fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידה של 74 אחוז בעבירות פשיעה, עבריינות ורכוש בתחום תחנת נהריה

תחנת משטרת נהריה החדשה (צילום: מערכת צפון 1)
תחנת משטרת נהריה החדשה (צילום: מערכת צפון 1)

 

פרסום ראשון. הישגים משמעותיים בתחום עבירות רעש ועבירות פע"ר (פשיעה עבריינית ורכוש, ר"כ) בגזרת תחנת נהריה. התחנה בחרה יעדים בהתאם לתוכנית האמו"ן (אסטרטגיות מניעה ומיקוד ניהולי, ר"כ) בדגש על מניעה מצבית ושמירה על ביטחון הציבור לפי צורכי האזרחים.

הבעיות השכיחות שעלו בקרב תושבי נהריה הם: הקמות רעש, בעיות תחבורה, חסימת חניות ופריצות לכלי רכב בשדרות הגעתון וחופי הים. מנתונים בתוכנית האמו"ן שהתקבלו עולה כי התחנה עמדה ביעד והצליחה להוריד את אחוזי התלונות ב-55 אחוז ואת עבירות הפע"ר ב-74 אחוזים מינואר עד אוגוסט 2018 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

סגן מפקד תחנת נהריה  רפ"ק נימר בדר מסביר: "תחנת נהריה יצרה ארבעה יעדי אמו"ן הכפופים ליעדים הארציים. בכל היעדים נקבע דגש שמשטרת נהריה תפקידה לשרת את כל התושבים, המושבים והכפרים בגזרתה במניעה מצבית שתניב תוצאות. נהריה סבלה במשך שנים מהקמות רעש של בני נוער, בעיקר בחודשי יולי- אוגוסט.  כך למשל  פרויקט וילאג' לבני נוער הוא מתחם סגור של הופעות ופעילויות בחופש הגדול עם שאטלים  המסיעים את בני הנוער למופעים, ובנוכחות שוטרים. מיזם הוילאג' הוא פרויקט מניעתי שהוריד את מטרדי הרעש והקמות הרעש בפארקים ב-40-50 אחוזים בחודשי הקיץ ביחס לחודשי הקיץ אשתקד. אם אוספים את בני הנוער לוילאג', אז מפחיתים מצבי אלימות ויחד עם נוכחות משטרה מוגברת נמנעים מעבירות".

עוד מוסיף רפ"ק בדר כי התחנה ערכה מיפוי של רחובות עם בעיות  של מטרדי רעש ותנועה, למשל: אבא הלל סילבר, ז'בוטינסקי, אדמית, בהם עיקר הקריאות היו על מוסיקה, חסימת חניות ועוד.

תחנת משטרת נהריה החדשה (צילום: רותם כבסה)
תחנת משטרת נהריה החדשה (צילום: רותם כבסה)

רפ"ק בדר: "הגדרנו יעד בעבירות פע"ר של התפרצויות באזור הגעתון לעסקים וכלי רכב. אחת התופעות הייתה גם התפרצויות לעסקים ולרכבים ברצועת החוף ובשדרות הגעתון. הצבנו צוותי בילוש ותצפיות לאורך החוף ובגעתון. כך למשל ברחוב וולפסון, הצבנו שוטרי סיור רגלי חלקם רכובים על אופניים ונותנים מענה מהיר לקריאות אזרחים".

רפ"ק בדר מסביר כי בחוף בצת הייתה עלייה בפריצות לרכבים בשיעור של 80 אחוז, בהתאם לתוכנית היעד,  מחודש ינואר ועד אוקטובר, הצליחו למגר התפרצויות לרכבים ל-20 אחוז בלבד. "שוטרי התחנה וצוותי הבילוש הציבו מערבים ופועלים יחד, אז הצלחנו להעלות את איכות החיים של האזרחים עם סיכויים נמוכים לפריצות".

עוד מציין בדר כי ירידה של 55 אחוז בעבירות מפחיתה את מחצית הקריאות למוקד 100 ואת תגבור השוטרים. "כך מרבית המשאבים הקיץ נותבו לטיפול בפשע, סמים ועוד איומים. תחנת נהריה רשמה עלייה בכתבי אישום ובמעצרים עד תום ההליכים. אנו עומדים בציוני 100 בכל היעדים שהגדרנו שהדגש על מניעה מצבית ושמירה על הסדר הציבורי כדי לשפר את איכות החיים".

יחידת ג'יפים חדשה (צילום: משטרת ישראל)
יחידת ג'יפים חדשה בנהריה (צילום: משטרת ישראל)

יחידת ג'יפים חדשה בתחנת נהריה

נחנכה יחידת הג'יפים של תחנת נהריה. במעמד מפקד מחוז חוף ניצב פרץ עמר, מפקד מרחב אשר – תנ"צ בני אבליה ומפקדת תחנת נהריה סנ"צ מרי דניאלי.   תחנת נהריה חולשת על פני תא שטח הגדול, חלקו כפרי, המצריך יכולת תנועה גבוהה הן באירועים פלילים והן בחיפוש אחר נעדרים,  כמו גם אבטחת אירועי סדר ציבורי בשטח הכפרי וחלילה באירועי אסון.  לפיכך, נדרשה הקמת יחידת הג'יפים,  שהינה בעל יכולות גבוהות של ניידות בתאי שטח מורכבים.

יחידת מתנדבים זו מונה בשלב ראשון כעשרה מתנדבים ועשרה רכבי שטח ובהמשך היא עתידה לגדול. היחידה מצטרפת ליחידות דומות בתחנת זבולון וחיפה וביחד הן מונות כ- 100 מתנדבים ועשרות רכבי שטח. כחלק מההכרה בחשיבות יחידות מסוג זה, במהלך השנה הבאה יוקמו יחידות דומות בכלל תחנות המחוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות