fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מועמדים ברשימות למועצת העיר נבחרו לעמוד בראש הנהגת ההורים העירונית

משה אלפנדרי צילום פרטי
משה אלפנדרי צילום פרטי

סערה בכרמיאל בעקבות בחירתם של סא"ל (במיל') משה אלפנדרי  ודודי שבת לראשי הנהגת ההורים בעיר לפני כשלושה שבועות. השניים משמשים יו"רים בית ספריים במשך שנים והתמודדו בבחירות האחרונות ברשימת טב של המועמד לראשות העיר רותם ינאי (הבית היהודי) ולא נבחרו כחברים למועצת העיר. בחירתם העלתה תמיהה בקרב הורים ופוליטיקאים, האם הם בכלל יכולים לשמש בתפקידם בהנהגת ההורים הבית ספרית וזאת לאור הנחייה חדשה שיצאה בחוזר מנכ"ל בספטמבר 2018?.

אלפנדרי משמש בתפקידו יו"ר ועד ההורים של תיכון כרמים, ונבחר גם ליו"ר ההנהגה העירונית.  שבת משמש יו"ר ועד ההורים בבת הספר אדם, חברה וטבע, ישמש כסגנו של אלפנדרי בהנהגת ההורים העירונית. יש לציין כי הבחירות להנהגת ההורים העירונית נערכו לאחר הבחירות.  עוד נודע כי במסגרת עיסוקיהם של השניים הם מקדמים את מפלגת יש עתיד בכרמיאל. אלפנדרי ישמש מנהל יום הבחירות בכרמיאל ושבת הוא חלק מניהול מטה יש עתיד בעיר.

ההנחיה מגבילה מועמדים ברשימות פוליטיות לחברותם בוועדי הורים במוסדות חינוך: בתי ספר וגני ילדים, אך אינה חד משמעית באשר לבחירת יו"ר הנהגת הורים עירונית. לפיכך  עלו שאלות האם  בחירתם של אלפנדרי ושבת חוקית? או שאינה מתיישבת עם התקנון המתייחס לוועדים כיתתיים ובית ספריים בלבד.

משה אלפנדרי צילום פרטי
משה אלפנדרי צילום פרט

חוזר מנכ"ל משרד החינוך מסדיר את תהליך בחירת הגופים המייצגים את הורי התלמידים בבית הספר ובגן הילדים , ועד הורים בכיתה/בגן הילדים, מועצת הורים ונציגות הורים מוסדית  כמו גם את המסגרת לקיום שיתופי פעולה בין המוסד החינוכי לבין נציגויות ההורים. בחוזר מפורטים המועדים והנהלים לתהליכי בחירת ועד הורים בכיתה/בגן הילדים, מועצת הורים ונציגות הורים מוסדית; מוגדר בבהירות מי רשאי לבחור ומי רשאי להיבחר; מוגדרים תפקידיהם של מנהל המוסד החינוכי ושל הנציגויות השונות; ישנה, לראשונה, הגבלה של רצף שנות הכהונה של בעלי התפקידים במוסד החינוכי ועוד.

בחוזר מנכ"ל נכתב במפורש מי לא יוכלו להיבחר לוועד ההורים ביניהם: "מנהלי אגף ומנהלי מינהל, ובני זוגם של אלו. עובדי רשות חינוך מקומית, עובדי מועצה אזורית, חברי מועצה או מי שהציגו את מועמדותם כחברי מועצה או כמועמדים ברשימה לרשות המקומית שבשטח שיפוטה מצוי המוסד החינוכי שבו לומד ילדם, ובני זוגם של אלו.

 

רשימת טב בבחירות האחרונות בהם מופיעים שבת ואלפנדר
רשימת טב בכרמיאל בבחירות האחרונות בהם מופיעים שבת ואלפנדר

יו"ר ארגון ההורים הארצי זאב גולדבלט מסביר: "פורום ועדי ההורים היישובים עתר כנגד משרד החינוך, בנושא חוזר המנכ"ל המנסה להכתיב לנו, ההורים, את דרכי בחירת נציגינו.  אנו, הגוף היציג של הורי ישראל, לא מכירים ולא מקבלים את סמכותו של מנכ"ל משרד החינוך, להכתיב להורי ישראל איך לבחור את נציגיהם ואיך להתנהל, מה גם שהמחוקק לא הסמיך אותו לכך.  משה אלפנדרי נבחר לתפקיד זה על ידי חברי הנהגת ההורים העירונית. אני, מכול מקום, לא מתכוון לקחת חלק בניסיונות ההכפשה, של גורמים פוליטיים בעיר כרמיאל, שאינם מזדהים בשמם. היה ויש מישהו שחושב שהבחירה במשה אינה ראויה, יתכבד ויעביר את תלונתו למוסדות פורום ועדי ההורים הישוביים , תוך שהוא מזדהה בשמו ותפקידו, והמוסדות, ידונו בתלונה".

דוחים את הטענות

משה אלפנדרי בתגובה לצפון -1: "זה למעלה מ-15 שנה שאני פעיל ומתנדב במקומות ובהזדמנויות שונות בעיר שלנו, זה בדמי וזה לא ישתנה. חוזר המנכ"ל פורסם בסוף השנה שעברה, לאחר פרסום הרשימות לבחירות המקומיות שם מוקמתי במקום 12. הבחירות לוועד ההורים בכרמיאל התקיימו למעלה מחודש וחצי אחרי הבחירות המקומיות, את מועמדותי הגשתי בזמן שלא הייתי, לא ברשימה פוליטית ובטח לא נבחר ציבור. צר לי על כך שפעילים אנונימיים בעלי אינטרסים פסולים פועלים על מנת לפגוע בפעילים חברתיים, בוועדי ההורים ובפעילותנו למען מערכת החינוך, הילדים ובני הנוער בכרמיאל״.

שבת הוסיף: "הכל התחיל מפרופיל פיקטיבי שהוציא הודעה בפייסבוק וחיפש להכניס "רעל צהוב" לסדר היום. העובדה שאני, אשר כבר 20 שנה מתנדב בזמני החופשי בגופים רבים בעיר ולמען הקהילה בה אני חי. נאלץ בכלל להתייחס לכך כאן במקום שיוקיעו אותו כל עוד לא יזדהה בשמו האמיתי ויספר מי הם שולחיו. זה אומר שנתתם לכך יד והוא הצליח במזימתו."חוזר מנכ"ל החדש פורסם במהלך ספטמבר ולאחר הגשת המועמדות לרשימה במוניציפלי. המועמדות והבחירה שלי לוועדי ההורים(פה אחד) הייתה לאחר יותר מחודש מסיום המוניציפלי. ולאחר שהבנתי כי לא אהיה חבר מועצה. הבחירה לתפקיד של סגן יו"ר ההנהגה העירונית(פה אחד) היתה לאחר כחודש וחצי מסיום המוניציפלי. בזמן היבחרי בשני המקרים, לא הייתי מועמד ברשימה ובסופו של יום לא נבחרתי בחוזר מנכ"ל לא מצוין כי נדרשת תקופת צינון. לאחר כול הנכתב לעיל. חוזר מנכ"ל החדש ולאור השינויים הרבים שנעשו בו ואשר גורם להדרת רגליהם של הורים רבים מוועדי ההורים. נמצא בכלל בדיון בבג"צ לגבי חוקיותו וקבילותו מבחינת פורום ההורים הארצי – הגוף הייצוגי של כלל וועדי ההורים בארץ. אז מי שמתחבא מאחרי פרופיל פקטיבי ומחפש לערב פוליטיקה מקומית ונקמה. במקום שישקיע את מרצו לחפש אנשים אשר כל "חטאם" זה לתת ולהשקיע מזמנם וממרצם למען הכלל ובהתנדבות. אני מציע שהוא ושולחיו יקומו וילכו להתנדב למען הכלל. זה יעשה להם טוב יותר. ובטוח שגם לקהילה מסביב".

ממשרד החינוך נמסר: "ברגע שנקבל פניה מפורטת ובה שמות. שמות בתי ספר ותאריכים נוכל לקיים בדיקת עומק שעל בסיסה יתקבלו גם החלטות במידה והדבר יתבקש. הגוף הנקרא הנהגת הורים ישובית איננו בתחום הסמכות והטיפול של משרד החינוך".

תגובת עיריית כרמיאל: "איננו מתערבים בנעשה בהנהגת ההורים. העירייה תשתף פעולה עם כל הנהגת הורים הפועלת בהתאם לכללי חוזר מנכ״ל של משרד החינוך״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות