fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: הפועל מטה אשר/עכו השלימה עוד דאבל

אלכס חולה אליפות. קפטן מטה אשר/עכו אלכס אוסוקין מקבל את צלחת האליפות מראשי איגוד הכדורעף)
אלכס חולה אליפות. קפטן מטה אשר/עכו אלכס אוסוקין מקבל את צלחת האליפות מראשי איגוד הכדורעף)

אליפות ידועה מראש

התירוצים מהקיץ האחרון על עונה אבודה עקב קיצוץ חד בתקציב הקבוצה היו מוקדמים, ההפסד הביתי במחזור הפתיחה להפועל כפר סבא כבר נשכח והחששות מאובדן האליפות התנפצו מהר מאוד. אם בתחילת העונה סימנו רבים את הפועל מטה אשר/עכו כמי שתאבד העונה את ההגמוניה האדומה, כנראה לא מכיר מספיק טוב את רוח המועדון. את אותה ווינריות שהמאמן נועם כץ, מנחיל לשחקניו, וכל זאת בזכות התמיכה המופלאה של הצוות מסביב: היו"ר מיכאל קישון, המנהל עופר מסד, רן ניר (חבר הנהלה), גל מנצור (מנהל מחלקת הספורט), ליאת רום ואיתי קדם (רכזי הכדורעף), ד"ר צור עצמון (רופא הקבוצה), תומר תירוש (פיזיותרפיסט), כבי דש (פילאטיס), וכמובן הקהל המדהים שפשוט חשמל את היכל הספורט בנעמן והחדיר לוורידי השחקנים את האנרגיות המטורפות.

אז נכון, זו היתה זכייה באליפות רביעית ברציפות ותואר שמיני רצוף (מטה אשר/עכו היא גם מחזיקת גביע המדינה ב-4 השנים האחרונות), וגם ההתרגשות לא היתה בשמיים. אפילו היכל הספורט בנעמן, שלפני 4 שנים אייש כל כיסא וכיסה כל מטר בטון מרובע באוהדים, לא היה ממש מלא. גם ההכנות היו לקראת זכייה בטוחה. חולצות, צעיפים ושאר אביזרי עידוד חולקו בכניסה, והתחושה הכללית היתה שהערב הזה הולך להיגמר בקול ששון וקול שמחה.

הפועל מטה אשר/עכו עמדה בציפיות והשלימה דאבל (זכייה בגביע ובאליפות) רביעי רצוף, כשגברה במפגש השלישי על הפועל כפר סבא, 0:3 (23:25, 21:25, 19:25) לעיני 1800 צופים אדומים נלהבים.

זה היה כמו תסריט ידוע מראש, למרות שעל הפרקט, בעוד שחקניו מבצעים תרגילי חימום אחרונים, המאמן נועם כץ, נראה מתוח. מנותק מעט מההמולה מסביב, כץ התרכז בפתקי נייר קטנים ומקומטים, כשעליהם משורבטים תרגילי ביצוע מחושבים. פרפקציוניסט.

לא נפסיק לחגוג. שחקני מטה אשר/עכו עם צלחת האליפות  (צילומים: דורית ריטבו)
לא נפסיק לחגוג. שחקני מטה אשר/עכו עם צלחת האליפות  (צילומים: דורית ריטבו)

 

בדרך לאליפות עוברים את כפר סבא

פתיחת המשחק היתה כולה אדומה ומטה אשר/עכו עלתה מהר מאוד ליתרון, 3:8. כפר סבא התאוששה והשוותה ל_16:16. נקודה רדפה נקודה, עד שהאורחים היממו ועלו ליתרון, 19:20. מטה אשר/עכו התעוררה וגמרה עניין עם ניצחון דחוק במערכה הראשונה, 23:25. המערכה השנייה נפתחה בבליץ של כפר סבא, 0:3. מטה אשר/עכו רצה ל_0:6 והשלימה מהפך. עד לסיום, היתרון נשמר ומטה אשר/עכו עם 21:25, עלתה ל_0:2 במערכות. במערכה השלישית היתה נדמה שכפר סבא הרימה ידיים ואפשרה לאדומים להנחית נקודות מכל עבר. כפר סבא אומנם נתנה פייט, אבל מטה אשר/עכו היתה פשוט טובה יותר, ניצחה 19:25, והתפנתה לחגיגות משכרות. בעצם, לא, כי מישהו שכח לרגע מהמסורת ולא דאג לשמפניות. היו"ר מיכאל קישון, אפילו לא תירץ: "מרוב שהיינו עסוקים כל כך בארגון מסביב, פשוט שכחנו שיש גם מסורת. אנחנו קיבוצניקים צנועים, אז נסתפק במים מינראליים".

לאלופה האדומה הנחיתו נקודות: פרדו סילבה – 13 נק', גנדי סוקולוב -11 נק', אלכס אוסוקין ואיליה גולדרין – 10 נק' כ"א, לאונרדו דוס סנטוס -8 נק', שון קסל – 1 נק'.

מיד בסיום המשחק נערך טקס הענקת צלחת האליפות, במעמד ראש מועצת מטה אשר יורם ישראלי, סגנו משה דוידוביץ', ח"כ זוהיר בהלול וראשי איגוד הכדורעף.

הקהל המקומי גילה בגרות ספורטיבית ובמשך דקות ארוכות מחה כפיים לשחקני הפועל כפר סבא, שעלו לפודיום להתנחם במדליות. כששחקני מטה אשר/עכו, נקראו לעלות לפודיום המנצחים, זרם של קונפטי ניתח עליהם והשמחה התפרצה מכל עבר.

צלחת האליפות היתה הדבר הכי מבוקש באולם והיא עברה משחקן לשחקן ומאוהד לאוהד, לסלפי מזכרת מרגש.

בסיום הערב יצאה הקבוצה לחגוג את האליפות ה_13 שלה, בארוחה מפנקת במסעדת בי.בי.בי. בנהריה.

אלכס חולה אליפות. קפטן מטה אשר/עכו אלכס אוסוקין מקבל את צלחת האליפות מראשי איגוד הכדורעף)
אלכס חולה אליפות. קפטן מטה אשר/עכו אלכס אוסוקין מקבל את צלחת האליפות מראשי איגוד הכדורעף צילומים: דורית ריטבו)

 

הצלחה בדרכי נועם

הרבה גבות הורמו לאחרונה, כשהמאמן המצליח של הקבוצה, נועם כץ, דחה הצעה מחמיאה לאימון נבחרת ישראל. הסיבה לדחייה: התעקשות איגוד הכדורעף שכץ יתרכז באימון הנבחרת בלבד ויוותר על אימון מטה אשר/עכו. כל הניסיונות להגיע לפתרון מוסכם כשלו וגם האיום של חברי הנהלת הקבוצה לעזוב במידה וכץ יחליט שלא להמשיך, הניעו את כץ להישאר בבית האדום.

כץ: "לפני 4 שנים, לא חלמתי על 4 זכיות רצופות בדאבל. אני חושב שלהישג שלנו אין תקדים בספורט העולמי. ב_4 השנים האחרונות, המאזן שלנו עומד על 120 ניצחונות מול 4 הפסדים. תבדקו בכל ספרי ההיסטוריה אם יש עוד קבוצה, בכל ענף ספורט, עם מאזן מרשים כזה. יש בהפועל מטה אשר/עכו משהו מיוחד, שאין בקבוצות אחרות וזה רוח המועדון".

"הזכייה בדאבל השנה היא מיוחדת ומרגשת ומייצגת את הווינריות, הנשמה והלב הענק של הקבוצה. וגם הוכיחה שלא תמיד צריך אוליגרך כדי להגיע להישגים. יש אצלנו קסם מיוחד, יש תמיכה של ההנהלה וקהל מדהים. בעונות קודמות, היה לנו יתרון מקצועי על פני הקבוצות היריבות, אבל העונה הגענו לליגה עם סגל שחקנים קצר ושחקנים צעירים וחסרי ניסיון כמו איליה גולדרין ושון קסל וקידמנו אותם. כקבוצה, הראנו מנטאליות של מנצחים. השחקנים גילו מחויבות אדירה והרגשת הביחד והחיבוק התומך מההנהלה, מהאוהדים ומהסביבה, הכניסו בנו אנרגיות מטורפות. הזכייה בדאבל לימדה אותי הרבה, כי עם קבוצה כזאת לפני 5 שנים, לא הייתי מצליח ככה. אני גאה בשחקנים ומודה לקהל על התמיכה האדירה. אנחנו קבוצה של קהילה ואני שמח שגרמנו להם אושר".

8 תארים ב_4 שנים, אין תחושת שובע ורצון לחפש אתגרים אחרים?

"ויתרתי על אימון נבחרת ישראל בשביל הפועל מטה אשר/עכו, וזה אומר הכל. אני לא שבע כי אני יודע שמצפים לי עוד אתגרים עם מטה אשר/עכו".

אדריכלי הניצחון. המאמן כץ עם היו"ר מיכאל קישון, מקבלים כבוד מראש המועצה יורם ישראלי ונציג התנועה הקיבוצית
אדריכלי הניצחון. המאמן כץ עם היו"ר מיכאל קישון, מקבלים כבוד מראש המועצה יורם ישראלי ונציג התנועה הקיבוצית

צילומים: דורית ריטבו)

 

קרנבל ברזילאי

לאונרדו דוס סנטוס (37) הוא ללא ספק אחד השחקנים הזרים הטובים והאיכותיים, שנחתו בישראל. הברזילאי של מטה אשר/עכו, התאקלם מהר בחיי הקיבוץ השקטים, וסיכם: "זו העונה הכי טובה שלי בקריירה. בתחילת העונה, הכינו אותי שאנחנו הולכים לקראת עונה קשה כי התקציב ירד והקבוצה תתבסס יותר על שחקנים צעירים. כבר מהאימונים הראשונים ראיתי שהם אומנם צעירים אבל מאוד כישרוניים. החיבור בינינו היה מהיר ותמכנו אחד בשני וזה הפך את העונה הזאת למדהימה במיוחד. אני מודה לקהל שתמך בנו והדבר היחיד שאנחנו יכולים לתת לו בחזרה זה לשמוח".

אוהדות באדום. מעודדות ביציע מטה אשר/עכו חוגגות את הזכייה באליפות
אוהדות באדום. מעודדות ביציע מטה אשר/עכו חוגגות את הזכייה באליפות צילומים: דורית ריטבו)

 

האבא התאושש משבץ מוחי ובא לחגוג עם הבן

ההתרגשות שאחזה בשון קסל, שחקנה הצעיר של מטה אשר/עכו, על הזכייה בתואר האליפות לא היתה מובנת מאליה. לפני 3 חודשים לקה אביו, חיים, מאמן קבוצת הנשים של מכבי חיפה ונשיא המועדון שלה, בשבץ מוחי והובהל לבית החולים במצב קשה. קסל האב, שחיכה 31 שנים לתואר, לא היה שם כשקבוצתו השלימה דאבל היסטורי. בשל מצבו הבריאותי, קסל לא נכח במעמד הזכייה בגביע המדינה ואת משחק האליפות ראה מהיציע, לאחר שהתעקש להגיע לאולם, בניגוד להמלצת הרופאים. "כשראיתי את התמונות של השחקנים שלנו מניפות את הגביע, בכיתי" שחזר קסל, "31 שנים חיכיתי למעמד הזה וכשזה קורה סוף סוף, אני לא שם. לכן, התעקשתי להגיע למשחק האליפות".

כשמטה אשר/עכו זכתה בגביע המדינה, הילד, שון, הקדיש את הזכייה לאביו. הפעם, התייצבה משפחת קסל בהרכב מלא ביציעים, והאבא חיים, נראה נרגש ומאושר עם הזכייה של בנו. "הרבה זמן חיכיתי לזכות בתואר ואני מאושר שזכיתי לקבל באותה עונה גם עם הקבוצה שלי וגם עם הבן שלי. שון עשה את זה בגדול ואני ממש גאה בו. תמיד ידעתי שיש לו את זה ומאוד תמכנו בו כשהחליט להגיע למטה אשר/עכו. כשישבתי איתם לפני העונה, הם קצת חששו להחתים אותו בגלל הגיל וחוסר הניסיון. אמרתי להם שלילד יש בסיס מקצועי טוב, והוא מאוד חזק מבחינה מנטאלית. אני שמח שבמהלך העונה הוא הוכיח את עצמו".

שון: "זו היתה עונה כייפית. ההתחלה היתה קשה עם הרבה מאוד לחץ, אבל אני שמח שהוכחתי את האמון שנתנו בי. יש פה חבורה של גברים שעבדו קשה בשביל להצליח. היינו מלוכדים וביחד עשינו דברים מדהימים. כל אחד נתן את האקסטרה בדיוק בזמן הנכון. היה מרגש מאוד לראות את התמיכה והעידוד של הקהל".

גם עבור איליה גולדרין (21), היתה זו עונה ראשונה עם זכייה בתארים. "בתחילת העונה לא האמנתי שנסיים ככה את העונה עם זכייה בגביע המדינה ובאליפות", אמר גולדרין, "חשבתי שנהיה קבוצת מרכז טבלה. כשהגיע הניצחון הראשון ואחריו עוד ניצחון ועוד ניצחון, הביטחון חזר וצברתי ניסיון. אלה תארים ראשונים שלי וזה ממש מרגש. אני רוצה עוד תארים".

דאבל כפול. משפחת קסל חוגגת
דאבל כפול. משפחת קסל חוגגת  (צילומים: דורית ריטבו)

 

אלכס חולה אהבה

קפטן הקבוצה אלכס אוסוקין, שכבר רגיל למעמדים כאלה, לא הסתיר את התרגשותו מהנפה נוספת. "כל זכייה בתואר כלשהוא, גביע או אליפות, מרגשת מחדש", אמר אוסוקין, "אומנם זה נראה קל, אבל מאחורי ההצלחה יש המון עבודה והשקעה רבה. בתחילת העונה, כשכולם חשבו שנחלשנו, אמרתי שניפגש בחגיגות האליפות בסיום העונה וצדקתי. אני מכיר את רוח המועדון ויודע איזה חומר שחקנים יש לנו ומה הפוטנציאל שלנו. אני שמח שעמדתי במילה ומקווה שניפגש באותו מעמד גם בשנה הבאה".

אירופה זה כאן

גנדי סוקולוב, שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורעף הישראלי, התחיל את דרכו במכבי ת"א ומשם עבר לליגה הראשונה בגרמניה. למרות הגשמת החלום האירופאי הוא החליט לחזור לישראל בעקבות אהבתו לשחקנית כדורעף ישראלית, ובקיץ האחרון נחת במטה אשר/עכו. היום, נראה שהבחירה שלו השתלמה במיוחד. "זו האליפות הכי מתוקה בקריירה שלי", אמר סוקולוב, "בתחילת העונה, כשכולם היו פסימיים, אנחנו השחקנים האמנו שאפשר לעשות את זה. לאט לאט התחברנו וכולם פה נתנו אקסטרה. הקהל פה נותן אווירה יותר טובה מאשר בחו"ל ואין ספק שיש לו חלק נכבד בהצלחת הקבוצה".

בדיה שהפכה לאגדה

שירן ויסמן, שכבר חווה עם מטה אשר/עכו זכייה בתארים, סיפר: "הזכייה בדאבל השנה היתה הכי פחות צפויה, כי בתחילת העונה זה נשמע כמו בדיה שבסוף הפכה לאגדה. אין לי הסבר הגיוני להצלחה שלנו העונה. עברנו דרך והדינאמיקה בינינו עבדה בצורה מדהימה. הקהל נתן תצוגת עידוד מטורפת ואין לי מילים לתאר את התחושה הזאת. זה כנראה הדי.אן.איי. של המועדון".

היו"ר מיכאל קישון: "כל 4 האליפויות הן מתוקות ואין אחת שמרגשת יותר מקודמתה. בתחילת העונה, כשהבנתי שמקצצים לנו בתקציב וניאלץ לבנות קבוצה עם שחקן זר אחד פחות ויותר שחקנים צעירים, אמרתי שאם נסיים מקום 3_4, זה יהיה הישג. עם תחילת הסיבוב השני, כשניצחנו בכפר סבא, נכנסה בי התחושה שהולך להתפתח משהו טוב. אין לי שובע מתארים וכבר השבוע נפתח בהכנות לעונה הבאה".

יובל המאושר. יובל פינקשלטיין חוגג עם האוהדים
יובל המאושר. יובל פינקשלטיין חוגג עם האוהדים (צילומים: דורית ריטבו)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות