fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: החל שימוש במים מותפלים

בת שבע אבוחצירה
בת שבע אבוחצירה צילום דורון גולן

בעקבות ירידת מפלס מי התהום לשפל היסטורי, החל מיום ראשון יזרמו בברזים בכרמיאל, מים מותפלים

בת שבע אבוחצירה
צילום דורון גולן

תאגיד המים והביוב עין כרמים פחרסם ביום שלישי השבוע הודעה שנתקבלה על ידי חברת מקורות ורשות המים כי החל מיום ראשון ה-21.1.2018, תצומצם אספקת המים מהקידוחים ויסופקו לכרמיאל בעיקר מים מותפלים. לאחר  ארבעה חורפים שחונים, במיוחד באזור הגליל, נוצר דילול של מקורות המים באזור ומפלס מי התהום, ממנו סופקו המים, הגיעו לשפל היסטורי. בשל המצב, יש הכרח לצמצם ככל שניתן את השימוש בקידוחי המים באזור. על מנת שלא תיווצר מצוקת המים, תוגברה אספקת המים המותפלים במערכת הארצית.

חלקם היחסי של המים מהמערכת הארצית, לעומת מי קידוחים, צפוי להיות גבוה, אולם עלול להשתנות בהתאם למיקום חיבור המים ברשת אספקת המים האזורית, בהתאם לצרכי התפעול של מערכות אספקת המים.

המים המותפלים הם באיכות גבוהה, באישור משרד הבריאות ועומדים בתקנות בריאות העם למי שתייה ונמצאים בבקרה מתמדת של מקורות. תאגיד המים עין כרמים, ילווה את המעבר ושינוי תמהיל המים, ימשיך בבדיקות איכות המים, יגביר את כמות דיגומי המים, במקביל לבקרה הרציפה של מקורות, רשות המים ומשרד הבריאות.

מנכ"לית תאגיד המים עין כרמים בת שבע אבוחצירה הסבירה: "בשנה האחרונה התאגיד החליף תשתיות ציבוריות בעייתיות רבות, זאת במגה להטיב עם כל שינוי בתמהיל המים. אנו ערוכים לשינוי ולטיפול ככל שיידרש, זאת על אף התחזיות כי החלפת המים תעבור ללא תופעות מיוחדות. בנוסף למעבדה שהתאגיד עובד עמה, יוגברו מספר הדיגומים בשבוע ויבוצעו שטיפות יזומות. לציין כי ביישובים וערים סמוכות בצפון מקבלים מים מותפלים מזה זמן רב וללא כל בעיה. אם בכל זאת יחול שינוי בצבע או בטעם המים יש להזרים מים בצנרת הביתית על להעלמות התופעה. אנו כאן לשירות התושבים 24 שעות ביממה לכל שאלה או הבהרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות