fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: אושר סכסוך עבודה ברשת המתנ"סים

שולה כהן ויואב קליין בהכתרה, ידעו ימים יפים מאלה
יואב קליין ושולה כהן בהכתרה, ידעו ימים יפים מאלה צילום אלכס הובר

אושר  סכסוך עבודה ברשת המתנ"סים. הנהלת הרשת מסרבת לכלול בהסכם עבודה את מנהלי השלוחות, מדריכים שעתיים ועובדי מינהלה נוספים הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשותו של ג'יהאד עקל, התכנסה ביום שני השבוע. בישיבתה אישרה מספר סכסוכי עבודה במשק, ביניהם במרכז תרבות וספורט (רשת המתנסי"ם) כרמיאלו זתא להפתעת מ"מ וסגנית ראש העיריי שולה כהן שכיהנה בעבר כיור הסתדרות מחרב כרמיאל.

שולה כהן ויואב קליין בהכתרה, ידעו ימים יפים מאלה
יואב קליין ושולה כהן בהכתרה, ידעו ימים יפים מאלה צילום אלכס הובר

בין עילות הסכסוך: התחמקות וגרירת רגליים מצד המעסיק במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי להסדרת תנאי העסקת העובדים במתנ"ס. זה חודשים רבים מתנהל מו"מ בין הנהלת רשת המתנסי"ם בכרמיאל, לבין ההסתדרות במרחב כרמיאל, במטרה להגיע להסכם עבודה קיבוצי עבור העובדים, אשר עד כה לא עלה יפה, בשל סירובה של ההנהלה לאפשר למדריכים העובדים עצמאית כעובדים שעתיים להיכלל בהסכם .

יו"ר ההסתדרות במרחב יואב קליין : "אכן קיבלנו אישור מהוועדה לתאום וביצוע של ההסתדרות על סכסוך עבודה במתנ"ס אולם זה טרם הוכרז. הרקע לבקשה נובע מאי התקדמות במשא ומתן  להסכם הקיבוצי ברשת. המצב שאין כלל הסכם ,ולא היה מיום הקמת הרשת".

קליין מפרט: "המשא ומתן לא התקדם בשל הדרישה שלי שההסכם יחול על כל עבדי המתנ"ס ואילו ההנהלה מצידה לא הייתה מוכנה שההסכם יחול על מנהלי שלוחות, עובדי מינהלה ומדריכים, על אף שאלו האחרונים הינם עובדים שעתיים, המקבלים שכרם בתלוש משכורת מסודר מהרשת".

כהן כיהנה בין השנים 1988 ועד 2009 כיו"ר ההסתדרות במרחב, הופתעה לשמוע שההסתדרות הכללית אישרה את סכסוך העבודה : "אני יודעת שיש אי שביעות רצון, אבל צריך להבין שלרשת אין תקציב קבוע. אני הייתי מאוד בעד הסכם קיבוצי. יש היום ברשת 35 עובדים קבועים , עליהם לא היו חילוקי דעות. המו"מ התפוצץ על רקע הדרישה של ההסתדרות שגם עובד שעתי, לדוגמה מדריך בחוג, ייכלל בהסכם . אני לא יכולה להסכים שמדריכים שעובדים לפי שעות ובמקומות אחרים יכללו בהסכם. יואב דרש שגם הם יכללו ולכן המו"מ הופסק".

בשבוע הבא יוחלט על המשך הצעדים בכל הנוגע להסכם עבודה לעובדי רשת המתנסי"ם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות