fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: לא ימונה מנכ"ל עירייה עד שנת 2020

רז טישלר צילום אלכס הובר
רז טישלר צילום אלכס הובר

בעקבות הצבעה של 11 חברי מועצה בלבד בעד קיצור תקופת הצינון למינויו של רז טישלר למנכ"ל העירייה, משרד הפנים דחה את הבקשה. תגובת העירייה: חוסר אחריות של האופוזיציה

רז טישלר-צילום אישי
רז טישלר-צילום אישי

לאחר שוועדת האיתור בעירייה מצאה כי המועמד לתפקיד מנכ"ל העירייה, רז טישלר, עומד בתנאי הסף לתפקיד, הובא נושא קיצור תקופת הצינון להצבעה בישיבת מועצת העיר האחרונה. מאחר ומדובר בהצעה חריגה, היה צורך ברוב של שני שליש מחברי המועצה, כפי שהסביר שלמה גבע היועץ, המשפטי של העירייה, באותו מעמד. קרי, לא פחות מ-12 קולות מתוך 17 חברי המועצה. בשעת ההצבעה הצביעו 11 בעד, כולל קולו של רותם בז'רנו, ששת חברי האופוזיציה הצביעו נגד.

על-פי החוק, אין באפשרותו של נבחר ציבור להתמנות לתפקיד ניהולי כמו מנכ״ל עירייה, אלא אם עברה תקופת צינון בת 18 חודשים, לפחות, מאז סיים את תקופת כהונתו הציבורית. טישלר כיהן בקדנציה הקודמת כחבר המועצה מטעם סיעת "רק כרמיאל" והתפטר זמן קצר לפני הבחירות. למרות שרק 11 חברים הצביעו ולא 12, עיריית כרמיאל הגישה למשרד הפנים את הבקשה לקצר את תקופת הצינון. משרד הפנים דחה את הבקשה כי רק 11 הצביעו בעד, מה שלא נותן את הרוב הדרוש.

בשל כך נדחתה בקשת העירייה לקצר את תקופת הצינון של טישלר ולמנותו לתפקיד המנכ״ל באופן מידי. התסבוכת המשפטית הזאת מותירה את העירייה ללא מנכ"ל שכן, דוד מלכה המכהן היום בתפקיד פורש לגמלאות ולפי שעה לא הביע רצון להאריך בשנה נוספת את תקופת כהונתו בתפקיד, כך שלעיריית כרמיאל לא יהיה מנכ"ל עד לשנת 2020. ייתכן שבחודשים הקרובים יוחלט להעלות את המינוי להצבעה נוספת באחת הישיבות, במידה ויובטח הרוב הנדרש.

בעיריית כרמיאל לא מתכוונים למנות מנכ״ל אחר במקומו של מלכה או טישלר אלא להמתין לסיום תקופת הצינון. גורמים בעירייה מציינים כי בימים הקרובים יבדקו חלופות אפשריות. עוד נאמר כי כך לא נוהגת אופוזיציה אחראית: "מדובר בחוסר אחריות של האופוזיציה. לנגד עיניהם עמדו רק השיקולים הפוליטיים ולא האחריות להפעלת העירייה והשירותים לתושבים".

מעיריית כרמיאל נמסר: " לאחרונה התקבלה בעירייה הנחייה של משרד הפנים כי לא ניתן לאשר את קיצור תקופת הצינון של רז טישלר וזאת בעקבות ההצבעה חסרת האחריות של מרבית חברי האופוזיציה נגד קיצור תקופת הצינון. חברי האופוזיציה שהצהירו שרז טישלר הינו מועמד ראוי ביותר, העמידו את העירייה ללא מנכ״ל לאחר פרישת המנכ״ל הנוכחי דוד מלכה לפנסיה. בימים הקרובים יחליט ראש העירייה משה קונינסקי כיצד לנהוג".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות