fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: הפועל מטה אשר/עכו יוצאת לדרך

מי השחקן שהגיע מלבנון? איזה כוכב עזב ליריבה הגדולה? ומי נסע בעקבות האהבה ליפן?
אלכס חולה אליפות. קפטן מטה אשר/עכו אלכס אוסוקין מקבל את צלחת האליפות מראשי איגוד הכדורעף)
אלכס חולה אליפות. קפטן מטה אשר/עכו אלכס אוסוקין מקבל את צלחת האליפות מראשי איגוד הכדורעף)

הפועל מטה אשר/עכו, אלופת המדינה ומחזיקת גביע המדינה ב-4 השנים האחרונות, 8, פתחה את הכנותיה לעונה הקרובה.

לאימוני הפתיחה התייצבו מספר מצומצם של שחקנים, ללא שחקני חיזוק זרים וללא שחקני נבחרת ישראל, הנמצאים בימים אלה בהכנות לקראת השלב השני של מוקדמות אליפות אירופה, שתיערך בחודש הבא.

המכה הגדולה של מטה אשר/עכו היא עזיבתו של הזר הברזילאי, לאונרדו דוס סנטוס (37), שחתם במכבי ת"א. דוס סנטוס, שהגיע לפני 3 שנים למטה אשר/עכו, הפך מהר מאוד לבורג מרכזי בקבוצה והוביל אותה לזכייה ב-3 דאבלים רצופים. במטה אשר/עכו הגישו לו הצעה כספית להמשיך לעונה נוספת, רביעית, אך הוא העדיף את הצעתה של מכבי ת"א, שהיתה גבוהה ב-10 אלף דולר מזו של מטה אשר/עכו.

המאמן נועם כץ: "העזיבה של לאו היא מכה מקצועית קשה עבורנו, כי מעבר להיותו שחקן מצוין, הוא גם הפך למנהיג בקבוצה. בשיחות שהיו לי אתו, הוא חשב שמגיע לו תגמול הולם עבור ההישגים שלו עם הקבוצה, ולדעתי בצדק, אבל לאור המגבלות התקציביות שלנו, לא יכולנו אפילו להתקרב להצעה הכספית שהוא קיבל ממכבי ת"א. הוא נמצא בשלהי הקריירה שלו, ורוצה להרוויח כמה שיותר, ואלו דברים שקורים בספורט. ניסינו לגייס מקורות כספיים כדי לשדרג לו את השכר, אבל זה היה קרב אבוד מול ההצעה של מכבי ת"א. הוא אמר שהוא מעריך מאוד את המאמץ והודה לנו על השנים הנפלאות שלנו יחד. אני רואה הרבה מאוד שחקנים, אבל אף אחד מהם לא מתקרב לרמתו. הוא משאיר אותנו עם בור מקצועי ומנהיגותי".

dos-santos
עובר לצהוב. דוס סנטוס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כץ גם התייחס לעונה הקרובה ואמר: "הוכלת להיות עונה קשה ולא פשוטה, מאחר ואני מזהה אצל מכבי ת"א והפועל כפר סבא רעב גדול מאוד להצליח ולהשיג תארים במטרה לשבור את ההגמוניה שלנו בכדורעף ב-4 השנים האחרונות".

עד כה, החתימה מטה אשר/עכו זר אחד בלבד: זי'אן אורטיז פסטרנה (27, 1.95 מ'), מפורטו ריקו, שיחק בעונה שעברה בקבוצה מהליגה הראשונה בלבנון.

הקבוצה גם מנהלת שיחות עם אלן קומל, ששיחק בעבר במטה אשר/עכו ובעונה שעברה שיחק בקבוצה מהליגה הראשונה בלבנון.

מטה אשר/עכו תצטרך גם להתגבר על עזיבתו של הקפטן שלה, אלכס אוסוקין, שעזב ליפן, בעקבות בת זוגתו היפנית, שחקנית הפועל כפר סבא לשעבר.

שחקן נוסף שלא ימשיך הוא שון קסל, שעבר להוד השרון. קסל, שהיה מועמד להמשיך עונה שנייה בקבוצה, נקע את קרסולו לפני יותר מחודש והתבקש על ידי הקבוצה, לנוח עד להחלמתו. אלא שקסל התעקש להצטרף לאימוני נבחרת ישראל, שם נקע את רגלו השנייה במהלך אחד האימונים. במטה אשר/עכו כעסו על התנהלותו של השחקן ולאור פציעתו הכפולה ותקופת ההחלמה הארוכה שצפויה לו, הוחלט לשחררו.

קאם בק מזהיר. הקפטן אלכס אוסוקין חוגג
הקפטן אלכס אוסוקין (צילום: אדריאן הרבשטיין)

המאמן כץ: "למרות שידענו ששון פצוע, רצינו מאוד שהוא ימשיך אתנו. הוא גם בחור נהדר ושחקן יוצא מן הכלל, אבל פציעותיו עוררו סימני השאלה לגבי מועד החלמתו ולא יכולנו לקחת את הסיכון הזה".

בינתיים, הסגל המתגבש כולל את שירן ויסמן, איליה גולדרינג, גנדי סוקולוב, עידו סלע, עודד קבקוב ושני כהן שהגיע מהפועל המעפיל. שחקני הנוער: דניאל גלילי, אנוש שטיפש ויונתן מאל, צפויים להיכלל גם הם בסגל הקבוצה הבוגרת.

מטה אשר/עכו גם סיכמה על חזרתו של אריאל כצנלסון, ששיחק בעבר בקבוצה ובעונה שעברה שיחק בקבוצת קובורג מהליגה הגרמנית הראשונה.

הפועל מטה אשר/עכו, שתשחק בעונה הקרובה, לראשונה בתולדות ענף הכדורעף הישראלי, במוקדמות ליגת האלופות, תפגוש בסיבוב הראשון את הקבוצה האוסטרית, טירול אינסברוק. מטה אשר/עכו, שתחל את דרכה האירופית בסיבוב השני של המפעל היוקרתי, תארח את המפגש הראשון בהיכל הספורט עין שרה בנהריה ו-4 ימים לאחר מכן תצא לאוסטריה, למשחק הגומלין. המשחקים יתקיימו בחודש נובמבר.

המנצחת במפגש זה תעלה לסיבוב השלישי והאחרון לפני הכניסה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

הפועל מטה אשר/עכו תפתח את העונה בטורניר אטקין המסורתי (19-20.10), יחד עם  מכבי ת"א, הפועל כפר סבא והפועל מנשה/חדרה/עמק חפר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות