fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מי שספגה בדקה ה-90?

מי הבקיעה בדקה ה-90? למי נקטע רצף הניצחונות? מי עלתה על מסלול הניצחונות? מה עשתה אורט עכו באליפות הארצית לבתי ספר תיכוניים? הליגה לוותיקים נפתחה בסערה: מי חגגה?
שער ראשון העונה. בר כהן ממעלות חוגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שער ראשון העונה. בר כהן ממעלות חוגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו (ליגת על)

יש מאמנים שלומדים בדרך הקשה, ומשתפרים. יש מאמנים שלומדים בדרך הקלה, ומתקדמים. ויש מאמנים שלא לומדים בכלל, ועם השנים נעלמים מתבנית נוף מאמני ליגת העל. הצוות המקצועי המוביל בהפועל עכו, המאמן ירון הוכנבוים ועוזרו איציק טוויזר, שייך לסוג האחרון וההתעקשות שלו בצדקת דרכם, גורמת לקבוצתם לאבד שוב ושוב נקודות יקרות.

קחו למשל את העניין של הצבת שחקן ליד הקורה בבעיטות קרן. במשחק ההפסד להפועל ת"א (1:0), ניצל אדי גוטליב יציאה רעה של השוער העכואי דני עמוס, ונגח לרשת החשופה. אילו עמד שחקן עכואי צמוד לקורה, הוא היה מרחיק בקלות את הכדור. התרענו על כך, אבל צמד המאמנים של הפועל עכו, סבר אחרת וסיפק תירוצים למחדל. במחזור האחרון, בהפסד הביתי לבני יהודה, הם שוב נענשו על אותה טעות. זה קרה בדקת הסיום. כדור קרן הוגבה לרחבת עכו, השוער דני עמוס קלט ושמט, ופרדו גלבאן האורח אמר תודה והשחיל בקלילות פנימה. שוב התברר, כי אילו עמד שחקן בצמוד לקורה, הוא יכול היה למנוע את השער, שהותיר את הפועל עכו שבוע נוסף מתחת לקו האדום.

עוזר המאמן טוויזר מתגונן ואומר כי מדובר במהלך מיושן, ובכדורגל המודרני אין טעם להציב שחקן ליד הקורה, אלא להציבו כשומר על שחקן יריב. הפילוסופיה הזאת אינה עומדת במבחן המציאות, בעיקר כששחקני הפועל עכו לוקים בשמירה על שחקני היריב.

בעכו גם טענו לעבירה על השוער לפני כיבוש השער, אבל לא זה מה שיחזיר לקבוצה את הנקודה האבודה.

להפועל עכו לא הגיע להפסיד, אבל בכדורגל, כידוע, אין מגיע, והקלישאה השחוקה אך הנכונה שאומרת שמי שלא מבקיע, סופו לספוג, הוכיחה את עצמה גם הפעם. הפועל עכו ייצרה לעצמה מצבי הבקעה מצוינים, אבל חוסר המחץ בהתקפה, שוב היה בעוכריה. בדקה ה-41, הוציא דור כוכב כדור רוחב לאורך רחבת בני יהודה. הכדור עבר את כל הגנה בני יהודה והותיר את אליאור סיידר בודד מול השוער האורח. סיידר, בחוסר ריכוז משווע ומול שער שרוחבו 7.32 מ', בעט היישר לגופו של השוער המזנק. בדקה ה-70 שלח עלא ג'עפר כדור עומק מצוין לכוכב, שחדר לרחבה, אך מול השוער, החמיץ ברשלנות. בדקה ה-90, ניצלה בני יהודה את הטעות של השוער עמוס, כדי להשיג הכרעה. מלבד השגיאה של עמוס, אי אפשר לנקות מאשמה את ניהול המשחק של הוכנבוים את טוויזר. בדקה ה-77, הוחלף ציון צמח, מהבולטים בשורות עכו, לטובת דור ז'אן הצעיר. חילוף שלישי כלל לא בוצע, למרות חולשתם של מספר שחקנים, בעיקר בחלק ההתקפי של הקבוצה.

המאמן ירון הוכנבוים: "הגענו למצבים טובים ונוחים, אך לצערי החמצנו. אם יש שחקן שהייתי רוצה שיגיע למצבים שהגענו אליהם, זה אליאור סיידר. קורה שמחמיצים. לפני השער שבני יהודה כבשה, היתה עבירה על השוער שלנו, ללא תגובת השופט. עצוב שזה קרה, אבל זה סיפור המשחק. דני עמוס שוער מצוין והוא העסקה הכי טובה שלנו העונה. הוא אחד הטובים בליגה". בתגובה לחילוף התמוה של ציון צמח, שגרר קריאות בוז מצד הקהל לעבר המאמן וקריאות עידוד לשחקן, אמר הוכנבוים: "ציון צמח קיבל מכה ולכן הוחלף. החילוף היה התקפי במטרה ברורה, לנצח".

החלוץ אליאור סיידר, שרשם את החמצת המשחק, אמר: "ניסיתי לבעוט נגד התנועה של השוער, אבל הכדור פגע בדיוק בגופו. כמו שכולם הספידו אותנו בעונה שעברה וניצלנו, אני מאמין שככה יקרה גם השנה".

במחזור הקרוב מצפה לעכו משחק חוץ קשה נגד הפועל כפר סבא. הוכנבוים: "זה מסוג המשחקים מול קבוצות ברמתנו, אבל יהיו עוד הרבה מפגשים כאלה העונה ומשחק אחד לא יקבע גורלות. אני מאמין בשחקנים שלי ותומך בהם. יהיה קשה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. מהידע, מהניסיון ומההיכרות שלי עם ליגת העל, אני בטוח שהפועל עכו לא תרד".

בקבוצה מנסים להכשיר את צמד המגינים ליאור לוי ושמוליק מלול, שנעדרו מהמשחק נגד בני יהודה עקב פציעות.

מחפשים חיזוק בליגה הלאומית

הצוות המקצועי של הקבוצה עם המאמן הוכנבוים, עוזרו טוויזר והמנכ"ל הטרי רפי סולטן, עקבו בסוף השבוע שעבר אחרי שחקני הפועל עפולה מהליגה הלאומית, גיא דיין ושלומי חנוכה. שני השחקנים כבר קיבלו הצעה להצטרף לעכו בחלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר ובימים הקרובים אמורה להתקבל תשובה מעפולה האם היא מסכימה לשחרר את השחקנים. סולטן: "אנחנו חייבים להתחזק ועושים כל מאמץ באיתור שחקני חיזוק. גיא דיין זכור אצלנו לטובה וגם כיום אנחנו סבורים שיש לו מה לתרום". מלבד השניים הללו, צפויים להגיע בימים הקרובים להתרשמות עוד מספר שחקנים זרים. הוכנבוים: "למרות שאני מאמין בסגל השחקנים הקיים, יש לנו כמה נקודות תורפה שעלינו לחזק. לכולם ברור שהפועל עכו חייבת להתחזק ואני מקווה שזה יקרה בקרוב".

מתוסכל. עלא ג'אפר מהפועל עכו, בסיום משחק ההפסד לבני יהודה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מתוסכל. עלא ג'אפר מהפועל עכו, בסיום משחק ההפסד לבני יהודה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סקציה מעלות (ליגה א')

הניצחון הראשון שהושג במחזור הקודם על מג'ד אלכרום (0:1), פתח לקבוצה את התיאבון ובמשחק האחרון רשמה מעלות ניצחון ליגה שני ברציפות, ושוב במשחק חוץ, הפעם נגד הפועל בית שאן, 0:3. בר כהן שבר בצורת ארוכה וכבש את הראשון בדקה ה-26. מעלות הצליחה להצר את צעדי התקפת בית שאן ולשמור על יתרונה. ככל שחלפו הדקות, הגבירו המארחים את הלחץ ודיללו את החלק האחורי. בדקה ה-81 ניצלה זאת מעלות עד תום כשזכתה בבעיטת עונשין מ-11 מ'. אילן טל הבלתי נגמר דייק מהנקודה הלבנה והכפיל את היתרון של קבוצתו, 0:2. מיד לאחר כיבוש השער הוחלף טל ובמקומו נכנס החלוץ סלים גנטוס, שכבש כבר בנגיעתו הראשונה בכדור וקבע את תוצאת המשחק, 0:3 למעלות.

מנהל הקבוצה גבי שמחון: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. השינוי שהביא עימו המאמן ברוך ממן ותוספת הכוח של השחקנים החדשים שהבאנו, הוכיחו את עצמם. החבר'ה נתנו משחק הקרבה ולחימה והגיע לנו לנצח. אני מאוד מקווה שיצאנו לדרך חדשה ושלהצלחה הזאת תהיה המשכיות".

למרות הניצחון, נותרה מעלות מתחת לקו האדום, אך עזבה את המקום האחרון והתקרבה עד כדי 2 נקודות בלבד מהיריבה שמעליה, מכבי דלית אלכרמל.

החלוץ אליאס חורי, הושעה לאחר שלא התייצב לאחד האימונים והחרים את ועדת המשמעת שנקבעה לו. חורי תירץ את היעדרותו מכך שהוא היה בלימודים, אבל בקבוצה טוענים כי הם מחויבים לשמור על מסגרת תקינה ורצינות מצד השחקנים. אם לא יימצא פתרון לסוגית היעדרויותיו של השחקן עקב לימודיו, תישקל האפשרות לשחררו.

שער ראשון העונה. בר כהן ממעלות חוגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שער ראשון העונה. בר כהן ממעלות חוגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

גביע המדינה: מעלות הודחה בפנדלים

בתום משחק דרמטי, הודחה סקציה מעלות ממעגל משחקי גביע המדינה אחרי שהפסידה במשחק חוץ לבית"ר כפר סבא (ליגה א', מחוז דרום). בדקה ה-20 החמיצו המארחים מכפר סבא בעיטת עונשין מ-11 מ'. בדקה ה-37, העלה בר כהן את קבוצתו ליתרון, 0:1. בדקה ה-70, ספגה מעלות את השוויון. עמוק בתוספת הזמן, בהתקפה האחרונה במשחק, הכשיל מומי יעקב שחקן אורח ברחבה, הורחק באדום וקבע פנדל לחובת קבוצתו. למזלה של מעלות, הפנדל הוחמץ והקבוצות המשיכו להארכה. בדקה ה-110, עלתה כפר סבא ליתרון, 1:2. בדקה האחרונה של ההארכה, השווה אילן טל, בפנדל ל-2:2, ושלח את הקבוצות להכרעה מהנקודה הלבנה. במצב של שוויון, 3:3, החטיאו גיא רפאלי ואילן טל את בעיטותיהם, וכפר סבא ניצלה זאת כדי להכריע את המערכה, 3:4.

בר כהן, סיכם: "גביע המדינה הוא חלון הראווה של הליגות הנמוכות ותמיד כיף להיות סינדרלה ולזכות בחשיפה ואהדה תקשורתית. חבל שלא הצלחנו לעלות שלב, אבל הראש שלנו עכשיו בליגה ואנחנו צריכים להמשיך את היכולת שלנו מהמשחקים האחרונים כדי לצבור כמה שיותר נקודות שיחלצו אותנו מהמקום בו אנחנו נמצאים".

בית"ר נהריה (ליגה ב')

אחרי 4 ניצחונות רצופים, נעצרה הקבוצה כשהפסידה במשחק חוץ לעולה החדשה בית"ר כפר קנא, מהתחתית, 2:0. שני השערים של המארחים נכבשו בדקות הסיום (דקה 83 ו-90). המאמן אמיתי ברק: "בליגה הזאת, ללחימה יש משמעות מכרעת. לא מספיק לשחק כדורגל יפה ולשלוט במגרש, צריך גם להילחם על הנקודות. וזה, לצערי, עדיין אין לנו בגלל חוסר ניסיון של כמה שחקנים אצלנו. אני מקווה שלא נצטער על איבוד הנקודות האלה ושנדע לתקן את זה כבר במשחקים הקרובים. המטרה שלנו היא לנסות להגיע לפלייאוף העליון ואם עד סיום הסיבוב השני נראה שאנחנו בעניינים, נחפש לרענן את הסגל ולהתחזק".

הבלם הצעיר עלי אחמד מהפועל עכו, שאף שותף בתחילת העונה בכמה משחקים בגביע הטוטו בליגת העל ובהמשך הושאל למכבי קרית אתא מליגה א', צורף. עלי הוא בנו של שחקן העבר חוסיין עליהו, שכיכב שנים רבות בהפועל עכו ואף שיתף פעולה עם המאמן של בנו, אמיתי ברק.

מכבי עכו (ליגה ב')

אחרי פתיחת עונה מגומגמת ורעה, נראה שמכבי עכו מתחילה להתייצב. הקבוצה השיגה ניצחון שני ברציפות ומשחק רביעי ללא הפסד, כשגברה במשחק בית רב שערים על הפועל סמיע, 3:5. המשחק הוכרע למעשה כבר במחצית הראשונה. אסף הררי (דקה 9), פתח את מסכת השערים. דין לזרא העלה ל-0:2 (דקה 22), אביב אלון הגדיל ל_0:3 (דקה 26), לזרא, בשער אישי שני, הצמיח את היתרון ל_0:4, ורגע לפני סיום המחצית הראשונה כבש יקי ויצמן את החמישי. במחצית השנייה נרדמו המכבים מעכו ואפשרו לאורחים לכבוש 3 שערים (בדקות 53, 66 ו_79). בדקה ה-84 איבדה עכו את יקי ויצמן, שספג כרטיס צהוב שני והורחק, בפעם השנייה בתוך חודש.

בעקבות הניצחון התרחקה מכבי עכו מעט מהתחתית והתקדמה למקום ה-9 בטבלה עם 15 נק' (3 נקודות בלבד מהמקום החמישי, שמוביל לפלייאוף העליון.

היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו: "הקבוצה במגמת ההתאוששות, אבל זו רק תחילת הדרך. אנחנו עדיין קבוצת תחתית. נראה שהקבוצה התחילה להתחבר, השחקנים כבר מבינים אחד את השני ואת הדרך של המאמן, ומה שאנחנו צריכים עכשיו זה לשמור על יציבות ועל המשכיות. המחצית הראשונה נגד סמיע היתה מצוינת, אבל אסור היה לנו להיראות כמו שנראינו במחצית השנייה. אלה דברים שנצטרך לעבוד עליהם. השחקנים עדיין בתקופת מבחן אצלי, כולל המאמן, ואת ההחלטות אקבל בסוף החודש כשנראה לאן מועדות פני הקבוצה".

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ניצחה את האחרונה בטבלה, הפועל מ'רר, 0:2. ההכרעה היתה מהירה וכבר אחרי 5 דקות, הושגו שני שערי הניצחון שנכבשו מרגלי מוחמד שלאטה ומוחמד אבוריא. הניצחון הרחיק את אחי עכו 3 נקודות מהקו האדום והעלה אותה למקום ה-13 בטבלה עם 12 נקודות.

ותיקים: ניצחונות למכבי עכו ומעלות

קבוצות הוותיקים של מכבי עכו ומעלות, פתחו את העונה בניצחונות.

ותיקי יהודה אדרי מעלות, הביסו את ותיקי כעביה, 0:10. בקונצרט השערים השתתפו: שחר שיון ואיתן בן חמו – 3 שערים, דורון בן דוד ויחיאב אלמקייס – 2 שערים כ"א. המאמן אודי בן נעים מונה למאמן במקומו של אייל עייש, שימשיך להיות שחקן בקבוצה. הקבוצה גם צירפה את יאיר אבוטבול מוותיקי מכבי עכו.

הקבוצה זכתה לתרומת סט תלבושות מפליקס ללוש, קבלן לעבודות חשמל וסט אימוניות משחקן הקבוצה תומר אלקיים.

היו"ר יורם דדון: "בנינו השנה סגל רחב וחזק במטרה להתמודד על כל התארים". מכבי אהרון גאון עכו, בהדרכת המאמן שרון אבו חצירא, השיגה ניצחון צנוע יותר כשגברה על ותיקי מכר, 0:3, מצמד שערים שכבש ערן גאון ושער נוסף שהבקיע דותן שלום. בעונה שעברה הגיעו ותיקי מכבי עכו עד לגמר, שם הפסידו לוותיקי הפועל באר שבע, 1:0, והסתפקו בתואר סגני אלופי הארץ.

מנהל הקבוצה אבי אסולין הביע תקווה לעונה מוצלחת, לפחות כמו בעונה שחלפה.

פתחו את העונה בסערה. ותיקי יהודה אדרי מעלות  (צילום: שלמה שרביט)
פתחו את העונה בסערה. ותיקי יהודה אדרי מעלות (צילום: שלמה שרביט)

אליפות בתי הספר התיכוניים: אורט עכו פספסה את הגמר

נבחרת הקטרגל של אורט עכו בגילאי כיתות י'-י"ב, בהדרכת המאמן דוד אדרי, היתה קרובה מאוד לחולל סנסציה ענקית כשהגיעה עד לשלב חצי גמר אליפות בתי הספר התיכוניים. אורט עכו הגיעה לאליפות כאנדר-דוג מובהק. "בהגרלה, כולם רצו לקבל אותנו", העיד המאמן אדרי, "אבל על המגרש, הם קיבלו מאיתנו בראש".

בית הגמר הארצי כלל את 12 האלופות המחוזיות, שחולקו ל-4 בתים של 3 קבוצות בכל בית. שתי הראשונות מכל בית, עלו לשלב הבא. הנבחרת העכואית פתחה את בית הגמר בהפסד לעירוני ד' ת"א, 2:0. במשחק השני היא הפתיעה כשגברה על אלופת המדינה, תיכון חדרה, 3:4, משערים של מאור תורג'מן (צמד), גל אטיאס ורועי רבינוביץ'. הניצחון הזה העניק לאורט עכו את המקום השני ואת הכרטיס לרבע הגמר, שם חיכתה לה סגנית אלופת המדינה, תיכון עירוני באר שבע. חניכיו של המאמן אדרי לא נבהלו מהיריבה האיכותית והדהימו בניצחון, 2:3, עם שערים של מאור תורג'מן (צמד) וגל אטיאס. בשלב חצי הגמר פגשה אורט עכו את תיכון רנה קסין ירושלים. עכו כבר הוליכה במחצית ביתרון, 0:3, משערים של מאור תורג'מן, גיתאי סופר ורועי רבינוביץ'. הירושלים הצליחו להשוות במחצית השנייה ל-3:3. מאור תורג'מן החזיר לעכו את היתרון, 3:4, אבל בשתי הדקות האחרונות, ספגה עכו פעמיים ונוצחה, 5:4.

המאמן אדרי, סיכם: "מאכזב מאוד לפספס גמר בשתי דקות, אבל בסך הכל נתנו הופעה ייצוגית מכובדת מאוד. השחקנים שלנו הפגינו יכולת מדהימה ביומיים אינטנסיביים מאוד, ואני בהחלט גאה בהם. ההשתתפות באליפות היתה חוויה מהנה ואני מודה לכולם על התמיכה ועל הפרגון".

מנהל בית הספר שמיל לוי, שליווה את הקבוצה במהלך האליפות, בירך את השחקנים על הישגם, בעוד צוות המורים והתלמידים קיבלו את פני שחקני הקבוצה עם שלטי ברכה ותודה.

הפתיעו את כולם. נבחרת הקטרגל של אורט עכו  (צילום: באדיבות אורט עכו)

 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 9)

הפועל בקה אלגרביה -הפועל עכו, 3:2. לעכו: איתי מורנו -שלישייה.

ארצית (מחזור 9)

אחי איכסל – הפועל מטה אשר, 7:0. למטה אשר: אליאור אביטן – רביעייה, מחמוד חאמד – שלישייה.

נערים א'

ארצית (מחזור 9)

הפועל עכו – אחי נצרת, 3:1. לעכו: נסיר מג'דוב.

הפועל חיפה – מכבי נהריה, 1:4. לנהריה: אייל גולן.

נערים ב'

ארצית (מחזור 11)

קדימה/צורן – הפועל עכו, 2:0. לעכו: עלי חוג'ראת ועומרי כהן.

מחוזית (מחזור 8)

הפועל מטה אשר – הפועל עיבלין, 0:0.

הפועל שפרעם – בית"ר עכו, 3:1. לעכו: יניב דור, איינאו אראגאו ואביהוא תנעמי.

מכבי מנדא – מכבי נהריה, 1:3. לנהריה: אור שטרית.

נערים ג' (מחזור 8)

הפועל עכו – הפועל יקנעם, 1:8. לעכו: נדב אבוטבול – 4 שערים, אוזיאל בוטלר, יוני אפשטיין, רועי עקיבא ושלו נאור -שער אחד כ"א.

הפועל מטה אשר – הפועל אסי גלבוע, 0:3. למטה אשר: אחמד זאהי, עידו פפו ועומר לוי.

מכבי מעלות – מכבי דיר חנא, 0:16. למעלות: בר אלקובי – 4 שערים, יער יקותיאלי – 3 שערים, מור כהן, עמית תקתוק, ירדן דהן וקיאן גאנם- 2 שערים כ"א, מדיאן פלאח – שער אחד.

ילדים א' (מחזור 8)

מכבי מעלות – קרית טבעון, 2:2. למעלות: איילון טובלי וג'ואד חיר אלדין.

ילדים ב' (מחזור 9)

הפועל מטה אשר – הפועל מעגן מיכאל, 3:1. למטה אשר: אביב בן סימון.

רשת המזון דבאח תאמץ את כפר ורדים

רשת המזון הצפונית, דבאח ובניו, תאמץ את קבוצת ילדים ב' בכדורגל של כפר ורדים. הקבוצה, שכוללת שחקנים יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים, מהווה מודל חיקוי לדו- קיום במגרש הכדורגל.

ג'ואד דבאח ועפיף מוסא, נציגי רשת המזון, זימנו השבוע למשרדם את נציגי הקבוצה: המאמן איתן לוי, המנהל יוסי סולטן והקפטן ניקו סולטן, והעניקו להם תרומה כספית וסט תלבושות מלא. במקביל, זכו השניים לתמונה ממוסגרת של הקבוצה ובה הקדשה מלאת הערכה על התמיכה ושיתוף הפעולה.

המאמן, לוי: "ראשית, אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה למר קאסם דבאח, הבעלים של רשת המזון. אנו מודים לו ולנציגיו על התמיכה בקבוצת הכדורגל שלנו שמהווה סמל לדו-קיום של חיים משותפים".

הפתיעו את כולם. נבחרת הקטרגל של אורט עכו  (צילום: באדיבות אורט עכו)
הפתיעו את כולם. נבחרת הקטרגל של אורט עכו  (צילום: באדיבות אורט עכו)

תרומה לקהילה. נציגי רשת המזון דבאח עם קפטן קבוצת הילדים של כפר ורדים ניקו סולטן ומנהל הקבוצה יוסי סולטן  (צילום: איתן לוי

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (26.12)

הפועל כפר סבא – הפועל עכו (18:30)

ליגה א' (ראשון, 27.12)

סקציה מעלות -מכבי קרית אתא (שעה 14:00)

ליגה ב' (שישי, 25.12)

מכבי עכו- אלנהדא נצרת (שעה 13:45)

בית"ר חיפה – בית"ר נהריה (שעה 12:00)

עירוני כאבול – אחי עכו (שעה 14:30)

ליגה ג' (שישי, 25.12)

מ. ס. חצור – הפועל נהריה (שעה 13:00)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות