fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: אולם הספורט שימש מקום לינה לשחקנים הזרים

השריפה. אולם ספורט מגדים. צילום דוברות כב"א מ. צפון
השריפה. אולם ספורט מגדים. צילום דוברות כב"א מ. צפון

אולם הספורט מגדים הפך בית מגורים לשחקני נבחרת הכדורעף של אליצור כרמיאל, בחסות מי שהיה סגן ראש העירייה, אורן מילשטיין. הדבר נודע ביום שישי האחרון, עת פרצה שרפה בסמוך למקום.

לפנות בוקר  שבין חמישי לשישי שעבר פרצה שריפה בחצר הסמוכה לאולם הספורט מגדים (תיכון פסגות). באורח נס לא אחזה האש בבניין עצמו ורק הצמחייה הסמוכה נפגעה. בשל החום הכבד נהרסו ונמסו מזגנים, עמודי תאורה ועוד.  מכבי האש שהוזעקו למקום כיבו את השרפה. בעת השרפה ישנו במקום שחקנים מקבוצת הכדורעף אליצור כרמיאל, המתגוררים דרך קבע במקום.

 

אש באולם ספורט
צילום דוברות כב"א מ. צפון

 

 

מתחקור ראשוני עולה כי השחקנים הכינו מנגל בערב בחוץ. טענתם הייתה כי הם לא הבחינו בכלום שעה שישנו. ייתכן כי בשל החום והרוחות ששררו בכרמיאל באותו יום, נותרו גחלים לוחשות שהתלקחו. כתוצאה מהאירוע, התברר כי אולם הספורט משמש מגורי קבע לשחקני קבוצת הכדורעף אליצור כרמיאל, עובדה שהייתה ידועה רק לקומץ אנשים.

את הקבוצה מנהל המחותן של עדי אלדר, יצחק קפלן. למען ההגינות יש לציין כי עוד בטרם הפכו השניים בני משפחה היה קפלן מנהל הקבוצה. בשנת 2008 אלדר התיר את המגורים במקום, שכן באותו זמן נתון, הייתה הקבוצה בליגה הלאומית, לכן היו לה מספר שחקנים זרים. המקום לא היה כשיר מכל בחינה שהיא למגורים בנוסף מדובר בנכס ציבורי, שהועמד לרשות עמותת ספורט. מי שהוציא לפועל את הרעיון להלין את הספורטאים במקום היה אורן מילשטיין סגן ראש העירייה באותה נקודת זמן,  מחזיק תיק הספורט. בשנת 2010 הודח מילשטיין מתפקיד סגן ראש העירייה, במקומו נכנסה רינה גרינברג לקואליציה ובין שאר תפקידיה קיבלה על עצמה את תיק הספורט. לא ברור עד כמה הייתה מודעת לעובדה שאולם הספורט משמש גם למגורים.

מ"מ ראש העירייה  מחזיקת תיק הספורט, רינה גרינברג מסרה בתגובה לצפון~1: "אחרי שהתבהרו הדברים הבנתי שבמקום נמצאים ספורטאים מייצגים את נבחרת הכדורעף של כרמיאל. נתתי הוראה באותו יום (שישי) למנהל אגף הספורט בעירייה סנדו בדג'ו להוציא מכתב למנהל הקבוצה, שהחבר'ה יעזבו את המקום במידי. הם אכן פונו מיד, נמצא להם סידור.

תגובת העירייה: "מדובר בהסדר מתקופת אורן מילשטיין שכיהן כסגן ראש העיר הממונה על תחום הספורט ההישגי. הנושא ייבדק ויבחן מחדש".

יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי הוסיף:  "לא היה ידוע לי על קיום המגורים לספורטאים. לאפשר שימוש במתקן ספורט למגורים ללא אישורים וללא התאמה מלאה לצרכי בטיחות, ללא הקצאה כנדרש הוא מעשה לא תקין ולא אחראי. אני לא מתפלא שכן מחזיקת תיק הספורט רינה גרינברג משהה באופן מגמתי את יישום תכנית האב היישובית לספורט, המדגישה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי כל מתקן ספורט חייב לעבור הקצאה, ואף לחייב את המשתמש בתשלום על השימוש ולו תשלום סמלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות