fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כרגע אני רוצה לשמוח שנשארנו בזכות עצמנו ובלי טובות של אף קבוצה"

אלכס יאנג (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

יש שביתה, אין שביתה, כן חוק רוסי, לא חוק רוסי, את עירוני נהריה זה כבר ממש לא מעניין.

זה שוב קרה לה עם סל ניצחון בשנייה האחרונה, רק שהפעם הסל הזה של אלכס יאנג (שוב) היה הסל החשוב ביותר בכל העונה הזאת שנתן ניצחון 76:77 על מכבי אשדוד. סל ניצחון שעוד ייזכר שנים ארוכות, כסל הניצחון שהשאיר את נהריה לעונה נוספת בליגת העל.

עונה מהגיהינום, כך הגדירו בסביבת הקבוצה את העונה החולפת שכאמור תסתיים אולי בצורה הכי טובה שהייתה יכולה לבקש. למה אולי? כי נכון לכתיבת שורות אלה ולפני מחזור הסיום שיתקיים מחר (חמישי) נוצר בית משולש בין נהריה, נס ציונה והרצליה, כאשר כל אחת מהשלושה יכולה לסיים במקום השמיני שמוביל לפלייאוף העליון.

אם מנתחים את הבית המשולש שנוצר, נהריה נמצאת במצב הגרוע ביותר מבין השלושה. אבל, אם נהריה תנצח את הפועל תל אביב, הרצליה תנצח את מכבי תל אביב ונס ציונה תפסיד להפועל ירושלים, נהריה תסיים את העונה בפלייאוף העליון. כל תרחיש אחר יישלח את השחקנים מוקדם לים, אבל בהחלט מרוצים מההישג. הסבר: נהריה עם ניצחון עודף על הרצליה והרצליה עם ניצחון עודף על נס ציונה. מבולבלים? אז מה שנשאר זה רק לקוות לנס.

יהונתן שולדבראנד (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
יהונתן שולדבראנד (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

החבורה של המאמן אריק אלפסי נראית נהדר בסיבוב השלישי, בטח מאז הגעתם של אנטוני בארבר והאקים ווריק ומאד רצו בקבוצה להמשיך את המומנטום הנהדר במיוחד אחרי הניצחון על ירושלים. נהריה פגשה את אחת הקבוצות הלוהטות של התקופה האחרונה האחרונה בליגה, מכבי אשדוד, וכמצופה ממשחק כזה, קיבלנו הכל.

כ-40 אוהדים נהריינים שעשו את הדרך לאשדוד, ראו שהמחצית הראשונה הייתה מאד צמודה ואחרי פיגור 15:13 של נהריה ברבע הראשון, היא הצליחה גם ברבע השני להישאר בעניינים ולהפוך את התוצאה ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון 33:35 אחרי 2 הנקודות הראשונות של אלכס יאנג במשחק, אליו מיד נחזור.

אלכס יאנג (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
אלכס יאנג עולה לשלשת ניצחון (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

במחצית השניה נהריה המשיכה עם ההגנה האגרסיבית שלה ויאנג קבר שלשה שהעלתה את נהריה ליתרון 41:50 (דקה 26). אשדוד התחילה לתקוף את הסל ומקו העונשין חזרה למשחק ועלתה ליתרון 54:55, אבל נקודות של בארבר עצרו את המומנטום של אשדוד ונהריה סיימה את הרבע השלישי ביתרון 55:56.

אשדוד פתחה נהדר את הרבע הרביעי ועלתה ליתרון 58:64 (דקה 33). נהריה לא הרימה יידים ויאנג וזיו עם 2 שלשות דאגו להשאיר את נהריה במשחק ולקבוע שוויון 70:70 (דקה 37). ווריק העלה את נהריה ליתרון 70:72, אבל אשדוד עם שתי התקפות טובות חזרה להוביל 72:75 דקה וחצי לסיום. שתי הקבוצות לא הצליחו למצוא את הסל עד שזיו סחט עבירה ומקו העונשין קירב את נהריה ל-74:75 – 15 שניות לסיום. נהריה ביצעה עבירה מהירה ואשדוד עלתה ל-74:76 – 13 שניות לסיום. אלכס יאנג לקח את הכדור האחרון של המשחק לידיים שלו וסחט את השעון. כשאף אחד לא ציפה, יאנג קלה לזריקה משוגעת טווח NBA וצלף שלשת ניצחון שקבעה ניצחון 76:77 והקפיצה מאושר את הספסל הנהרייני.

אלכס יאנג (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
חוגג עם האוהדים. אלכס יאנג (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

קלעו לעירוני נהריה: אנתוני בארבר 16, אלכס יאנג 15, יפתח זיו 14, האקים ווריק 8, סטו דאגלאס 7, טיירון נאש 6, יהונתן שולדבראנד ואיגור נסטרנקו 4 כ״א, זיו בן צבי 3.

אריק אלפסי: "הייתה עונה קשה מאוד, עם המון הפסדים מתסכלים. נאלצנו לעשות שינויים בסגל, הם היו קצת מאוחרים אבל בסגל הזה שהגענו לסיבוב השלישי ראינו קבוצה שווה יותר ממאבקי הישרדות בליגה ואני שמח שעשינו את העבודה בעצמנו ולא להיות תלויים באף קבוצה. למרות שידענו לבעוט בדלי לא מעט פעמים עם הפסדים קריטיים. הראינו המון אופי גם במשחק באשדוד, חזרנו מפיגור גילינו נחישות ואני שמח בשביל המועדון והעירייה שנותנים תמיכה גדולה לקבוצה וליושב ראש שלנו שדוחף תמיד קדימה. זאת הייתה עונה קשה מאוד הצוות שהיה איתי עם שני העוזרים והיועצים המנטליים רועי שילינג ומארק זרוק, יודע כמה קשיים עברנו בשנה הזאת, זה לא היה פשוט. אבל זה היה גם מאתגר ולמדתי הרבה דברים עליי כמאמן, אז אני לא יודע מה יהיה עונה הבאה כרגע אני רוצה לשמוח שנשארנו בזכות עצמנו ובלי טובות של אף קבוצה ואני מאושר מאוד".

עירוני נהריה (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)
שמחים בסיום. שחקני עירוני נהריה (צילום: לירון מולדובן/מנהלת הליגה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות