fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש קואליציה בחדרה: ניר בן חיים וזהות יהודית בפנים, ש"ס בחוץ

גנדלמן וחברי 'זהות יהודית'
גנדלמן וחברי 'זהות יהודית'

כחודשיים לאחר הבחירות נחתמו ההסכמים הקואליציוניים האחרונים. כעת אפשר לברך את הנהלת העיר החדשה, שיוצאת לדרך עם 13 חברי הנהלה.

סיעת "העיר של כולנו" בראשות ניר בן חיים הצטרפה לקואליציה עם תפקיד סגן בשכר וממלא מקום ראש העיר. היא תהיה הסיעה הגדולה בקואליציה, עם 3 מנדטים. בן חיים, כיום יו"ר מרחב חדרה שומרון בהסתדרות, ייאלץ לעזוב את מקום עבודתו לטובת הלשכה בבניין העירייה. מאחר ותפקידו בהסתדרות הוא בכיר, ייתכן שכניסתו לעירייה תדחה במספר חודשים.

הרב בנצי נורדמן, מס' 3 בסיעת "העיר של כולנו", מסר בתגובה: "אנחנו מודים על האמון שקיבלנו מראש העיר ומצפים לעבודה משותפת ופורה. הבאנו את התוצאה הגבוהה של 3 מנדטים ולכן אך טבעי שיושב הראש שלנו ישמש כממלא מקום וסגן ראש העיר. אני שמח גם על הדרך שהובלנו. לא השמצנו אף אחד, לא הפעלנו מניפולציות ולא איומים. קיבלנו את הכלים וכעת נותר לנו להוכיח את עצמנו".

חברי "העיר של כולנו" עם צביקה גנדלמן. צילום: עיריית חדרה
חברי "העיר של כולנו" עם צביקה גנדלמן. צילום: עיריית חדרה

המצטרפת האחרונה לקואליציה היא סיעת "זהות יהודית" בראשות מלכיאל אלבז, שחבריה חתמו על ההסכם הקואליציוני ביום רביעי. הסיעה איבדה מכוחה בבחירות וזכתה ב-2 מנדטים, אבל קיבלה מספר קולות גבוה מש"ס (אף היא עם 2 מנדטים). לאחר שלא הצליחו להגיע להבנות מול ש"ס על רוטציה בתפקיד סגן ראש העיר, החליט אלבז לוותר על התפקיד לטובת מקום בקואליציה.

אלבז מסר בתגובה: "ויתרתי על השכר והקרבתי את התפקיד למען טובת הציבור שהצביע ל'זהות יהודית'. הציבור החדרתי הרבה יותר חשוב לי מאשר תפקיד בשכר ולא הגיוני בעיניי להשאיר את הציבור שלי ללא מענה בגלל שלא קיבלתי את המשרה. למרות שהגיע לנו מבחינת ההסכמים לקבל את התפקיד, היה חשוב לי לראות גם את ש"ס בקואליציה ולכן הסכמתי לרוטציה בתפקיד הסגנות, אך זה לא צלח. מאד רציתי שיהיו שותפים נוספים בקואליציה שקרובים לדעותיי והשקפת עולמי".

לאחר הרכבת הקואליציה, שוחח חבר המועצה מטעם "זהות יהודית", גבריאל סרוסי, עם בועז ביטון מש"ס. במהלך השיחה קרא סרוסי לביטון לשקול את צעדיו ולחבור לקואליציה מתוך מה שכינה כ"אחריות לכלל הציבור שבחר בסיעה". סרוסי ימשיך לכהן כיו"ר ועדת הכספים בעירייה. מי שניהל את המשא ומתן עבור הסיעה היה סגן אלוף במיל' יוסי הינדי.

חברי "זהות יהודית" ו"העיר של כולנו" מצטרפים לחמש רשימות שכבר הבטיחו בחודש האחרון את מקומן בקואליציה: "עידן חדש" בראשות טספאי אדרג'או עם מנדט אחד, "יחד למען אולגה" בראשות צ'יקו וקנין עם מנדט אחד, "יחד למען חדרה" בראשות טל אליהו עם 2 מנדטים ו"חדרה ביתנו" בראשות רומן גישר עם 2 מנדטים. על סיעות אלו יש למנות כמובן את "חדרה בתנופה" בראשות צביקה גנדלמן עם 2 מנדטים.

מועצת העיר גדלה מ-19 חברי מועצה ל-21 ובמקביל התווספה משרה נוספת בשכר, סגן ראש עיר וממלא מקום, כך שבקדנציה הנוכחית ישנם שלושה תפקידים בשכר: שלושה סגנים לראש העיר, כשאחד מהם, ניר בן חיים, יהיה גם ממלא מקום ראש העיר. טל אליהו, ששימש בקדנציה הקודמת כמ"מ ואף החליף את גנדלמן בתקופה בה נחקר במשטרה וכשנבצר ממנו למלא את תפקידו לתקופה של למעלה מחודש, קיבל גם הוא את תפקיד אחד הסגנים. אך כאמור, תפקידו כממלא מקום עבר לבן חיים. רומן גישר, ששימש בקדנציה הקודמת גם הוא כסגן, יישאר בתפקידו כסגן גם בקדנציה הנוכחית.

שתי המצטרפות החדשות לאופוזיציה הן ש"ס בראשות בועז ביטון ו"התנועה החברתית הירוקה" בראשות חדוה יחזקאלי. הן מצטרפות לרשימת "מחוברים" בראשות עו"ד יניב דרי, שהודיעו על הליכה לאופוזיציה בשלבים מוקדמים של המו"מ הקואליציוני ולליכוד בראשות גד אריאלי, שנכנס למרוץ לראשות העיר כשלושה שבועות בלבד לפני מועד הבחירות וזכה לתוצאה מרשימה של 2 מנדטים. יחזקאלי זכתה הפעם למנדט אחד, אך בכל זאת התעקשה על תפקיד הסגנית, אותו מילאה בקדנציה הקודמת. ליחזקאלי הוצעו תפקידים שונים כגון יו"ר המועצה, אך לבסוף, החליטה שלא להצטרף לקואליציה.

בועז ביטון, יו"ר ש"ס בחדרה, הופתע מההתפתחויות ולא חסך בביקורת: "מבחינתנו מדובר ב'אם כל הבגידות'. גנדלמן לחץ ידיים אתנו ועם הרבנים וחתם אתנו על הסכם ברור. ש"ס נלחמה בריש גלי למען גנדלמן ואין ספק שאפשר לראות את זה בתוצאות הבחירות. גנדלמן קיבל מאתנו את ראשות העיר, אך לא עמד בהתחייבויותיו כלפינו. אנחנו לא מתכוונים לעבור על זה בשתיקה. נפעל בכל הכוח מהאופוזיציה ונצליח להשפיע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות