fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: התנגדות במועצת העיר להפקעת שטח באזור התעשייה

העירייה תחזיר שטח למנהל מקרקעי ישראל בטענה כי אין בו כל שימוש. חברי האופוזיציה מתנגדים וטוענים כי אפשר היה לסלול כביש יציאה נוסף ולהקל על עומס התנועה
אזור התעשייה בכרמיאל צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר
אזור התעשייה בכרמיאל צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר

בישיבת מועצת העיר האחרונה בעיריית כרמיאל הוחלט על העברת שטח מאזור התעשייה בכרמיאל למנהל מקרקעי ישראל.  כלומר, עיריית כרמיאל מוותרת על בעלות השטח ומעבירה למינהל לצורך הוצאת מכרז.

מהנדס העיר אייל רותם: " מדובר בקרקע שנמצאת במה שאנחנו קוראים 'הואדי'. זו קרקע שאין לה שימוש כל השנים והמטרה היא לוותר על הקרקע ולאפשר הרחבת מבנים קיימים מצפון לכביש גם למסחר וגם לתעשייה".

חברי האופוזיציה התנגדו בנימוק כי העברת הקרקע אינה כה תמימה.  חבר המועצה רותם בז'רנו: "הקרקע הזאת שזה למעשה האופציה היחידה בעתיד להביא למצב שיהיה דרך לצאת מאזור התעשייה החוצה לכביש 85 בלי לעבור את מרכז העיר. העניין הוא כזה, מתוכנן בצד שמאל מסוף של מכולות, נכון? צריכים לצאת מאזור התעשייה. למעשה היום כשאתה יוצא מכיוון הביג הכול פקוק, כשאתה יוצא מכיוון הכניסה הראשית של כרמיאל הכול פקוק. זאת תהיה הדרך היחידה".

אזור התעשייה בכרמיאל צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר
אזור התעשייה בכרמיאל צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר

יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי מסביר: "בנוסף במידה והעירייה משחררת שטח למנהל מקרקעי ישראל הגובל בשטחים פרטיים ביותר מ-60 אחוזים  מגבולות השטח הנ"ל אזי על המנהל למכור את השטח הנ"ל למחזיק בשטח הגובל ללא מכרז כפי שקורה במקרה זה כאשר חברת נדל"ן גדולה מחזיקה בשטחים גובלים במעל לאחוזים אלו,  בגבולות השטח המוחזר למנהל . עובדה המהווה טעם לפגם , ומכרז שלכאורה לא קיים . לא יהיה ולא אפשרי . פעולה שמעוררת שאלות רבות !".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: " לחיבור המוצע קיימת היתכנות נמוכה ביותר מסיבות תנועתיות , הנדסיות וקנייניות. עם זאת , ככל שיוחלט בעתיד לבצע את החיבור ניתן יהיה לבצעו ביתרת הקרקע . חשוב לציין  כי בקרוב יתווסף נתיב נוסף במסלול היציאה צפונה בצומת המזרחית של כרמיאל. משרד התחבורה הבטיח לקדם הכפלת מספר הנתיבים מכרמיאל , מזרחה עד קדרים. בטווח של כמה שנים , יתווסף מחלפון שיחבר את סג'ור, שזור והחלק המזרחי ביותר של אזור התעשייה , דבר שיאפשר להפחית מאד את הלחץ של אלה המעוניינים לצאת מזרחה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות