fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: משרד החינוך ביטל את הרישיון לישיבה הפועלת בבית הספר פלמ"ח

מתחם בית הספר ממשיך לתפוס כותרות. עילת הביטול: העמותה לא הציגה למשרד החינוך את אישור היועץ המשפטי של עיריית כרמיאל על שימוש כדין במבנה
בינוי בבית ספר פלמח - צילום אלכס הובר
בינוי בבית ספר פלמח - צילום אלכס הובר

 

בינוי בבית ספר פלמח - צילום אלכס הובר
בינוי בבית ספר פלמח – צילום אלכס הובר

משרד החינוך ביטל את הרישיון לישיבת "רינה של תורה" המופעלת במתחם בית הספר פלמ״ח על ידי ישיבת "אורחות תורה" מבני ברק. עילת הביטול: העמותה לא הציגה למשרד החינוך את אישור היועץ המשפטי של עיריית כרמיאל על שימוש כדין במבנה.

הישיבה, מצידה, הגישה עתירה נגד היועץ המשפטי של עיריית כרמיאל לחייבו  לחתום על האישור. בשבוע שעבר התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה,שם הבינו בישיבה כי עתירתם תידחה והם מחקו את העתירה. משכך, משרד החינוך התבקש על ידי היועץ המשפטי של עיריית כרמיאל להפעיל את סמכותו שבחוק להוציא צו סגירה לישיבה.

ממשרד החינוך נמסר: "סיכומי בית המשפט יילמדו על ידי הלשכה המשפטית של המשרד. הנחיות הלשכה המשפטית בעניין זה ישמשו בסיס להמשך הטיפול וההתנהלות בנושא".

מעיריית כרמיאל נמסר: "סגירת הישיבה נמצאת באחריות משרד החינוך ויש לפנות אליהם לקבלת תגובה. אכיפת חוק התכנון והבנייה נמצא בטיפול במחלקת הפיקוח בוועדה המקומית".

תזכורת: בדצמבר 2009 חשף "צפון-1" את העובדה כי במתחם, שאמור היה לשמש ישיבת לימוד לאברכים, מקימה "קרן אורה" מרכז דתי גדול, הכולל בית מלון מפואר שישרת את האברכים. הכיתות הוסבו למגורי התלמידים, ובאולם הספורט נבנה חדר לימוד גדול לשיעורי קודש. במקום גם נבנה בית כנסת. בהמשך, האברכים והעמותה המשיכו לפעול להתפתח ולקנות עוד נכסים בסביבה, דירות שהוסבו לחדרי מגורים, כל זאת ללא היתרי בנייה כנדרש. בכל אחד מהבתים הללו מתגוררים כיום כ-25 אברכים, שלדברי תושבים, הפכו את חיי לגיהינום. מדובר בצעירים בגילאי 18-13, שמסתובבים ברחובות בהמוניהם, מרעישים, צועקים, מלכלכים, בכל שעות היום והלילה.

בעקבות התנגדויות שהגישו תושבי השכונה, הגיע העניין לערכאות משפטיות, ובג"ץ הורה על הפסקת העבודות. בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון בערעור שהוגש על ידי נציגי ועד הפעולה של בית ספר פלמ"ח, קבע בית המשפט, כי באתר לא יבוצעו כל עבודות בינוי נוספות בלא היתר כדין. כל זה היה בשנת 2013, אלא שהמקום לא פונה והעבודות נמשכו ועדיין נמשכות גם בעת כתיבת שורות אלה.

לפני כשלושה שבועות עלה שוב עלה הנושא לכותרות, כאשר ועדת ההקצאות בעיריית כרמיאל פרסמה הודעה על כוונתה להקצות תמורת סכום סמלי את מתחם בית הספר, המשתרע על 11 אלף מ״ר, מתוכם 3000 מ״ר, בנויים לפעילות לטובת הציבור. המתחם מיועד להפוך לבית ספר ומוסד חינוך ללא לינה, כך על פי ההודעה, חמש שנים לאחר הוראת בית המשפט העליון.

מנכ"ל קרן אורה, פנחס סירוקה, מסר בתגובה: "העתירה אשר הוגשה על ידי העמותה נסובה סביב סירוב היועץ המשפטי של העירייה לחתום על מסמכים הדרושים לעמותה – הן לגבי בית הספר פלמ"ח והן, במיוחד, לגבי גן הילדים שבחזקת העמותה ובו לומדים כ-30 ילדים המתגוררים בשכונה. בעקבות עמדת בית המשפט אשר דן בעתירה ועל מנת להימנע ממתן פסק דין המתייחס להתנהלות היועץ המשפטי לעירייה, חתם היועץ המשפטי על המסמכים הדרושים בעניין גן הילדים.

"בכל הנוגע לבית הספר פלמ"ח, ציין בית המשפט שהעתירה מוקדמת שכן טרם מוצו ההליכים מול העירייה בנושא. לכן, הסכימה העמותה למשוך את העתירה תוך שהיא שומרת על כלל טענותיה. העמותה פועלת מול העירייה להקצאת הנכס ותמשיך לפעול למיצוי זכויותיה בעניין".

באשר לבניה הבלתי חוקית לכאורה, הן במתחם והן בבתים שנרכשו בסביבה, לא התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות