפשר לראש העיר לבחון את ההצעה ולהעלות אותה להצבעה תוך כמה חודשים.

כעת, לאחר פרסום ההסכם בין 'זהות יהודית לגנדלמן, רבים תוהים לגבי עתידה של השבת החדרתית וחוששים ששמירה על הסטטוס קוו משמעה חדרה סגורה בשבת.

מקורבים לראש העיר אומרים כי ההצבעה על הצעתו של ברכה תתקיים בקרוב ומסבירים כי הסעיף בהסכם עם "זהות יהודית" אינו רלוונטי, משום שהסטטוס קוו מתייחס לכך שעסקים במרכז העיר סגורים בשבת. מאחר ושתי ההצעות שהועלו, ע"י חבר המועצה ברכה וע"י רשימת "מחוברים", לא מבקשות לפתוח בתי עסקים בשבת במרכז העיר, הסעיף אינו רלוונטי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות