fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל נבחרי הציבור כשרים להשתתף בקואליציה". צביקה גנדלמן בראיון בלעדי

צביקה גנדלמן. צילום: קרן אידלזון
צביקה גנדלמן. צילום: קרן אידלזון

ראש העיר המכהן צביקה גנדלמן גבר על יריביו לראשות העיר ונבחר ע"י תושבי חדרה לכהן קדנציה נוספת. הוא מכיר תודה לתושבי העיר על תמיכתם, מתייחס למערכת הבחירות הסוערת, מספר על התכניות שלו להרכבת הקואליציה ומזמין את כל חברי המועצה לקחת חלק מהקואליציה ולפעול יחד אתו לטובת חדרה.

אחוזי התמיכה להם זכה גנדלמן בבחירות שהתקיימו ביום שלישי גבוהים משהיו בבחירות לפני 5 שנים וזה לא נעלם מעיניו. "ברוב הקלפיות קיבלתי פי שניים מקולות המצביעים ואף יותר מכך. זו מבחינתי הבעת אמון אישית מהתושבים. אני מקבל את האמון הזה באהבה וגאווה ומודה לתומכי ולכל תושבי חדרה. הציבור נתן לנו את האפשרות להמשיך בתנופה, לעשות את מה שהתחלנו ולפעול למען העיר לחמש שנים נוספות".

נדמה כי בחודשים האחרונים חדרה בערה לקראת יום הבחירות, אך לדברי גנדלמן, זו הייתה מערכת בחירות רגועה יחסית ולא נרשמו בה מקרי אלימות, למעט ברשת. "בימינו, אנשים מוציאים את האגרסיות שלהם על המקלדת, כל התקופה הזו הובילה לשיח מאד אלים, לאמירות חסרות פרופורציה, חצאי אמיתות ושקרים. עברנו תקופה לא פשוטה, בייחוד זוגתי מורן והוריי שהיו גם התומכים שלי וגם סבלו בתקופה הזו באופן אישי."

לזכותם של תושבי חדרה, גנדלמן מציין כי "הוכח ללא צל של ספק במערכת הבחירות הזו, שהציבור לא אהב חברי מועצה שלקחו את השליחות שלהם והפכו אותה לעניין אישי, בוטה ואינטרסנטי. אני שמח על הבגרות של הציבור החדרתי שאמר- די, אנחנו לא רוצים שאנשים כאלה ייצגו אותנו".

צביקה גנדלמן בקלפי. צילום: עיריית חדרה
צביקה גנדלמן בקלפי. צילום: עיריית חדרה

עם זאת, הוא מתכוון לפעול כדי לשפר את השיח בין העירייה ותושבי חדרה. "זוהי התחלה חדשה מבחינתי ואני מתכוון לעשות ככל שיהיה בידי כדי לשנות את תרבות השיח בעיר ולשנות את הדיאלוג ביני והנהלת העיר לבין התושבים. בחרתי בדרך מסוימת לפני 5 שנים ואני חייב לומר שזו נקודה שלא הצלחתי ליישם. משהו בדיאלוג לא התנהל כפי שצריך ואנחנו צריכים למצוא דרכים אחרות כדי לשפר את הנושא."

בקרוב, יחל במלאכת הרכבת הקואליציה והוא מבהיר כי לכל נבחרי הציבור ישנה משימה אחת והיא לדאוג לקידום ופיתוח העיר, "כפי שנהגתי בקדנציה הקודמת, אחתור גם הפעם כדי שזו תהיה קואליציה רחבה ככל האפשר ושלכלל הנבחרים תהיה הזכות והיכולת להשפיע. מבחינתי, כל נבחרי הציבור כשרים לקחת חלק מהקואליציה והנהלת העיר."

ולגבי שיתופן של המפלגות החרדיות בקואליציה, נושא שהטריד רבים מהציבור החילוני בעיר, גנדלמן מבהיר, "אני ראש העיר של כולם ואדאג לכל תושבי חדרה בלי יוצא מן הכלל. אני מזמין את כל נבחרי הציבור, מקצה לקצה, להיות שותפים בקואליציה כשמול עיניהם טובת העיר. אך גם אם זה יקרה, החרדים יצורפו לקואליציה גם כן משום שהם מייצגים את הציבור שלהם."

ולגבי חלוקת המינויים, מסביר גנדלמן, "ההיערכות בנושא תפקידים בעירייה מצריכה משא ומתן קואליציוני, זה לא משהו שייפתר מחר, אבל כפי שציינתי, עליי לטפל בכל הציבור החדרתי, תוך כדי שמירה על המדיניות אותה התוויתי. ככל שהקואליציה תהיה רחבה יותר, כך נצליח לעשות זאת ביתר קלות."

אחד מהנושאים לגביהם הועברה ביקורת על מדיניותו של גנדלמן הוא נושא השבת. הוא מדגיש כי את 'חוק השבת', או בשמו המלא 'חוק עזר לחדרה' (פתיחת בתי עסק וסגירתם) הוא פעל להעביר בתחילת הקדנציה הראשונה שלו ואומר שהציבור קיבל בתקופת הבחירות מידע מוטעה בנוגע לטיב החוק. "אני פעלתי כדי לחוקק את החוק הזה ומיישם אותו כהלכה וקיומו הוא הסיבה בגינה שר הפנים לא יכול לפעול מול חדרה, משום שהחוק כבר אושר. החוק בנוסח הקיים מאפשר פתיחת מסחר בשבת בפאתי העיר בכפוף להחלטת המועצה. במידה ואחד מחברי המועצה ירצה להעלות הצעה לפתיחת מסחר בשבת, וזה נכון גם לגבי כל הצעה, היא צריכה לעבור את המבחן החוקי של המחלקה המשפטית של העירייה ולהתקבל ברוב קולות במועצה. במידה ויהיה רוב במועצה שיצביע בעד פתיחת המסחר בשבת, נוכל לעשות זאת".

קבלת הפנים במסדרונות העירייה. צילום: עיריית חדרה
קבלת הפנים במסדרונות העירייה. צילום: עיריית חדרה

לגבי חדרה וסוגיית השבת, גנדלמן חושב שלפני שפועלים לשנות את החוק הקיים, הציבור החדרתי צריך להצביע ברגליים ולתמוך בעסקים מקומיים. "אני חושב שבנקודת הזמן הזו בחייה של העיר חדרה, לפני שאנחנו רצים לפתוח מסחר, בואו קודם כל נוכיח שאנחנו יודעים לבלות. במסעדות, בתי קפה ובבית הקולנוע שעתיד להיפתח. כמה עסקים שפתחו את דלתותיהם בערבי שישי, כגון הבליקר בייקרי (טרם השריפה) וקפה לנדוור, נאלצו לסגור כיוון שלא הגיעו לקוחות. נשמעו תירוצים כדוגמת, 'אין מסחר, אז אנחנו לא באים', אני שואל, מה יקרה כשתוקם הטיילת לאורך חוף הים, עם בתי קפה ומסעדות? אני רוצה לראות את החדרתים מגיעים בהמוניהם למקומות הבילוי הקיימים ומפרגנים לעסקים המקומיים כדי שלא נמצא עצמנו עם 'פילים לבנים' שנסגרו עקב חוסר כדאיות כלכלית."

עם זאת, הוא משוכנע שהתיירות החדרתית תגדל ותתפתח בזכות כמה פרויקטים, "אנחנו שמים לב לתנועה הערה של תושבי העיר בוילג' מול החוף ואין לי שום ספק שברגע שתוסדר היציאה מכביש החוף, התנועה תגדל משמעותית. כמו כן, כשייפתח בית הקולנוע במתחם המיקס, הוא ימשוך אחריו רבים, אותו הדבר נכון לגבי הטיילת שתוקם בחוף הים. יש לעיר הזו פוטנציאל גדול ואנחנו מתחילים להעיר אותו."

קצת לפני שהוא פוצח במלאכת הרכבת הקואליציה ובניהולה של העיר ולאחר תקופה לא פשוטה ובעיקר מאד מתישה, גנדלמן מבקש לעצמו בצניעות המאפיינת אותו, רק כמה ימים של שקט, "מורן זוגתי, קיבלה ממני היום לפנות בוקר משימה: למצוא לנו מקום בארץ, באיזה מדבר שאין בו קליטה. אני רוצה רק שלושה ימי שקט".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות