fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כואב לי, אני מאוכזב": הנפילה של הסיעות הדתיות בחדרה

אלי בוסקילה בקלפי צילום: הבית היהודי חדרה
אלי בוסקילה בקלפי צילום: הבית היהודי חדרה

מאוכזבים, אפילו כואבים. ראשי הסיעות הדתיות בחדרה מגיבים בכנות ובגילוי לב לתוצאות הבחירות האחרונות בהן נראה בבירור ירידה באחוזי ההצבעה לסיעות . ש"ס אמנם שמרה על כוחה מהבחירות האחרונות עם שני מנדטים אבל זהות יהודית ירדה משלושה לשני מנדטים והבית היהודי אפילו לא נכנסה למועצה וקיבלה 1,413 קולות בלבד. בבחירות הקודמות היו לסיעות הדתיות ששה מנדטים וכעת הן ירדו לארבעה.

עו"ד וחבר המועצה אלי בוסקילה עוזב את המועצה, אחרי שכאמור סיעתו הבית היהודי לא נכנסה הפעם: "כואב לי, לא באתי ורצתי על מנת לא לקבל קולות, רצנו על מנת לקבל", הוא אומר. "עשינו עשייה אדירה במשך השנים שהייתי חבר במועצת העיר והייתי בטוח לאור כך שתהיה קפיצה מבחינת התמיכה שאנחנו נקבל מהציבור, אבל לא. אז אנחנו מקבלים את זה בהכנעה ואהבה. אנחנו גאים בזה שאנחנו מדינה דמוקרטית וזו דין הבוחר וצריך לקבל אותו טוב ולרע".

מאוכזב?

"כן, ודאי ודאי. בכל זאת ציפיתי וציפיתי, הייתי בטוח שהבוחרים יתנו את אמונם בי וימשיכו גם תושבי גבעת אולגה לא נתנו".

מה תעשה עכשיו? חושב על עוד חמש שנים?

"עכשיו אני הולך לעשות לביתי. בחמש שנים שבהם פעלתי הכל היה בהתנדבות, לא קיבלתי שכר וגם עכשיו אני מתכוון להמשיך לעשות למען טובת הציבור, וזהו. לא, לא רואה את הבחירות הבאות, אני נותן לדור הצעיר שימשיך. במדינה דינמית עם כל כך הרבה התרחשויות כמו שלנו את לא יודעת מה יהיה בעוד חמש שנים. רבות מחשבות בלב איש, אני לא רוצה להצהיר הצהרות כרגע. רק אתמול עברנו את הבחירות באכזבה לא פשוטה, ניתן לדברים להיטמע. הציבור הדתי לאומי בחדרה גדול וחזק ויהיה מי שיתפוס את המושכות".

בועז ביטון (צילום: פרטי)
בועז ביטון (צילום: פרטי)

בש"ס שמרו על הכוח שלהם עם שני מנדטים אבל רצו יותר. "ציפינו לעליה, ראינו את עצמנו עם שלושה מנדטים אבל רק עלינו קצת במספר הקולות, לא משמעותי. די התאכזבנו. כנראה מה שמדבר לאנשים בסופו של דבר זה ססמאות והבטחות וחירטוטים, יותר מעשייה בפועל", אומר יו"ר ש"ס חדרה וחבר מועצת העיר בועז ביטון.

איך התחושה האישית?

"אם אני בוחן את כל המפה הפוליטית אז שמרתי על כוחי וזה לא מובן מאליו בסיטואציה שנוצרה כאן של רסיסי מפלגות. בחמש שנים האחרונות עשינו פעילות בלתי נתפסת בכל קנה מידה, שירתנו את הציבור בצורה בלתי רגילה והיינו בטוחים שיהיה לנו מנדט שלישי. אנחנו מנסים לבחון עכשיו מאיפה זה נובע. אנשים כנראה אוהבים יותר ססמאות וסיפורים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות