fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשקומקום בורח מספל

אף אחד לא הופתע כשרונית ברנגה, פסלת בינלאומית מזכרון יעקב, קיבלה פנייה מהאמן המחתרתי בנקסי, לקחת חלק בפארק השעשועים "דיסמלנד" שזכה להדים ברחבי העולם. תוך מספר חודשים היא יצרה סדרה של 40 כלי שולחן בעלי איברים אנושיים, וגם זכתה בחוויה מטלטלת של פעם בחיים
רונית ברנגה (צילום: טלי מולנר)
רונית ברנגה (צילום: טלי מולנר)

 

עבודותיה המיוחדות של הפסלת הבינלאומית רונית ברנגה, תושבת זכרון יעקב, בת 42, נשואה ואם לשלושה, מוכרות ומצליחות בכל העולם וזוכות לתהודה במיוחד באינטרנט. כשאמן גרפיטי הרחוב המחתרתי הידוע, בנקסי, הזמין אותה בפברואר האחרון להשתתף ביצירת תערוכת פארק השעשועים "דיסמלנד" (Dismaland), שיצר בשיתוף אמנים מרחבי העולם, ולהציג בה את עבודותיה, אף אחד לא הופתע. היא נענתה ויצרה עבור התערוכה את "משתה ללא שם", סדרה של 40 כלי שולחן – קומקומים, ספלים, צלחות, כלי סוכר וחלב – בעלי אברים אנושיים ופעילים כגון פיות ואצבעות, שמנהלים אינטראקציה ומערכת יחסים זה עם זה: מאכילים אחד את השני, רוכנים אחד אל השני, בורחים אחד מהשני ועוקבים אחד אחרי השני. "בשילוב הזה של חלקי גוף בכלי אוכל, אני מנסה לטשטש את הגבול בין החי לדומם ולשנות את הדרך בה תופסים את הכלי השימושי. הכלי נתפס עתה כאובייקט אקטיבי המודע לעצמו ולסביבה שלו ומגיב אליה", מסבירה ברנגה.

עבודות של רונית ברנגה (צילום: אלעד ברנגה)
עבודות של רונית ברנגה (צילום: אלעד ברנגה)

 

ברנגה היא אחת מ~-57 אמנים מרחבי העולם שנבחרו להשתתף בפארק, שהיווה תערוכת אמנות בינלאומית בה הוצגו תערוכות לצד "מתקני שעשועים" מטרידים ומהפנטים, פרי יצירתו של בנקסי. התערוכה נפתחה באוגוסט האחרון באנגליה, נמשכה חמישה שבועות וזכתה להדים רבים ברחבי העולם ולסיקור תקשורתי נלהב.

ביום רביעי הבא, 23.12 (20:30) תגיע רונית ברנגה למתנ"ס זכרון יעקב ותיתן את ההרצאה "בנקסי, דיסמלנד ואני" במסגרת פעילות "הסלון – בית לאמנות בזכרון יעקב". ברנגה תתאר את העבודה שיצרה עבור הפרויקט ואת יצירתה בכלל ותספר על חוויותיה משהותה באתר התערוכה. הכניסה חופשית.

הכתבה המלאה מחר, שישי, ב"כל זכרון" ובמהדורה הדיגיטלית

ערב הפתיחה של התערוכה "דיסמלנד" (צילום: רונית ברנגה)

ערב הפתיחה של התערוכה "דיסמלנד" (צילום: רונית ברנגה)

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות