fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כ-200 עובדים זרים הגיעו לאולגה, התושבים יצאו להפגין

חקרו אותי חמש שעות. צ'יקו אנוקנין ובתו (צילום: עצמי)

סערה גדולה הייתה השבוע בגבעת אולגה, כשעשרות תושבים התארגנו ויצאו לרחובות למחות נגד הגעתם לשכונה של כ-200 עובדים זרים, ככל הנראה לשהייה ארוכה. תושב השכונה משה (צ'יקו) אנוקנין נעצר על ידי המשטרה בחשד שארגן את התושבים להפגנה ספונטנית ללא אישורים ורישיון להפגין.

כך התגלגלו האירועים, כפי שאנוקנין מספר: "בלילה שבין ראשון לשני, בסביבות השעה 01:00, נכנסה לביתי אישה מבוגרת ואמרה לי בבהלה שהיא ראתה כ-200 איש יושבים על הכביש ליד ביתה, שאינם דוברים את השפה העברית. הגעתי למקום, הסתכלתי ותחקרתי. היו שם תושבי חוץ, חלקם תורכים וחלקם ערבים. אני מנסה לדבר איתם וקולט שהם לא יודעים מילה בעברית. נראה חשוד בעיניי שהם הגיעו בשעה כזו מאוחרת לשכונה ותהיתי מה עומד לקרות איתם.

"פתאום בא בחור והחל לחלק אותם לדירות. מסתבר שהם הופנו לדירות ששכרו עבורם. לכל דירה יוכנסו 15 איש. הם יעבדו בפרויקט נדל"ני בעיר. פרסמתי בפייסבוק קריאה לתושבים שיידעו שבאזור שלנו יש מחדל. בעקבות קריאתי הגיעו לגבעת אולגה רבים באוטובוסים וברכבי הסעות ומחו על העניין. המשטרה הגיעה גם כן והורתה לנו לעזוב משום שלא היו אישורים להפגנה. ראיתי שחלק מהעובדים כבר נכנסו לדירות וש'איבדנו את זה'. ההרגשה הייתה מאוד מוזרה. אנשים היו בטראומה, התקשרנו לרשות אבל אף אחד שם לא ידע מה קורה, התקשרו למשטרה ושם אמרו לנו שזוהי בעיה שלנו".

חקרו אותי חמש שעות. צ'יקו אנוקנין ובתו (צילום: עצמי)
חקרו אותי חמש שעות. צ'יקו אנוקנין ובתו (צילום: עצמי)

התושבים החליטו לא לוותר. דרך קבוצת הפייסבוק "יחד למען אולגה" הם קראו לתושבים אחרים ולבעלי נכסים להגיע למה שנראה כמו הפגנה ספונטנית, למחרת, יום שלישי, בשעה 19:00. אז, לדברי אנוקנין, הגיעה גם המשטרה, והשוטרים עצרו אותו ו"זרקו" אותו לתוך הניידת. "הואשמתי בארגון הפגנה ללא אישור וזו לא הייתה הפגנה בכלל, לא באנו לעשות רעש, בסך הכל קראנו לבעלי הנכסים בשכונה ולתושבים שיגיעו. חקרו אותי חמש שעות, ניסיתי להסביר את זה לחוקרים בתא המעצר ואין עם מי לדבר. בינתיים קיבלתי צו הרחקה מהבית שלי, סגרו את חנות האופניים שלי ואני זרוק אצל חברים בטבריה. זה אבסורד. אנחנו פנינו קודם לכן למשטרה שתעזור לנו, פעלנו בנועם, והם מאשימים אותנו ומכניסים אותי למעצר. אומרים שזו הבעיה שלנו שכביכול הכנסנו את העובדים הזרים לדירות, כשמה שעשיתי זה לפנות לבעלי הדירות כדי לטפל במקרה".

החשש של התושבים הוא שלשהייתם של העובדים הזרים בשכונה למשך כשנתיים, תהיה השלכה גרועה על התושבים והשכונה. "הם יסתובבו כאן שיכורים, אנשים יפחדו לשלוח את הילדים לבית הספר ונשים מבוגרות יפחדו לצאת לסידורים. אני רואה לחץ ותחושת טראומה ואף אחד לא רוצה לעזור לנו", דברי אנוקנין.

דובר מחוז חוף, רפ"ק חיים פונימונסקי, מסר בתגובה: "התקבלה קריאה, כי בגבעת אולגה מתקיימת הפגנה ללא רישיון, המטילה אימה על עובדים זרים באתר בנייה בשכונה וקוראת לתושבי השכונה להתנגד בכל דרך לשיכון הפועלים הזרים בשכונה על ידי הקבלן הבונה במקום. מאחר שעלה חשד, כי תושב השכונה, כבן 50 (אנוקנין – נ"פ), הוא שאירגן את ההפגנה, איים והסית בסרטון שהפיץ להוציא בכל דרך את הפועלים הזרים מבתיהם, הוא עוכב לחקירה ובתום חקירתו שוחרר בתנאי הרחקה.

"אפשר למחות כל עוד זה חוקי ויש רישיון להפגנה. אין דרך אחרת, רק דרך בית משפט. אנוקנין שוחרר בערבות למעצר בית בהסכמתו, ואם הוא רוצה לערער על כך, הוא יכול לעשות זאת בבית המשפט. נציין כי במהלך ההפגנה לא הייתה כל הפרת סדר ולא נעשה שום שימוש בכוח".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מי שמטפלת בנושא היא משטרת ישראל שמעדכנת את עיריית חדרה במתרחש. יצוין, כי מדובר בפרויקט בנייה פרטי, המעסיק  עובדים זרים בעלי רישיון עבודה כנדרש בחוק, כך על פי המשטרה. לעירייה אין כל קשר לפרויקט המדובר וגם לא הייתה מודעת להבאת העובדים, כפי שאינה מודעת או מעודכנת בכל הקשור להעסקת עובדים בפרויקטים פרטיים אחרים בעיר. כאמור, משטרת חדרה טיפלה בנושא, וככל הידוע לנו, העובדים פונו מהשכונה ועברו לעיר אחרת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות