fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש רופא בפארק? בזכרון יעקב הרופאים הולכים עם התושבים

פארק זכרון יעקב (צילום: המועצה המקומית זכרון יעקב)
פארק זכרון יעקב (צילום: המועצה המקומית זכרון יעקב)

אחת התכונות שמאפיינות את האדם מאז ומתמיד היא ההליכה על שתיים. מדובר בפעילות גופנית שלא מצריכה יכולת גופנית וירטואוזיות, אבל בימינו יש אנשים לא מעטים שההליכות היחידות שיוצא להם לעשות הן מהמעלית לחניה או מחדר השינה למטבח. כולם יודעים שזה לא בריא, אבל כשממליצים לך ללכת ברגל קשה לרבים מאיתנו ליישם, גם אם ההמלצה באה ישירות מהרופא שלהם. אבל מה אם הרופא יצרף להמלצתו גם דוגמא אישית?

בזכון יעקב החליטו לתת לזה צ'אנס כשהצטרפו ליוזמה שהחלה בארה"ב, Walk with a doc. ד"ר דוד סבגר, קרדיולוג מאוהיו, הזמין יום אחד ב-2005 את מטופליו לצאת איתו לטיול בפארק מקומי בבוקר שבת אביבי. להפתעתו, הופיעו למעלה ממאה איש. מאז התפשט הפרויקט ליותר מ-400 מקומות בעולם, והתפתח מודל מוצלח שבו בתחילת מפגש רופא מקיים שיחה קצרה עם המשתתפים על נושא הקשור בבריאות ולאחר מכן מוביל את המשתתפים לצעדה בקצב שלהם. לפעמים מוסיפים לפעילות חטיפים בריאים, שתייה חמה ומדידת לחץ דם. החל מהשבוע הבא תצטרף גם זכרון יעקב לפרויקט. הפרויקט בארץ מתקיים מטעם החוג לרפואת אורחות חיים של איגוד רופאי המשפחה. זהו פרויקט ארצי וזכרון יעקב היא הפיילוט שלו.

ד"ר אדווה צוק און, רופאת משפחה ומומחית ברפואת המשפחה ובגריאטריה, ד"ר לילך מלצקי ועדנה בוקשטיין המקדמת הליכה לאורח חיים בריא ופעיל, יצרו קשר עם הארגון האמריקאי שיזם את הפרויקט כדי להביא אותו ליישוב. החל מ-8.1, ב-16:00, פעם בשבועיים תצא ההליכה ממרפאת המומחים במרכז המסחרי ברחוב הדגן (קרוב לספריה).

ד"ר אדווה צוק און. צילום: מאיה חבקין
ד"ר אדווה צוק און. צילום: מאיה חבקין

"אנחנו משתדלים לבחור במסלולים שמשלבים בתוכם קצת טבע, ולפחות בהתחלה לא יהיו קשים במיוחד", מסבירה ד"ר צוק און. "כל מי שרוצה יוכל להצטרף. ההליכות הראשונות יהיו במסלול של 3-4 קילומטרים וההליכה תימשך כ-40 דקות, בקצב נוח. יש להגיע בנעלי הליכה, בגדים נוחים ולהביא בקבוק מים קטן. כל הליכה יוביל רופא, ורופאים שונים מזכרון יעקב הוזמנו להוביל את ההליכות, לא רק מהמרפאה שלנו ולא רק רופאי משפחה. אנשים שכחו איך זה ללכת, כמה יש בזה משהו משחרר וכיף וכמה זה תורם לבריאות".

מומלץ להירשם מראש במייל: mirpaatmumchim@gmail.com.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות