fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: שנת 2018 מסתיימת בגירעון

משה קונינסקי מנהל ישיבת כינון מועצה מס 12 צילום אלכס הובר
קונינסקי (צילום:אלכס הובר)

העירייה צפויה לסיים השנה בגירעון תקציבי של כ-2.5 מיליון שקלים. קונינסקי: "אין מנוס מקיצוצים, הארנונה לא תעלה מעבר לשיעור שנקבע על ידי הממשלה" 

העירייה צפויה לסיים את שנת 2018 בגירעון תקציבי של כ-2.5 מיליון שקלים. עומס המלוות הרובץ במצטבר עומד על כ-74 מיליוני שקלים. גופי הסמך שקועים בחובות של כ-15 מיליון שקלים. חובות לבנקים בהלוואות כ- 15 מיליון שקלים. למרות זאת ראש העירייה מבהיר: "אין מנוס מקיצוצים, לא אעלה את הארנונה מעבר למה שהממשלה מחייבת אותנו".

שנת 2018 תיזכר בדפי ההיסטוריה של כרמיאל: בפעם הראשונה, צפויה העירייה לסיים את השנה בגירעון תקציבי כאשר על-פי הצפי מדובר בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים. בכך מצטרפת העיר לרשימה של רשויות מקומיות שנקלעו לגירעונות כספיים. כאשר באים לבחון מתברר כי בסך הכל מדובר בפחות מאחוז מסך התקציב השוטף שעמד על מעט יותר מ-300 מיליון שקלים. בכל זאת יש לעצור את הגרעון.

ראש העירייה, משה קונינסקי: ״אנחנו חייבים להתמודד עם הנתונים האלה, אי אפשר להמשיך ולהגיד שהכל בסדר. הנחיתי את כל המערכת להתחיל בתהליך של התייעלות. קיבלנו תקציב של שלושה מיליון שקלים ממשרד הפנים כדי לבנות תוכנית למצוינות ארגונית. במסגרת התוכנית חברת ייעוץ מלווה אותנו, ממפה את כל המבנה הארגוני ומייעצת בנושא ההתייעלות הפנימית באמצעות קיצוץ, אין מנוס מקיצוצים".

חברי האופוזיציה בוועדת הכספים טענו כי התקציב הוא חסר אחריות ואופטימי מדי ובמקום להתמודד עם הגירעון הוא רק מגדיל אותו. זאת לטענתם, משום שהתקציב מביא בחשבון מקסום של הכנסות בלי גמישות ולכן הוא מסוכן. בנוסף, תהו כיצד ישנה עליה של 3.5 אחוז בצפי להכנסות ממיסים בעוד שהממשלה לא תאשר העלאה כזו וכבר עתה עומק הגביה עומד על 98 אחוזים.

משה קונינסקי ויואב קליין - יור ועדת הכספים
משה קונינסקי ויואב קליין – יור ועדת הכספים

באופוזיציה תהו בעניין העלייה הגדולה בסעיף השכר, כאשר התקציב כולל הקמת גופים חדשים כמו מנהלת תעשייה ומנהלת צעירים, אשר תורמים לפיצול המשאבים במקום לאיגום משאבים, לדבריהם. בנוסף, טוענים באופוזיציה כי כספים רבים בתקציב החדש מוזרמים, בשל הסכמים קואליציוניים עם סיעות קטנות, לנושא העלייה והדת. נושא נוסף שהועלה על ידי האופוזיציה הוא רכישת רכב חדש  לראש העירייה בסך כ-200 אלף שקלים.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: העירייה סובלת ממגמה מתמשכת של קיצוץ בתקציבי העירייה, במענקי האיזון וזחילה מתמשכת בעלייה בשכר הנובעת מהסכמי שכר ארציים ואתגרים חדשים העומדים בפנינו. מצב זה הביא לראשונה בתולדות העיר שתקציב העירייה יסתיים בגרעון בסך כ- 2.5 מיליון שקלים בתקציב השוטף. מדובר בגרעון של פחות מאחוז מסך התקציב. ראש העירייה, משה קונינסקי, שנבחר לאחרונה, הצהיר כי בכוונתו לפעול לשינוי סדרי העדיפות, וצמצום הביורוקרטיה. קונינסקי נחוש להוביל לתוכנית התייעלות בעירייה הכוללת נגיעה בכל תחומי הוצאות העירייה.

"לפני מספר ימים התלוננו נציגי האופוזיציה כי לא קיבלו את ספר התקציב בזמן והנה רותם ינאי שולט בנתונים. אנו מצפים מהיושבים באופוזיציה לראות את עשרות הסעיפים בהם קוצצו הוצאות ושלב א' של תוכנית התייעלות נכנס למימוש. ברור שתפקידה של האופוזיציה הוא לבקר ולתקוף אך יש לעשות זאת ביושרה ולספר את האמת ולא להטעות את הציבור: אין עליה בסעיפי קליטה ובסעיפי דת. מומלץ לאנשי האופוזיציה ללמוד היטב את הפרטים לפני שתוקפים. רכב ראש העירייה היה אמור להיות מוחלף לפני שנה. עלות רכב המאושרת לראש עיר עומדת על 210,000 שקלים, כאשר התקציב שביקש קונינסקי זול ב- 15,000 שקלים ועומד על 195,000 שקלים. בנוסף, הרכב הישן יימכר ובכך ההוצאה לרכישת החדש תקטן. מדובר בתלונה קנטרנית ופופוליסטית. תקציב העירייה שיאושר בישיבת המועצה הקרובה כולל עשרות סעיפי התייעלות, צמצומים והשקעות בתחומים חדשים״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות