fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך מנעו לוחמי הגדס"ר הבדואי פיגוע במעבר גלבוע

דקות ספורות אחרי שקיבלו דיווח על חשודים, לוחמי הגדס"ר הבדואי כבר היו בזירת האירוע, מונעים את ניסיון הפיגוע הבא: "אני שמח שהייתי שם בשביל לעשות את העבודה שלי", אומר אחד מהם
מעבר גלבוע. צילום דובר צה"ל
מעבר גלבוע. צילום דובר צה"ל

אתמול (שלישי) בשעות הבוקר הצליחו לוחמים מהגדס"ר המדברי למנוע פיגוע במעבר "גלבוע". דקות ספורות לאחר שקיבלו דיווח על חשודים הם כבר הגיעו לנקודה, זיהו באופן מיידי את המחבלים וסיכלו ניסיון דקירה. "בדיוק הייתי באירוע נגיעה בגדר כאשר קיבלתי דיווח בקשר על חשודים במעבר", שיחזר סמל ג', מפקד הכוח. "תוך שתי דקות הגענו למקום" .
כשהגיע הכוח של סמל ג’ לנקודה, זיהו הלוחמים את החשודים והחלו הלוחמים בידוק. "רצינו לעשות נוהל מעצר חשוד. צעקתי להם בערבית להרים את החולצה בכדי לראות האם הם מסתירים סכין או אקדח אבל הם סירבו", סיפר סמל ר', לוחם בפלוגת החוד של הגדוד. בשלב הזה הרחיקו הלוחמים את החשודים זה מזה וסמל ג' התקרב לאחד מהם במטרה לבצע חיפוש גופני. "שאלתי אותו בערבית אם יש לו סכין, והוא ענה שלא. שאלתי אותו לגבי אקדח- והוא ענה שלא. אמרתי לחיילים שיאבטחו אותי, ביצעתי עליו חיפוש, ומצאתי סכין בכיס האחורי".

מעבר גלבוע. צילום דובר צה"ל
מעבר גלבוע. צילום דובר צה"ל

בשלב הזה, החשוד השני שלף סכין וניסה לדקור את סמל ר'. "אחרי שמצאנו סכין על החשוד הראשון, וסמל ג' הורה לו לשכב,  החשוד השני קפץ עלי עם סכין", תיאר. "הרחקתי אותו ממני, והנהג שהיה לצדי פתח בירי לעברו". באותם רגעים המחשבות של סמל ר' לא נגעו בו או במצבו. "כל הזמן חשבתי על מה שלימדו אותי בטירונות, כל התדריכים שאנחנו עוברים כיצד לתפעל אירוע מהסוג הזה", שיתף. "בסופו של דבר הוא יכל לפגוע בחיי אדם אחר. אני שמח שהייתי שם בשביל לעשות את התפקיד שלי".
"זה האירוע המבצעי הראשון שלי אך לא הייתי בלחץ. אלו דברים שלמדתי מתחילת הטירונות, בקורס המ"כים ובתדריכי המפקדים", הסביר סמל ג'. "היינו מוכנים. למעשה אנחנו כל הזמן מוכנים ומחכים לרגע כזה, רגע האמת – לא לתת למחבלים לפגוע באנשים".
ללוחמי הגדס"ר המדברי, המורכב ברובו מלוחמים בדואים, יתרון מרכזי – ידיעת השפה הערבית. "השליטה בשפה עוזרת לי מאוד להבין מה קורה סביבי. זה עזר לי בהרבה מקרים בעבר", סיפר סמל ר'. "אני יכול לדבר עם חשודים וזה מקל, כי לרוב הם לא יודעים עברית". סמל ר' לא מסתיר את הגאווה שלו בגדס"ר הבדואי, "הגדוד שלנו עובד ימים כלילות וזה מוכיח את עצמו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות