fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידה בנתניה בבניית מגדלים בני 21 קומות ומעלה

מגדל דוד במרכז העיר (צילום: רותי ברמן)
מגדל דוד במרכז העיר (צילום: רותי ברמן)

 

תנופה בבנייה של מגדלים בני 21 קומות באזור השרון הצפוני, כך עולה מניתוח של נתוני הלמ"ס שבוצע על ידי מרכז הבנייה הישראלי לרגל שבוע הבניה הישראלי. אור עקיבא ממוקמת במקום השלישי בהתחלות בנייה של דירות במגדלים בני 21 קומות ומעלה, חדרה ממוקמת במקום השביעי ונתניה במקום 11 בדירוג הארצי.

כמו באור עקיבא, גם בחדרה בשנת 2014 לא הוקמה דירה אחת במגדל ובשנת 2015 הוחל בבניית 165 דירות במגדלים בני 21 קומות ומעלה. נתניה סוגרת את הרשימה עם התחלות בנייה של 100 דירות במגדלים בני 21 קומות ומעלה. במקרה של נתניה מדובר בירידה חדה של 75 אחוזים לעומת שנת 2014. "בנתניה הבנייה לגובה התחילה בשכונת עיר ימים היוקרתית אך כיום הבנייה לגובה יצאה מגבולות השכונה גם אל שכונות יוקרתיות נוספות בעיר כמו נת 600"  כך חנן סגל סמנכ"ל השיווק בחברת דיזנגוף סחר המקימה על קו החוף בנתניה את קומלפקס LAGOON. "בנתניה ניתן למצוא מגדלי יוקרה על הים במחירים שפויים, בעוד שבמגדלים הממוקמים בתל אביב המחירים גבוהים פי 4 או פי 5 ללא שום הצדקה לכך".

מגדל דוד במרכז העיר (צילום: רותי ברמן)
מגדל דוד במרכז העיר (צילום: רותי ברמן)

גם ברמה הארצית חלה ירידה בבנייה לגובה. על פי הנתונים, בשנה החולפת הייתה צניחה של 21 אחוזים במספר הדירות שנבנו במגדלים של 21 קומות ומעלה בישראל.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי שקבע את מושבו באיצטדיון בנתניה: "בישראל קיימת מצוקת קרקעות ואין מנוס מבנייה לגובה בערים הגדולות. יש היום ראשי ערים שמבקשים לשמור על צביון כפרי ואינם מאשרים בנייה של מגדלים אבל התפקיד של מנהל התכנון לקדם תכנון ארוך טווח ששם לפניו גם את הצרכים של הדורות הבאים. ענף הבנייה בישראל ערוך לבנייה לגובה, המהנדסים הישראלים וחברות הבנייה הישראליות מעורבים היום במגה פרויקטים בכל העולם וגם מבחינה טכנולוגית, תעשיות הבניה הישראליות נמצאות בחוד החנית של פיתוח מוצרים המאפשרים בנייה מהירה ויעילה של מגדלים. אני קורא לממשלת ישראל לפעול לעידוד בניה לגובה ותמרוץ בנייה מתועשת שתתרום לגידול משמעותי במספר מגדלי המגורים בישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות