fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפר יונה: אושרה להפקדה תכנית מתאר לבניית 13 אלף יחידות דיור

כפר יונה צילום רותי ברמן
כפר יונה צילום רותי ברמן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון, אישרה להפקדה את תוכנית המתאר לכפר יונה הכוללת תוספת של כ- 13 אלף  יח"ד, אזור תעסוקה בהיקף של מיליון מ"ר, בסמיכות לכביש 4. התוכנית משמרת במערב היישוב שטח פתוח שמתפרס על שטח של כ-360 דונם וישמש פארק עירוני לפעילות נופש, ספורט ופנאי, והן כמעבר אקולוגי טבעי שיתחבר לשטחים החקלאיים הגובלים מצפון ומדרום. התוכנית הוגשה ביוזמת עיריית כפר יונה ונערכה ע"י מזור פירשט אדריכלים והיא צופה לכפר יונה 80 אלף תושבים.

כפר יונה צילום רותי ברמן
כפר יונה צילום רותי ברמן

התוכנית קובעת כי רחוב העצמאות יהפוך לציר מרכזי ביישוב, לאורכו יפותחו תעסוקה, מסחר ומגורים. בשכונות החדשות תותר צפיפות עירונית ממוצעת של 18 יחידות דיור לדונם ובנייה עד 15 קומות. במתחמי מגורים אלו יינתן מענה לצרכים של מגוון אוכלוסיות, לרבות זוגות צעירים, באמצעות תמהיל דירות הכולל גם דירות קטנות. התוכנית כוללת גם מענה לצורכי הגיל השלישי ומקצה 500 יחידות לדיור מוגן במזרח העיר.

יו"ר הוועדה המחוזית שירה ברנד: "תוכנית המתאר תתרום להתפתחותה של כפר יונה כעיר מרכזית בשרון, ותהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה חדשה. התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי נוף וטבע וזאת כדי לשמור על ייחודיותה של העיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות