fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מלחמת השלטים של רינה גרינברג סיבוב נוסף

קונינסקי: " כל התרגילים המטופשים נועדו לנסות ולפגוע באינטליגנציה של תושבי כרמיאל, שהם חכמים יותר ממה שהיא חושבת"
רינה גרינברג עם משה קונינסקי צילום אלכס הובר
רינה גרינברג עם משה קונינסקי צילום אלכס הובר

 

רינה גרינברג
מלחמת השלטים (צילום: אלכס הובר)

ועדת הבחירות המחוזית קיבלה את הערעור שהגישה המועמדת לראשות עיריית כרמיאל רינה גרינברג על הגבלת שלטי הבחירות בדירות פרטיות. ביום חמישי האחרון הודיע היועץ המשפטי של גרינברג, עו"ד אושרי שלוש כי גרינברג פעלה על פי החוק.

תזכורת: עתירתה המקורית של גרינברג דנה בהפרות החוק  של המועמד לראשות העירייה משה קונינסקי, שנדרש להסיר את הפרסומים שלו על ידי ועדת הבחירות ולשלם הוצאות משפט בעבר. עיקר העתירה נגעה לפרסומים הגדולים מ-70 על 50 ס"מ שאותם אסור לתלות בכלל, אלא בדירות מגורים ועל משרדי מטות בחירות. במרחב הציבורי מותר לתלות שלטים, אך ורק על לוחות מודעות ייעודיים, וגם זאת שלטים שאינם חורגים מ-70 על 50 ס"מ. תחולת החוק היא מ-90 יום לפני מועד הבחירות. אל העתירה צורפו צילומים רבים המעידים כי קונינסקי תלה את שלטיו, החורגים בהרבה מהמידות המותרות בחוק גם במרחב הציבורי, במקומות אסורים לתליה על פי חוקי הבחירות ועל פי חוקי העזר העירוניים.

בהמשך לאותה החלטה, עתר משה קונינסקי לבית המשפט המחוזי בחיפה בפני יו"ר ועדת הבחירות האזורית השופט יצחק כהן אשר הפך את היוצרות בהחלטתו ואף מתח ביקורת נוקבת על התנהלותה של גרינברג. סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ויו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה, השופט יצחק כהן, מתח ביקורת נוקבת על עתירה בנושא שילוט שהוגשה על ידי רינה גרינברג נגד המועמד לראשות העיר כרמיאל משה קונינסקי. השופט כהן דחה את עתירתה ובין הנימוקים להחלטתו, "…מי שמלינה על גודל המודעות הנתלות מטעמו של המשיב, חייבת קודם כל להקפיד עם עצמה, ולהסיר כל מודעה שחורגת מהגודל המותר קודם שתגיש את עתירתה… הנני דוחה טענות העותרת ביחס לתעמולת הבחירות, הנעשית מטעם המשיב באמצעות  פרסום בשלטי חוצות…"

השופט כהן,  ציין עוד בהחלטתו נגד העותרת רינה גרינברג:  "מכל מקום, כיוון שנחשפתי להפרת הוראת סעיף 10 (א) (1)  לחוק מצידה של העותרת, אינני יכול להתעלם מכך, ועל כן בסיפא להחלטה זו יינתן צו, המורה לעותרת לתקן את ההפרות".בנוסף, נכתב  בהחלטת השופט כהן לדחות את העתירה שהגישה  גרינברג נגד קונינסקי:  "מהתמונות שצורפו, דווקא מטעמה של העותרת נתלו מודעות החורגות מהגודל המותר, כגון מודעות שנתלו במטה הבחירות שלה  בחריגה גדולה מהמותר ומודעות שנתלו בחזית חנות מחשבים ( נדל"ן מסחרי)…"

עתירתה האחרונה של גרינברג נגד קונינסקי הייתה למעשה ערעור על עתירת השופט כהן ועסקה בשני סעיפים עיקריים: הראשון; דרישה שקונינסקי יסיר את שלטי החוצות וקיבלה החלטה מהשופט כי אין מקום לטענותיה  בסעיף השני, דרשה שקונינסקי יסיר את כל השלטים מבתי התושבים וקיבלה תשובה שעליה להוריד את השלטים ולא קונינסקי.

ממטה גרינברג נמסר על כך: "פסק הדין של השופט חנן מלצר, יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, מקבל את טיעוניה של גרינברג שהסתמכו על החוק, שאין הגבלה על גודל שלטים הנתלים בדירות פרטיות (למשל על מרפסות), קובע כי גרינברג פעלה על פי חוק והשילוט שתלתה חוקי, בניגוד לקונינסקי שעבר על החוק. התוצאה: קונינסקי חויב  להסיר את השילוט במרחב הציבורי ואילו השילוט שתלה מטה גרינברג יישאר. בתגובה לעתירתה של גרינברג, השיב קונינסקי, בטענות מן היקב ומן הגורן, שרובן ככולן נועדו לפזר מסך עשן כבד, והדבר ככל הנראה הצליח באופן זמני לגרום לוועדת הבחירות האזורית בחיפה לשגות ולהורות על הסרת פרסומים של כלל המועמדים, מדירות מגורים, בהמשך הוחלט על עיכוב ביצוע הצו עד להחלטה בערר של גרינברג שהגיעה אתמול כאמור ושמה סוף פסוק לפרשה".

 עוד הוסיפו במטה גרינברג: "לאחר פרסום ההחלטה של השופט יצחק כהן (שבוטלה עם קבלת הערר) פרסם משה קונינסקי סטטוס בפייסבוק בו הוא מפאר, בין יתר דברי הארס, החלטה שהתקבלה בשגגה עקב מסך העשן שפיזר. באותו הסטטוס הוא אף טוען שביקש מועדת הבחירות ״לאפשר לגרינברג להשאיר את שלטי הבחירות על הבתים ולדחות את המועד שנקבע להסרתם״. כבר אז הדבר לא היה נדרש שכן הוצא צו עיכוב להחלטה עד בירור הערר, אך כעת ברור שהעבריין היחידי היה ונשאר קונינסקי".

משה קונינסקי צילום אלכס הובר
קונינסקי  (צילום אלכס הובר)

בתגובה להודעת מטה רינה גרינברג נמסר ממטה משה קונינסקי: "קונינסקי ניצח ובגדול. לא יעזור לרינה גרינברג,  "הפוליטיקאית הישנה.." שמהווה סמל למיאוס,  כל התרגילים המטופשים לנסות ולפגוע באינטליגנציה של תושבי כרמיאל שהם חכמים יותר ממה שהיא חושבת. קונינסקי ניצח ובגדול בערכאות המשפטיות וינצח עוד יותר ובגדול בבחירות ב-30 באוקטובר. רינה גרינברג שציבור תושבי כרמיאל מאס בפוליטיקה הישנה אותה היא מייצגת, מנסה להציג את התבוסה המוחצת כניצחון, אין לגרינברג מה לכתוב אז היא מנסה למחזר חומרים והחלטות מלפני למעלה מחודש ימים.

הניסיון הכושל שלה להציג את התבוסה שנחלה ושקיבלה משנה תוקף גם בהחלטתו של יו"ר ועדת הבחירות כבוד השופט מלצר, נראה מגוחך במיוחד לאור העובדה שכבוד השופט מלצר קיבל הלכה למעשה ואישר שוב והדגש אישר שוב את קביעתה של ועדת הבחירות המחוזית בראשותו של כבוד השופט יצחק כהן מלפני כחודש.

זאת ועוד, פסיקת השופט מלצר לא מתייחסת כלל וכלל לקונינסקי אלא רק לגרינברג שפעלה בדרך "הפוסל במומו פוסל" ולאחר שניסתה למנוע מקונינסקי להציב שלטים, היא זו  שקיבלה הנחייה להסירם וללא הסכמתו של קונינסקי, היא  הייתה מחויבת להסירם.  במקום להרים טלפון לקונינסקי להודות לו הדרך האבירית שבה נהג, היא מנסה להתגאות כביכול בניצחון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות