fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: ההורים מתנגדים לבית ספר משלב

לאחר שהיה נראה כי יש הסכמה, ההורים ברקפת חוששים כי המוסד יהפוך לבית ספר דתי
לאחר שהיה נראה כי יש הסכמה, ההורים ברקפת חוששים כי המוסד יהפוך לבית ספר דתי
לאחר שהיה נראה כי יש הסכמה, ההורים ברקפת חוששים כי המוסד יהפוך לבית ספר דתי

רק לפני מספר שבועות דיווחנו כי בשאלון עליו חתמו הורים במשגב הם הביעו הסכמה להקמת בית ספר משלב במועצה. אלא שהשבוע נוצרה סערה גדולה, לאחר שהתברר כי בית הספר אמור לקום ברקפת וכי ההורים טוענים כי הם לא ידעו למעשה על מה הם חותמים.

ביום ראשון השבוע התקיימה פגישה סוערת במיוחד בין עשרות הורי תלמידים למנהלת בית הספר רקפת על רקע הכוונה להפכו למוסד לחינוך משלב. ההורים חוששים כי ההנהלה מבצעת את התהליך בחוסר שקיפות ומודאגים מפני השינוי והשפעתו, מרקם בית הספר והשכונה.

על פי התוכנית, החל מהשנה הבאה ישולבו בבית ספר רקפת תלמידים מאשחר, יישוב מעורב של דתיים וחילוניים. ההורים מאשחר תמכו במהלך, בעוד שכעת טוענים הורים מרקפת כי בשאלון שקיבלו לא היה ברור על מה הם חותמים: "בשום מקום במסמך לא נכתב כי מדובר בבית ספר משלב", טוענים ההורים.

בית ספר משלב צילום: אלכס הובר
בית ספר משלב צילום: אלכס הובר

אחד ההורים החבר בהנהגת הורים אמר השבוע: "הצעתי כי מן הראוי כעת ליישר קו ולהוציא מחדש טופס מעודכן לכל ההורים כאשר הפעם הטופס יהיה מפורט ואליו יצורפו הסעיפים הרלוונטיים מחוזר מנכ"ל, ובסופו ההורה יידרש לחתום האם הוא בעד או נגד, להבדיל מהטופס הקודם בו לא הייתה אפשרות להתנגד, אלא רק לחתום. לשמחתי התבשרנו כי המנהלת מאמצת זאת ויועברו טפסים חדשים לכל ההורים".

חבר הנהגת ההורים והפעיל הקהילתי דודי שבת מסביר: ״ברמה האישית אין לי בעיה עם הדת, יש לי בעיה עם התהליך. כל התהליך לא שקוף ולא נכון. המידע שנמסר לנו בתחילה היה חלקי בלבד. אני דואג לגורל השכונה ולצביונה הנוכחי. החשש שלי הוא שבסופו של דבר יפעל בגבעת רם בית ספר ממלכתי~דתי שימשוך ציבור דתי, בדומה למה שקורה בשכונת המייסדים. אני חרד לגורל השכונה".

לא כל ההורים מתנגדים למהלך. יו״ר ועד ההורים הבית~ספרי, אלה טלקר, מצדדת בפרויקט השילוב: ״זו תוכנית מדהימה שאם אנשים היו פותחים את עיניהם, היו מבינים ומקבלים אותה בזרועות פתוחות״.

ממשרד החינוך והעירייה נמסר: ״כל מהלך להפיכת מוסד חינוכי ממלכתי לבית ספר משלב נעשה במשותף על ידי המשרד ושתי הרשויות המקומיות השותפות, על פי הכללים המפורטים בחוזר מנכ״ל ולאחר קבלת אור ירוק מגורמי המקצוע, הפדגוגיה והפיקוח במשרד ומגורמי החינוך ברשויות. המהלך מתקיים כל העת מתוך שקיפות מלאה, כאשר בית הספר יכבד כל הורה שחזר בו מהסכמתו החתומה, מכל סיבה שהיא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות