fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל מה שאתם צריכים לדעת על תמ"א 38 חיזוק ובנייה

חברת איתן ראובן בע"מ היא החברה המובילה בתחום. בחברה מספרים על התחלות הבנייה שמתקיימות או יחלו בזמן הקרוב בנהריה
פרויקט רמז 35 בזמן בנייה צילום: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ
פרויקט רמז 35 בזמן בנייה צילום: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ

 

רבות נכתב בנושא תמ"א 38. התוכנית שנכנסה לתוקף בשנת 2005 עוברת לאחרונה מספר שינויים ותיקונים, והיזמים נאלצים לעבור מכשולים רבים. ובכן, מדובר בתמ"א 38 מסלול הריסה ובנייה. במסלול זה נהרס הבניין הקיים ובמקומו נבנה בניין חדש. בתיקון זה הוחלט על זכויות בנייה שחלקם יגבו היטל השבחה על חלק משטחי הבנייה.

לעומת זאת, תיקון 3 לחוק התמ"א במסלול חיזוק ובנייה, נותר בעינו ללא שינוי. לתיקון זה עדיפות לאומית בשל מספר רב של בניינים העומדים במצב קונסטרוקטיבי רעוע ללא כל אפשרות מצד הדיירים למימון החיזוק. מבדיקה שערכנו במסלול זה של חיזוק ובנייה, מועטות מאוד התחלות הבנייה בכל רחבי הארץ שכן היזמים נתקלים בקשיים רבים הן בעיות תכנון, בעיות היתרים, בעיות מימון ועוד. בעיר נהריה התחלות הבנייה במסלול תמ"א 38 חיזוק ובנייה מעטות מאוד וניתן למנותן על יד אחת.

מבדיקה שערכנו נמצא כי חברת איתן ראובן בניה ונכסים בע"מ היא החברה המובילה בתחום התמ"א 38 ובמיוחד במסלול חיזוק ובנייה, וזאת בשל איכות הבנייה הגבוה וקבלת טופס אכלוס (טופס 4) לכל הפרויקטים שבוצעו עד כה.

פרויקט הרצל 87  צילומים: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ
פרויקט הרצל 87 צילומים: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ
פרויקט בלפור 67  (צילומים: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ)
פרויקט בלפור 67 (צילומים: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ)

 

פרויקט רמז 35 בזמן בנייה    צילום: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ
פרויקט רמז 35 בזמן בנייה צילום: באדיבות חברת איתן ראובן בע"מ

בדקנו עם החברה האם בעתיד הקרוב ישנם התחלות בנייה חדשות או מתוכננות?

איתן ראובן: "אנו כרגע בשלבי בנייה מתקדמים ברחוב רמז 35. בפרויקט זה חוזק הבניין הקיים, הוספו ממ"דים ומרפסות והוספו 12 יחידות דיור חדשות. בפרויקט נשארה למכירה דירה אחת של חמישה חדרים בגודל של 131 מ"ר נטו.  כמו כן, בפרויקט ישנם פנטהאוזים של חמישה חדרים עם 180 מ"ר מרפסת, נוף מדהים לים, ושתי דירות גן של שלושה חדרים 80 מ"ר ו~47 מ"ר גינה למכירה".

האם אתם מתחילים בניינים נוספים בקרוב?
"כן, בקרוב מאוד אנו מתחילים ברחוב בלפור 43 בניין נוסף שעבר אישור ראשוני בוועדה לתכנון ובנייה".

למה אין בנייה יותר מאסיבית של בניינים במסלול תמ"א 38 חיזוק ובנייה?
"אני מאמין שבקרוב אנו נראה הרבה התחלות בנייה מכיוון שגם העירייה מעודדת ובעד הנושא. זה אינטרס של כולם שכן ברגע שבניינים יחודשו אתם תראו את ההבדל בחזות הרחוב ובכלל העיר.

"כמו שידוע, חברתנו עוסקת לא רק בנושא תמ"א 38 אלא גם בבניית בתי ספר, גני ילדים במוסדות ומועצות בכל רחבי הארץ. עקב הפניות הרבות, לאחרונה חברתנו הקימה חברה ומחלקה מיוחדת שנקראת 'איתן אורתן' והיא עוסקת ומתמחה בתמ"א 38 חיזוק ובנייה, וכמו כן, מעסיקה מהנדס צמוד אשר בוחן ומלווה את הפרויקטים, גרפיקאית ומתכננת אשר בוחנת את הפרויקטים ומנהל עבודה נוסף אשר נותנים ליווי אישי לכל בניין ובניין".

האם ישנם בניינים נוספים חתומים?
"אכן ישנם בניינים נוספים שחתומים ויחתמו בקרוב, מלבד זאת, ישנם בניינים בשלבי תכנון מתקדמים שיוגשו בקרוב לקבלת היתרים מהוועדה המקומית".

אפשר לשאול באילו בניינים ומיקומים בעיר?

"כמובן, זה לא סוד, ברחוב וולפסון נחתמו מספר בניינים ושם מתוכננות כ~30 יחידות דיור. ברחוב קרן היסוד נחתמו מספר בניינים וגם שם מתכננים כ~40 יחידות דיור. קרן היסוד הוא רחוב מאוד מרכזי והנגישות לשירותי העיר במרחק הליכה קצרה. הבניינים מאוד ישנים וכך גם הרחוב עצמו, ובמקרה כזה שאתה מחדש מספר בניינים שקרובים וסמוכים, אתה משנה את כל חזות הרחוב. בניינים נוספים בתכנון היום נמצאים ברחובות ויצמן, הרצל, בלפור, סוקולוב ויכנסו בקרוב לתכנון במשרדנו. כמו כן, החברה מרחיבה את פעילותה ובקרוב תעבור למשרדים חדשים.

"לכל הבניינים הנמצאים בהליך אני מציע להתקדם עם היזמים והחתימות מכיוון שתוכנית התמ"א 38 הולכת ונעשית יותר ויותר קשה, ההליכים הביורוקרטים מתארכים ומקשים מאוד. עדיפות התמ"א 38 במסלול חיזוק ובנייה צריכה להיות בעדיפות לאומית הן מבחינת המדינה והן מבחינת הרשויות שכן אם תהיה פה רעידת אדמה ולו הקלה ביותר כולם יכו על חטא. והרשויות והמדינה יאלצו לשאת בנזקים ובמענה לתושבים. בהצלחה לכולם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות