fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרכור: התושבים מתנגדים לבניית מרכז מסחרי בשכונת אחוזה הירוקה

השטח המגודר לבנייה (צילום: פרטי)
השטח המגודר לבנייה (צילום: פרטי)

ועד פעולה מתגבש בימים אלו נגד תוכנית לבניית מרכז מסחרי בן שלוש קומות ברחוב הנחלה בשכונת אחוזה הירוקה בכרכור.  התושבים נערכים להפגנה שתיערך בשבוע הבא. תמר רוזנברג, חברה בוועד הפעולה של המאבק נגד תכנית הבנייה מסבירה: "אנחנו לא מפגינים מול המועצה, אלא קרוב לשטח המתוכנן לבנייה, כדי שאנשים יוכלו להתרשם מהמציאות בשטח ולראות איך המועצה מקבלת החלטות באופן לא הגיוני ובלי להתייחס לצורכי התושבים ברחובות הסמוכים".

בתחילת יולי האחרון גודר השטח המיועד לבנייה, ולדברי התושבים, זו הייתה הפעם הראשונה שבה נודע להם על התכנית. הם סבורים שתכנית הבנייה כפי שמוצעת לא מתאימה כלל לאופי השכונה ועומדת לדרדר משמעותית את רמת חייהם. 370 תושבים חתמו על בקשת ערר שהוגשה לוועדת הערר המחוזית בחיפה, ובוועד מאמינים שעוד רבים היו חותמים אילו לוח הזמנים להגשת הערר היה מאפשר להם להמשיך בהחתמות. "זמן הגשת ערר עבר, אך בגלל שלא פורסם ולא היה זמן להתנגדות כחוק, הגשנו את הערר עכשיו כמרוץ נגד הזמן מהרגע שנודעה הבנייה. אושרה הקלה של אחוזי בנייה, 2470 מ"ר במקום בנייה מקסימלית של 1500 מ"ר, ולכן על המועצה לפרסם ולאפשר התנגדות".

השטח המגודר לבנייה (צילום: פרטי)
השטח המגודר לבנייה (צילום: פרטי)

מתוך תצהיר הערר שהוגש: "על פי התב"ע, התנאים לקבלת זכות לבניית קומה שלישית הינם, בין השאר, מתן פתרונות חנייה ואקוסטיקה ושילוב המרכז עם השטח הציבורי שסביב. על פי חוות דעת מקצועיות של אדריכלית תכנון ובנייה, וכן של מהנדס תחבורה המצורפים לערר, תנאים אלו לא קוימו במלואם, ולא ניתן שיקול דעת מקצועי הלוקח בחשבון את משמעות התוכנית והשפעתה על תושבי השכונה, לדוגמא, מספר החניות המתוכננות הוא מתחת לתקן המינימאלי בעוד שאושרה בניה מעבר לאישור המקסימלי. התוכנית עתידה לפגוע משמעותית באורח החיים שלנו, תיצור מפגע תחבורתי ממדרגה ראשונה המסכן את חיינו וחיי ילדינו, תיצור מפגע תברואתי אשר יהפוך את חיינו לבלתי נסבלים, וכן מפגע אקוסטי אשר יגרום למטרדי רעש סביבתי במשך כל ימות השבוע".

תמר רוזנברג מסבירה חלק מהטענות נגד התכנית: "ברחובות מסוימים הסמוכים למרכז המסחרי המתוכנן, כמו רחוב הברכה, כביש היציאה היחיד של התושבים הוא אותה קטע של רחוב הנחלה שכתוצאה מבניית המרכז המסחרי ייפול עליו עומס עצום של כלי רכב ומשאיות. גם כיום יש עומס תחבורתי בכביש בשעות הלחץ של הבוקר והצהריים. ילדים עוברים בדרכם לבית הספר ברגל בכביש הזה, אך אין בתכנית הבנייה תכניות למעברי חצייה. בתי רחוב נחלה הסמוכים בכלל לא מוזכרים בתכניות המרכז, ומכאן ברור שלא בדקו בכל את כל נושא האקוסטיקה ולא הביאו אותו בחשבון בבנייה. מאחורי המרכז יש שטח ירוק שיהפוך לאזור האשפה, ה'חצר האחורית' שלו. התכנית בכללותה נעשתה ברישול, ויש בה מסמכים סותרים. אני קוראת לכל התושבים שנפגעו בעבר בדרך דומה, כחלק ממגמת הבינוי הלא שפוי המאפיינת את היישוב, לבוא להפגנה".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "המרכז המסחרי החדש מוקם במטרה לשרת את תושבי שכונת אחוזה ירוקה וסביבותיה, כאשר תכנון המבנה והיקפיו תואמים את מאפייני הסביבה. נדגיש כי השימוש המסחרי לשטח זה מגולם במקור בתב"ע השכונה וייעוד קרקע זה הופיע באופן גלוי ובשקיפות מלאה בתכניות השכונה. בניגוד לנטען התכנית פורסמה על פי הנדרש וההיתר ניתן על פי פרשנות מדוקדקת להוראות התכנית. בהמשך לכך, פתרונות החנייה במסגרת המרכז המסחרי תואמים את היקף השטחים המלא המבוקש, כולל הכשרתו של חניון תת-קרקעי. בהמשך לכך, הקמתו של מרכז מסחרי שכונתי, כמקובל באזורים רבים בישוב, היא נדבך מרכזי נוסף בשיפור איכות חיי התושבים המאפשר הנגשתם של מגוון שירותים לתושבי השכונה וסביבותיה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות